XXL Nutrition

pijn @ DB hammer curls

jurre owns

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Waardering
27
Lengte
1m78
Massa
101kg
Vetpercentage
15%
Ik heb bij de laatste 2-4 reps ontzettend pijn in mijn vingers met hammer curlen. Komt dit door het harde knijpen in de dumbbells of??? Het gewicht is overigens zeker niet te zwaar aangezien het best te curlen valt alleen de pijn in mijn vingers is echt super erg :S niet bij het eelt bedoel ik maar gewoon echt in de vingers.

hak je vingers eraf. probleem op gelost :)

OT: ik heb geen idee :) wellicht word er een zenuw beknelt?

• Topic Starter Topic Starter
hoe bedoel je dan? ik had het een tijdje ervoor ook maar toen hield het weer op :S ook al geprobeerd met handschoentjes het te doen maar heeft geen zin kheb er geen last van met barbell curls :S

Laatst bewerkt:
als je er last van hebt moet je het niet doen!

het kan zijn dat er een zenuw beknelt raakt tijdens je hammer curl. KAN zijn

En als je de dumbbell een beetje diagonaal houdt dan i.p.v. recht omhoog?

Helpen handschoentjes ook niet? Wat voor pijn is het dan? Door dat je vingers gekneld voelen oid?

Je vingers hebben geen spieren, knijpen schakelt alleen de onderarmen in, op zich zou dat geen probleem moeten geven in de vingers. Probeer je misschien eens minder te focussen op dat knijpen en meer op de biceps/brachioradialis.

Of laat de schijf van de dumbbell op je duim en wijsvinger rusten en hou de dumbbell losjes vast. Hoe voelt het als je je handpalm helemaal naar beneden laat wijzen? Is het pijn in de gewrichtjes, pezen, huid?

Helpen handschoentjes ook niet? Wat voor pijn is het dan? Door dat je vingers gekneld voelen oid?

Je vingers hebben geen spieren
, knijpen schakelt alleen de onderarmen in, op zich zou dat geen probleem moeten geven in de vingers. Probeer je misschien eens minder te focussen op dat knijpen en meer op de biceps/brachioradialis.

• poly-articulaire spieren - spieren die over meer dan twee gewrichten lopen, bijvoorbeeld de spieren die de vingers buigen of strekken
http://nl.wikipedia.org/wiki/Skeletspier

• Topic Starter Topic Starter
Of laat de schijf van de dumbbell op je duim en wijsvinger rusten en hou de dumbbell losjes vast. Hoe voelt het als je je handpalm helemaal naar beneden laat wijzen? Is het pijn in de gewrichtjes, pezen, huid?

pezen het is echt gewoon in het midden van mn 3 middelste vingers :p
Ik zal het volgende x proberen ;D

Overigens voel ik het wel in mn biceps gelukkig. Vandaag ook weer spierpijn hehe :)

Laatst bewerkt:
Als ik pijn heb tijdens een oefening dan doe ik altijd een extra rep, want pijn in mijn woordenboek betekent een extra rep maken ;) maar wat jij hebt heb ik ook is gewoon soort van kramp wen je vanzelf aan tis niet fijn ofzo maja voor wt hoort wat ;)

Als ik pijn heb tijdens een oefening dan doe ik altijd een extra rep, want pijn in mijn woordenboek betekent een extra rep maken ;) maar wat jij hebt heb ik ook is gewoon soort van kramp wen je vanzelf aan tis niet fijn ofzo maja voor wt hoort wat ;)

succes met je BB cariere :D

en kramp in je vingertoppen???

Terug
Naar boven