- Waardering
- 463
- Lengte
- 1m78
- Vetpercentage
- 14%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
De mensen wie dit kunnen schelen zijn vaak de familieleden die hun familielid behandelt zien worden door een dokter die heel makkelijk praat over alles. Relativeren is goed, net zoals rationaliseren, maar een empathisch vermogen en emotie is ook goed, want mensen hebben gevoel.het zijn professionele mensen, ze kunnen niet bij iedereen die pijn heeft gaan zitten janken. en doktoren die een pijnlijke dood zijn gestorven zullen er gerust zijn. maar who cares?
Verwachten van een dokter dat ze het emphatisch vermogen hebben van een stervensbegeleider is het zelfde dan de verwachting hebben dat een piloot van een 747 je ook helpt bij het uitstappen.

De mensen wie dit kunnen schelen zijn vaak de familieleden die hun familielid behandelt zien worden door een dokter die heel makkelijk praat over alles. Relativeren is goed, net zoals rationaliseren, maar een empathisch vermogen en emotie is ook goed, want mensen hebben gevoel.
Of nog een vermakelijke situatie: komt een dokter de kamer binnen lopen, stelt wat rationele vragen en begint mijn oma´s te onderzoeken door haar keihard op haar gezwel te drukken, terwijl oma half al ligt te sterven en zelf helemaal onder de morfine zit. Belachelijk toch?
He, de provocatieve sT; i like that!
Nee, dat zeg ik niet. Ik vraag me af of doktoren er alles aan doen om zelf niet te eindigen als de meest rampzalige gevallen wat hun mee hebben gemaakt in de praktijk, en die rampzalige gevallen zelf niet de dood geven wat ze zich zelf wel uiteindelijk geven als ze dezelfde ziekte hebben.
Een voorbeeld van één van de dingen die ik bedoel:Voor zover ik weet krijgen terminale patienten altijd zoveel morfine en andere pijnstillers als ze maar willen. Heb je een concreet voorbeeld?
eigelijk vraag je je dus hoe dokters zelfmoord zouden plegen?Een voorbeeld van één van de dingen die ik bedoel:
Een dokter ziet elke week wel mensen vergaan aan een ziekte. Hij kent de symptomen, hij weet hoe het kan eindigen zoals hij dat vaak genoeg heeft gezien in de praktijk. Dan opeens krijgt hij dezelfde ziekte wat bij zijn patiënten, uit zijn carrière, zorgde voor een zeer pijnlijke en dodelijke afloop, omdat die pijn van die ziekte niet goed bestreden kon worden, zelfs niet met morfine. Bij zijn patiënten gaat het zo dat ze op ten duur komen te overlijden aan een overdosis morfine (vaak) en dat na een hoop pijn, angst en geworstel. Wat ik mij nou afvraag:
Zou de zieke dokter in kwestie op tijd kunnen zorgen voor een rustige afloop? Omdat hij meer kennis heeft rond dit thema; doodgaan. En hij weet hoe het ook kan vergaan, omdat hij zelf jarenlang mensen heeft behandeld met de dezelfde ziekte die hij nu ook heeft.
Sorry voor zo´n rot onderwerp, maar ik vraag me dit gewoon af.
Nee, ik vraag me af of het wel rechtvaardig is dat doktoren mogelijk niet lijden en een rustige dood tegemoet gaan met dezelfde ziekte.
Ik vind het gewoon jammer dat hun mogelijk wel die kennis hebben, en veel kennis niet mogen gebruiken voor in de praktijk, terwijl veel van hun patiënten daar wel behoefte aan zouden hebben.Studeer dan ook minstens 7jaar he. Dan mag jij jezelf ook doodspuiten als je een pijnlijke dood tegemoet gaat
Niemand zegt trouwens dat je er zelf niet vroeger een einde aan mag maken.