AndroidHealthClinic

Pijn bij Incline Bench..

Bezoekers in dit topic

SebastiaanG

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
26 apr 2006
Berichten
2.132
Waardering
13
Net wezen trainen alles ging lekker alleen d'r ging alleen ff iets niet helemaal goed.. Met incline bench press leek het wel alsof m'n rechterborst van m'n lichaam af scheurde na 2 reps... Heb hem gelijk terug gelegd en gestopt met benchen. Het voelt nu als zware spierpijn. Had al spierpijn dus ik denk dat het miss een beetje overbelasting is, d'r is geen zichtbare of voelbare deformatie, dus ga niet van het ergste uit.

Iemand enig idee wat het kan zijn?

-SebastiaanG
 
Ik heb juist last van mijn rechterelleboog als ik de inclin bench doe, denk dat het komt door verkeerde techniek of overbelasting.
 
incline bench presses die zwaar uitgevoerd worden voelen inderdaad niet echt natuurlijk en lekker aan, ik ben meer een liefhebber van vlzak bankdrukken of overhead werk.
 
The Day After:

Geen extra pijn of een stijve borst oid, weet niet wat er nou precies is gebeurd, maar meer als spierpijn heb ik niet. Kan me borst ook nog voluit aanspannen... Maandag maar eens goed opwarmen en zien wat er gebeurd.
 
Doe nou maandag geen incline bench als je geen last heb, laat die incline bench gewoon 2 weekjes rusten en pak hem dan pas weer, als je het maandag verkloot heb je wel grote kans dat je geblesseerd raakt. Als er iets overbelast is, wat je miss niet doorhebt kan je zo ineens flink de lul zijn..
 
en gewone bench/flyes dan?
 
Als je niks voelt kan je die gewoon doen... Je kan natuurlijk ook kiezen om gewoon maar 5 setjes totaal te doen van een oefening waarbij je niets voelt, gun je het weer een beetje meer rust, als je die week erop niets voelt doe je weer een aantal setjes meer.
 
voel nu 2 dagen al geen vreemde dingen meer, zometeen eens kijken of het lukt om gewoon flat te benchen...
 
Back
Naar boven