Fitness Seller

Pijnlijke dood, doktoren

KaleHardloper

Advanced Bodybuilder
Waardering
1
Kennen jullie doktoren die een pijnlijke dood hebben geleden?

Ik vind doktoren nogal koud als ze bij patiënten die veel pijn lijden aanwezig zijn.

Nee, ze komen meestal niet terug om me het te vertellen.

Tja als je er de hele dag mee te maken hebt dan gaat het toch wennen.

Kennen jullie doktoren die een pijnlijke dood hebben geleden?

Ik vind doktoren nogal koud als ze bij patiënten die veel pijn lijden aanwezig zijn.

motivational-posters-funny-131.jpg

• Topic Starter Topic Starter
Doktoren en een empathisch vermogen..:rolleyes:

Klopt die zin wel ?

Dokteren die een pijnlijke dood hebben geleden ?

Zijn ze niet dood ?
Jawel, ze zijn dood gegaan en ik vraag me af of iemand een dokter kent die dus dood is gegaan aan een erge ziekte. Want soms denk ik weleens dat ze zelf precies weten hoe ze een fijne dood tegemoet kunnen gaan, maar dit voor zich houden, omdat het illegaal is. En zelf kijken ze wel regelmatig toe hoe mensen pijnlijk lijden, en zelf relativeren ze de boel hardop en spreken ze dit hardop uit tegen familieleden. Je zou eens moeten weten hoe dit gaat. Totaal geen empathisch vermogen meer.

Vraag me af hoe een empathisch vermogen zich vormt naarmate ze mensen pijn zien hebben en langzaam zien sterven. Heeft een beginnend dokter net zoveel empathie voor zijn patiënten, als een dokter die jarenlang mensen heeft zien sterven?

Oke, vatte het helemaal anders op.
Je bedoeld dan toch wat je typte.

Ik ken niemand.

Kalehardloper, you are one sick puppy.

Want soms denk ik weleens dat ze zelf precies weten hoe ze een fijne dood tegemoet kunnen gaan, maar dit voor zich houden, omdat het illegaal is.

Hoe bedoel je precies ? Wat precies zou er illegaal aan zijn ?

het wachten is op een ban.

Pfff die topics van jou zijn echt k*t

Hoe bedoel je precies ? Wat precies zou er illegaal aan zijn ?
Nou, we hebben een wet waar we ons aan moeten houden, en onder andere dankzij de paarse partijen in de politiek is de euthanasie wet nogal moeilijk te regelen, en daarnaast is het nogal vervelend om tot Vrijdag 22 Februari 18:15 te moeten wachten op een dokter die je het middel komt geven. Vraag me af of de zieke doktoren zelf wel aan de wet houden.

---------- Toegevoegd om 14:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:49 ----------

Pfff die topics van jou zijn echt k*t
Ja, nogal confronterend he.
Het is gewoon hard hoe het eraan toegaat met mensen die veel pijn lijden, maar wel 10x beter dan in andere landen, daarom vind ik dat we mogen spreken van een paradijs waar we in leven.

ik begrijp je vraag nog steeds niet kalehardloper?

Ok, interessante vraag 'kalehardloper'!

Doktoren zouden voor straf allemaal een pijnlijke dood moeten lijden! Schandalig dat ze niet elke dag huilend over de grond rollen als er weer iemand doodgaat!

:rolleyes:

Nou, we hebben een wet waar we ons aan moeten houden, en onder andere dankzij de paarse partijen in de politiek is de euthanasie wet nogal moeilijk te regelen, en daarnaast is het nogal vervelend om tot Vrijdag 22 Februari 18:15 te moeten wachten op een dokter die je het middel komt geven. Vraag me af of de zieke doktoren zelf wel aan de wet houden.
De paarse partijen zijn het meest progressief van al, dus als zij het al niet klaarspeelden, dan zouden andere conservatieve partijen(cdv, VB, nva(?) het nog veel slechter afdoen.

Er zullen wrsch wel doktoren zijn die zich niet perfect aan de wet houden (wie doet dat wel ? Doktoren zijn ook maar mensen.) Er zijn ook gevallen bekend van een paar doktoren die een patient 'illegaal' euthanasie gaven en ze zijn daarvoor berecht geweest. De ene zal wel strikter omgaan met de wet dan de andere...what's your point ?

Ok, interessante vraag 'kalehardloper'!

Doktoren zouden voor straf allemaal een pijnlijke dood moeten lijden! Schandalig dat ze niet elke dag huilend over de grond rollen als er weer iemand doodgaat!

:rolleyes:
He, de provocatieve sT; i like that!

Nee, dat zeg ik niet. Ik vraag me af of doktoren er alles aan doen om zelf niet te eindigen als de meest rampzalige gevallen wat hun mee hebben gemaakt in de praktijk, en die rampzalige gevallen zelf niet de dood geven wat ze zich zelf wel uiteindelijk geven als ze dezelfde ziekte hebben.

---------- Toegevoegd om 15:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:14 ----------

De paarse partijen zijn het meest progressief van al, dus als zij het al niet klaarspeelden, dan zouden andere conservatieve partijen(cdv, VB, nva(?) het nog veel slechter afdoen.
Oh, je hebt gelijk. Ik bedoelde dus die conservatieve partijen en niet die progressieve partijen. Haha, juist die progressieve partijen niet:p

Er zullen wrsch wel doktoren zijn die zich niet perfect aan de wet houden (wie doet dat wel ? Doktoren zijn ook maar mensen.) Er zijn ook gevallen bekend van een paar doktoren die een patient 'illegaal' euthanasie gaven en ze zijn daarvoor berecht geweest. De ene zal wel strikter omgaan met de wet dan de andere...what's your point ?
Ik vraag me af of doktoren er alles aan doen om zelf niet te eindigen als de meest rampzalige gevallen wat hun mee hebben gemaakt in de praktijk, en die rampzalige gevallen zelf niet de dood geven wat ze zich zelf wel uiteindelijk geven als ze dezelfde ziekte hebben.
Ze geven kiezen dus voor een weg waardoor ze minder hoeven te lijden, omdat ze kennis hebben over de werking van het fysieke aan de mens.

het zijn professionele mensen, ze kunnen niet bij iedereen die pijn heeft gaan zitten janken. en doktoren die een pijnlijke dood zijn gestorven zullen er gerust zijn. maar who cares?

Dit is trouwens allemaal maar een suggestie van een hypothese gekeerd uit mijn wantrouwen, terwijl het over kan komen als een beschuldiging, maar ik bedoel het niet als een beschuldiging maar als iets wat ik mogelijk acht en daardoor het één en ander veronderstel. Ik wil via dit topic eens de ervaringen van andere mensen horen.

Terug
Naar boven