AndroidHealthClinic

pijn in onderarm bij curls, flys

Numba1stunna

Dutch Bodybuilder
Waardering
6
Lengte
1m90
Massa
96kg
Bij het bicep curlen met een EZ bar heb ik vaak spanning/pijn in mn onderarmen waardoor ze ook daarna vrij stijf aanvoelen.

Dit heb ik ook weleens bij flys met dumbbells.
Ik bijt er altijd doorheen en is niet heel erg.

Hebben meer mensen hier last van?
En ik veronderstel dat het trainen van onderarmen dit kan tegengaan?

pijn is een teken dat er iets fout is. Snap niet dat mensen dingen blijven doen als het echt pijn doet.

• Topic Starter Topic Starter
pijn is een teken dat er iets fout is. Snap niet dat mensen dingen blijven doen als het echt pijn doet.

Het doet niet echt pijn, het voelt meer als hele erge spanning op pezen/spieren. Het is erg ongemakkelijk en zit tegen pijn aan.

Dan zijn je onderarmen niet sterk genoeg. Als je 2x in de week wat wrist en reversed wrist curls in je trainingsschema opneemt zal dit gevoel zeker afnemen.

deadliften zal in dat geval ook helpen:)

train je nog maar net? ik had de eerste maand ook veel last van de onderarmen. is steeds minder geworden en heb er nu geen last meer van

Ik heb momenteel zo'n pijn in m'n onderarmen dat ik niet eens meer biceps kan trainen :( Heb er al zo'n 3/4 weken last van...
Gisteren weer eens lichtjes geprobeerd maar vandaag hele dag weer super last van gehad... dus denk dat ik biceps er maar eens een maandje uit haal...

Ik heb het ook als ik mijn biceps train zonder opwarming. Voelt bij mij als een soort ontsteking. Ik doe twee sets licht voordat ik echt begin en dan is het is weg bij mij.

Ik heb momenteel zo'n pijn in m'n onderarmen dat ik niet eens meer biceps kan trainen :( Heb er al zo'n 3/4 weken last van...
Gisteren weer eens lichtjes geprobeerd maar vandaag hele dag weer super last van gehad... dus denk dat ik biceps er maar eens een maandje uit haal...

Golferselleboog? ;)

Dikkere stang pakken.
Handen verder open, probleem opgelost.

mijn oplossing is een ezbar gebruiken voor curls ipv een rechte.

Wat een kromme redenering. Dan hou ik op met trainen want dat kan soms ook wel eens pijn doen.

On topic: onderarmen zijn te zwak. Onderarmen trainen of meer deadlifts, pull ups/chin ups doen (of andere oefeningen waarbij grip belangrijk is).

Ik heb zoiets ook gehad, een aantal maanden geleden. Paar weekjes geen biceps getraind en daarna heel langzaam weer opgebouwd vanuit een lichter gewicht. Let sowieso ook op dat je, als je een dumbbell of barbell vast houdt, je hand zeg maar parallel houdt met je onderarm en niet naar achteren laat klappen.

Heb er sinds kort ook last van, kwam na een setje curls met rechte stang. Vervelend trekkend gevoel. Merk het vooral als ik klaar ben met de oefening wanneer ik de spanning er af haal.

Slappe onderarmen/grip is mijn probleem iig niet. Ik denk dat het door de rare houding van de stang was en dat ik relatief zwaar curlde die dag en ik dat vrijwel nooit doe. Is 2 maanden terug en heb er lichtjes last van nog, denk dat het wel over gaat. Heb er meerdere mensen over gehoord, schijnt vanzelf over te gaan.

pijn=fijn

heb ik ook altijd last van bij straight bar curls...mij is verteld dat mijn onderarmen gewoon niet sterk genoeg zijn of dat er te veel stress op gelegd word, dit helpt wel een beetje heb ik ondervonden:

Je zult zeker verzuurde onderarmen gaan krijgen van opdrukken/trekken enzo:

Strek je ene arm en trek met je andere arm/hand je hand naar binnen, dit verfrist je onderarmspieren als ze verzuurd zijn. De eerste foto die ik op google tegenkwam:

http://1.bp.blogspot.com/_Cl5wZ-_7ioM/TUCYFN1_mJI/AAAAAAAAAdg/ErP9riKqWM8/s1600/h9991357_008.jpg

Succes met de keuring!

Wat een kromme redenering. Dan hou ik op met trainen want dat kan soms ook wel eens pijn doen.

On topic: onderarmen zijn te zwak. Onderarmen trainen of meer deadlifts, pull ups/chin ups doen (of andere oefeningen waarbij grip belangrijk is).

Dat vind ik echt een waardeloze post, TS geeft aan pijn in onderarmen te hebben en dan maak jij er van dat dit nog wel eens goed kan zijn?

Ts heeft symptomen van een golferselleboog, en dan zeg jij dat hij dit nog even extra moet belasten?

Dat vind ik echt een waardeloze post, TS geeft aan pijn in onderarmen te hebben en dan maak jij er van dat dit nog wel eens goed kan zijn?

Ts heeft symptomen van een golferselleboog, en dan zeg jij dat hij dit nog even extra moet belasten?

Maar hij heeft wel gelijk, wel met een lichte nuancering. Sommige pijn moet je gewoon niet doortrainen (maar de meeste pijn hoort er toch echt bij om verder te komen), maar dit komt gewoon doordat ts te zwakke onderarmen heeft. Ik heb dit ook al gepost, maar daar leest toch iedereen overheen.

Ook gehad niet goed op den duur kan het chronisch worden. Switchen naar dumbbells.

Terug
Naar boven