XXL Nutrition

Pijn in onderrug trekt helemaal tot aan me voeten

LIL Priest

Competitive Bodybuilder
Waardering
152
Lengte
1m74
Massa
115kg
Vetpercentage
18%
pl**ris zeg ik heb nou al iets van 6 weken erg last van me onderrug aan de rechterkant en trekt helemaal door naar me voeten.

ik krijg er erg last van als ik zit maar als ik sta gaat het heel wat beter maar na een tijdje gaat het weer zeer doen en liggend gaat het af en toe ook niet goed.

wat is dit nou ? spit of blessure of omdat ik geen benen traint ? het enigste wat ik doe aan benen is fietsen en met name spinnen.

Ischias? :google: er even naar ...

Heb ik ook gehad ... is een soort ontsteking van een pees/zenuw.
Ik heb er 5 werken mee liggen kloten, uiteindelijk ging het over met behulp
van ontstekingsremmers.

Dus naar de dokter voor een voorschrift, en even niet meer squatten en deadliften

Lijkt me inderdaad ook Ischias.

Ontsteking van de zenuwbaan die ontspringt aan je wervel ongeveer ter hoogte van die kuiltjes in je rug en doorloopt tot onderin je voet. Is geloof ik de langste zenuw in je lichaam.

Doktersbezoek lijkt me bepaald niet onwenselijk...

beklemde zenuw ? (evt hernia zelfs)

Ischias zenuw

Fysio, bepaalde oefeningen en chiropractor voor optimaal herstel.

optijd bij zijn, dan kan het in de meeste gevallen nog worden voorkomen.

Hallo,

Ik heb dezelfde verschijnselen gehad, zelfs twee keer met pijnstillng ( diclofenac) moeten rusten, daarna op advies van de dokter weer rustig gaan trainen.
Mijn advies, doe geen onderrug belastende oefeningen voor een duur van twee weken, probeer machines te pakken, ga bijvoorbeeld niet roeien.
Ga naar een manuële therapeut, ik ga daar eens per 7 a 8 weken heen
Mijn indicatie is een lichte kromming in de beneden wervels.
Ik train nu gewoon weer volop maar kan niet meer squatten.

succes en beterschap

grt Henk

• Topic Starter Topic Starter
hey henk,

ben ook net naar de doc geweest en heeft me diclofenac gegeven ja en ik moest een foto laten maken in het ziekenhuis.
ik moet zeggen na 3 pillen voel ik echt niks meer in me rug ken weer normaal doen met zitten staan etc. ga morgen even kijken rustig of ik ken trainen, doc zei niet dat ik rustig moest doen wel in beweging blijven en hij vermoed dat het een ontsteking is maar de foto's moeten dat nog bewijzen.

is echt lekker na 2 maanden helemaal geen pijn meer voelen en dat ik weer rustig ken zitten zonder aan me zit houding te hoeven denken.

Hallo,

Het blijft zaak toch extra op je rug te blijven letten, ik zie je bent pas 22 jaar, ga kijken welke oefeningen je kunt doen om je onderrug te versterken.
De onderrug is vaak de meest verwaarloosde spiergroep, als je dan ook nog je buikspieren niet te vaak traint kan dat problemen veroorzaken.
En ga vooral niet teveel staan te strekken en rekken als je spieren al warm zijn, zie je veel gebeuren, doe het maar met je opwarming.
In iederegeval veel succes en doe het rustig aan.

grt Henkfr

mij komt dit ook zeer bekend voor ik had het nog een stapje erger, hernia
8 weken plat gelegen begint dit jaar daarna veel fysio en aangepaste oefeningen,
probeer deze oefeningen elke dag te doen om zoiezo je onderrug soepel te houden, verder is houding natuurlijk belangrijk en je manier van tillen of drukken. Medicijnen helpt goed tegen te pijn ik werd er alleen vrij suf van die diclo, bij mij werkte spierverslappers beter moet ik zeggen.

succes ermee gr

Ja die klachten komen ook voor bij hernia.

ja ik zit er af en toe zo erg mee zkr als je gwn fanatiek wilt trainen, moet ik gwn heel erg oppasse ook niet te zware gewichten pakken! Maar het ergste is gwn dat je geen vast ritme echt kunt aannemen want de ene week heb ik er meer last van als de andere.
Maar ja moet er gwn mee zien te leren leven en gaat wel steeds beter, pijn wendt ook naar een tijdje.

Hallo,

Ik heb ook een paar maal therapie gehad, pas toen ik manuële therapie heb gehad, eerst een sessie van negen keer en nu om de zeven á acht weken kan ik gewoon blijven trainen.
Diclofenac is misschien beter dan een gewone spierverslapper omdat er ook een onstekings remmende werking in zit, verdraag je diclofenac niet kun je toch om een vervanger vragen.
Let wel je moet die pillen alleen in het uiterste geval gebruiken, het is de bedoeling dat je zonder weer intensief gaat trainen.

grt Henkfr

Ja precies dat is dus bij mij het probleem henk diclo doet niks bij mij raar maar waar!
Maar therapie is voor mij ook gwn het beste af en toe goed los maken en dan soepel blijven houden d.m.v beweging!

• Topic Starter Topic Starter
hey mensen,

sorry was 2 weken op vakantie dus echt lekker rusten voor me rug etc.

maar ben net geweest bij de doc, aangezien me leeftijd laat die me een MRI scan maken of het nou een hernia is of niet, hou jullie op de hoogte.

heb die 2 weken wel aan de dicl gezeten wanneer ik pijn kreeg heb ik er 1 genomen kwam ongeveer op 2 pillen per dag.

Terug
Naar boven