MuscleMeat

Pijn bij bankdrukken

NoahD

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m80
Massa
75kg
Vetpercentage
11%
Hallo, ik deed eerst altijd bankdrukken in de smith machine, na een tijdje ben ik toch over gestapt op de gewone benchpress. Me toch al niet spectaculaire 45 kilo werd daardoor 35 kilo. Nu ik weer op het oude gewicht kom voel ik steeds pijn in mijn onderrug. Weten jullie misschien waar dit door komt/hoe ik het kan verhelpen?

ik gok dat jij je rug hol trekt. Bij mezelf los ik dat op door de benen op te tillen (heup in 90 graden) en dan rechterbeen over het linker been.

Of iedereen het daar mee eens is weet ik niet;)

ik gok dat jij je rug hol trekt. Bij mezelf los ik dat op door de benen op te tillen (heup in 90 graden) en dan rechterbeen over het linker been.

Of iedereen het daar mee eens is weet ik niet;)

Ik heb zelf een extreem holle rug en je hoeft / moet zelfs je benen niet optillen om tot een rechte rug te komen. Gewoon bankdrukken uitvoeren met je normale houding van nature, dit is me ook aangeraden en heb er zelf geen last van.

OT: Kan je niet helpen, helaas, weet niet echt waar het van komt, maar je had in de Smith dus geen last van je rug?

• Topic Starter Topic Starter
Nee, denk dat het misschien komt doordat ik soms nog heel erg naar me balans moet zoeken.

heb dit probleem ook gehad, door te hard te archen. ik zorg nu gewoon dat men schouderbladen goed in de bank geduwd zijn en voor de rest hou ik overal spanning op. Kan je anders eens even filmpje maken? Kan je direct zien of je over arched.

• Topic Starter Topic Starter
Zou er wel een filmpje van kunnen maken, maar ik train volgende week pas weer borst. Met de tips die ik hier krijg doe ik een setje, en als ik het dan weer voel laat ik me spotter me even filmen en dan upload ik het. thanks voor de tips!

Dit komt omdat je de oefening in een machine heb aangeleerd waardoor de grotere spieren wel getraind worden, maar de kleinere stabiliserende oefening achtergebleven zijn. Daarom zijn beginnersschema's die uitgaan van machines om later over te stappen op losse gewichten BS!

En ik denk dat je idd te veel probeerd te archen. Gewoon proberen niet te archen en zeker niet je knieën op gaan trekken.

en zeker niet je knieën op gaan trekken.

Ik heb zelf een extreem holle rug en je hoeft / moet zelfs je benen niet optillen om tot een rechte rug te komen.

Ik weet dat je bij bankdrukken, als je dit goed doet, de benen op de grond moeten, dat je als het ware kracht vanuit je benen haalt...

Maar ik zie niet in waarom je de benen niet op zou kunne tillen, je haalt slechts een component uit de techniek, de nadruk blijft op de borst toch?

Terug
Naar boven