AndroidHealthClinic

Pijn aan de ogen!

Pleister

Monstrous Giant
15 jaar lid
Stimjunk
10 topantwoorden 10.000 berichten
Waardering
4.424
Heb nu de laatste anderhalve week last van me ogen, het witte gedeelte is helemaal rood en staat ook erg veel druk op, ben nu net klaar met me nakuur met nolvadex 20mg 4 weekjes, komt het misschien daardoor, en wat moet ik doen als dit aanhoud?

Huisarts raadplegen...

Minder naar je scherm staren en meer knipperen.

Volgens mij dit te maken met nolva.
Kan iemand dit bevestigen.
Heb volegsn mij dit ergens gelezen, weet alleen niet meer waar.

minder cannabis roken helpt ook :p

Volgens mij heeft nolva heel wat meer bijwerkingen dan gedacht. Tword hier nogal ligt over gedaan. Zelf had ik ontzettend last van moodswings. Aan de andere kant reageer ik vrij heftig allerlei stofjes waaronder cafeïne en AAS

meestal komen oogklachten, verhoogde druk op oogbol, voor bij chlomid. Heb je dat niet per ongeluk geslikt...

Hieronder de sides van Nolvadex dit specifiek bij ogen kunnen voorkomen. Echter dit is bij veel langduriger gebruik en gebeurd maar heel weinig. Dus denk niet meteen dat je dat hebt.

Ocular
A prospective study involving 63 patients evaluated the risk of ocular toxicity due to tamoxifen 20 mg daily for a mean duration of 25 months (range: 6 to 51 months). Ocular toxicity, characterized by decreased visual acuity and retinopathy, occurred in 4 (6.3%) patients. Irreversible subepithelial corneal opacities were noted in one patient. Earlier reports suggested ocular toxicity was only associated with high-dose (>180 mg per day) therapy. However, this study and other recent case reports support a risk with currently accepted dosage regimens.
Ocular side effects including bilateral optic neuritis, retinopathy, and subepithelial opacities have been reported. Several cases of keratopathy have also been reported.

Heb nu de laatste anderhalve week last van me ogen, het witte gedeelte is helemaal rood en staat ook erg veel druk op, ben nu net klaar met me nakuur met nolvadex 20mg 4 weekjes, komt het misschien daardoor, en wat moet ik doen als dit aanhoud?

Nolvadex werkt dus op sommige plaatsen oestrogeen. En die verhoogde druk is dus van die oestrogene werking. Extra vocht komt er in je oog en er komt beschadiging. Eiwitdeeltjes kunnen ook losgelaten worden en je ooglens troebel maken. In vervolg clomid op 50mg voor max 10 dagen. Het werkt toch 14 dagen door. Velen gaan zeggen je gaat het juist door clomid krijgen. Ja, dat is normaal als je op 150mg of hoger neemt. Een maal de nolva uitwerkt zal de druk verminderen, maar toch voor zekerheid langs oogarts. GA ondetussen oogdrupppels halen om te bevochtigen, want als de druk verhoogt door vocht(gaat raar klinken) wordt je oog droger en schuurt het tegen het ooglid.

Bovenstaande is dus niet correct na nieuwe bevindingen die ik het afgelopen jaar heb gedaan, aanpassing staat onderaan.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Ben vanmorgen naar de huisarts gegaan en die heeft me doorgestuurd naar de oogarts. Ik kan echter pas 27 september terecht, beetje laat maar ja kan niet anders. Hij dacht dat het een virus was en dat het los stond van het gebruikt van de nolvadex. Mja ff afwachten en luisteren wat de oogarts zegt, want is wel toevallig dat het net gebeurd bij het gebruik van nolvadex dus ik denk wel dat het daardoor komt.

Kun je zelf niet langsgaan en zeggen dat het dringend is?

@Cools
Thnx altijd fijn als iemand weet waarover hij het heeft. Ik wist dat oogproblemen een mogelijke bijwerking van nolva waren maar dan lees je normaal nooit waardoor dat komt.

Nolvadex werkt dus op sommige plaatsen oestrogeen. En die verhoogde druk is dus van die oestrogene werking. Extra vocht komt er in je oog en er komt beschadiging. Eiwitdeeltjes kunnen ook losgelaten worden en je ooglens troebel maken. In vervolg clomid op 50mg voor max 10 dagen. Het werkt toch 14 dagen door. Velen gaan zeggen je gaat het juist door clomid krijgen. Ja, dat is normaal als je op 150mg of hoger neemt. Een maal de nolva uitwerkt zal de druk verminderen, maar toch voor zekerheid langs oogarts. GA ondetussen oogdrupppels halen om te bevochtigen, want als de druk verhoogt door vocht(gaat raar klinken) wordt je oog droger en schuurt het tegen het ooglid.

Ben vanmorgen naar de huisarts gegaan en die heeft me doorgestuurd naar de oogarts. Ik kan echter pas 27 september terecht, beetje laat maar ja kan niet anders. Hij dacht dat het een virus was en dat het los stond van het gebruikt van de nolvadex. Mja ff afwachten en luisteren wat de oogarts zegt, want is wel toevallig dat het net gebeurd bij het gebruik van nolvadex dus ik denk wel dat het daardoor komt.

Beste gasten, ik zit nu in mijn nakuur (dit is mijn 2e week) bestaande uit> aromasin 1 tab en 20 mg nolvadex. Dit wou ik dus voor 4-6 weken nemen, alleen heb ik nu sinds afgelopen woensdag ook last van druk op mijn oog.
Het begon woensdagavond na mijn training> ik zag in mn linkeroog wat vaag (op mn netvlies kwam een wazige C naar voren), daarna een bloedneus en flinke hoofdpijn. De volgende dag alleen nog hoofdpijn.
Vandaag niets meer, tot ik ging trainen. Tijdens het trainen kreeg ik bij de zwaarste set heel lichtjes een beetje vage plekjes in mn linkeroog. Gelijk kwam bijna hoofdpijn op. Daarna trok het weg. Ik heb nu wel effe schijt.

Ik had idee dat het wellicht de novla is, dus ben gaan zoeken op topics en vond deze.

Ik heb een voorstel:
Ik stop direct met het gebruik van nolva. . De aromasin blijf ik wel 1 tab nemen.
Als het goed is moeten mijn klachten dan snel afnemen omdat de active life van Nolva 24 uur is. Is mijn hypothese juist??

Is het nu raadzaam om clomid bij te halen om de resterende 2 weken nakuur af te maken of is 1 tab aromasin voldoende ?

wat denken jullie??
Pleister hoe is het afgelopen?

Hallo dominate als je slim bent ga je morgen even naar een opticien om snel even je oog druk te laten meten en dan maandag even de huisarts raadplegen

Oogdruk voel je naar mijn weten niet, is ook de reden waarom je voor glaucoom bijv. steeds op controle moet. (ik wil hier dus niet mee zeggen dat druk op de ogen niet kan, maar het is waarschijnlijk iets anders).

(op mn netvlies kwam een wazige C naar voren)
Bedoel je hiermee dat je in de spiegel keek en je zag een wazige C op je netvlies, of bedoel je juist dat je een wazige C-vorm zag in je gezichtsveld? (ik neem aan dat laatste) Zou je die vlekken kunnen beschrijven, en hoe lang hield de hoofdpijn aan?

Ga in ieder geval langs de huisarts.

Ogen zou ik geen risico mee nemen. Ik zou dit weekend nog naar de huisartsenpost gaan of het ziekenhuis. Je weet niet wat het is en je weet dus ook niet of het snel behandeld moet worden. Indien je dat toch niet wil doen. Ga dan, zoals boven aangegeven, naar een opticien. Ga wel naar een wat duurdere opticien, want die hebben vaak meer apparatuur en beter opgeleid personeel dan bijvoorbeeld een Hans Anders.

Oog druk meten is niet iets heel erg bijzonder om te doen dus kan eigenlijk overal wel. Het klopt dat je het niet kan voelen dat is ook gelijk het gevaaarlijke van een te hoge oogdruk

hey 2domi, hebben ze in de oog geblazen :D

hoe ging de meting ?

Is geen oogdruk door vocht, maar een tekort aan vocht. Dit geeft een drukkend gevoel omdat de bescherming van het oog wegvalt. Eén van de bijwerkingen van alle anti-oestrogenen, dus ook aromasin.

Door mogelijke beschadiging kunnen er dus ook vlekjes (eiwitdeeltjes die loskomen) zichtbaar worden, deze bewegen in het oogvocht. Nachtzicht kan ook tijdelijk verminderen. Hoe sterker de anti-e (dus hoe minder oestrogeen op de receptor aanwezig), hoe meer kans op deze bijwerkingen.

Laatst bewerkt:
Oogdruk voel je naar mijn weten niet, is ook de reden waarom je voor glaucoom bijv. steeds op controle moet. (ik wil hier dus niet mee zeggen dat druk op de ogen niet kan, maar het is waarschijnlijk iets anders).

Bedoel je hiermee dat je in de spiegel keek en je zag een wazige C op je netvlies, of bedoel je juist dat je een wazige C-vorm zag in je gezichtsveld? (ik neem aan dat laatste) Zou je die vlekken kunnen beschrijven, en hoe lang hield de hoofdpijn aan?

Ga in ieder geval langs de huisarts.

hey 2domi, hebben ze in de oog geblazen :D

hoe ging de meting ?

He Gasten bedankt voor de reactie's!
Porterhouse :p:D thanks man.

ik ben nog niet naar de huisarts of opticien geweest. Wel ben ik vanaf afgelopen zaterdag gestopt met de 20 mg nolva ed. De aromasin 1 tab ed ben ik blijven gebruiken. Ik zie helder, heb geen last meer van hoofdpijn of beginnende hoofdpijn bij trainen.

@GetXXL> het was inderdaad het laatste > er ontstond na mijn training vorige week woensdagavond een wazige C in mijn gezichtsveld. In de vorm van C zag ik vaag, terwijl de rest van het gezichtsveld helder was. Vreemd! Na enkele minuten trok dit weg en kreeg ik flinke hoofdpijn. De hoofdpijn hield aan. Ik ben toen gaan slapen, en de volgende dag had ik nog een lichte zeurderige hoofdpijn. De dag daarop geen hoofdpijn/ of wazige dingen in beeld. S avonds bij trainen wat lichter gehouden en ik merkte dat ik 2 vage vlekjes zag ipv een C. Toen lichtjes even hoofdpijn wat binnen 1 minuut ook weer weg trok. Vervolgens mijn reactie in dit topic na het trainen en op zaterdag gestopt met de nolva.
XXL weet je hier wat meer van nu ik het zo omschrijf?

ik heb nu nog 3/4 tabs aromasin. (heb in het totaal dan 22 dagen aromasin genomen). Ik overweeg om deze op te maken en dan over te stappen naar een goed legaal supplement wat mijn test verhoogt. Hebben jullie een goede tip rond een goede testo booster? Ik overweeg test hardcore van merk diesel. Wat vinden jullie?

Terug
Naar boven