MuscleMeat

Pitbull wet / RAD opgeheven

Dat klopt volgens mij ook niet helemaal. Ik ben zo niet zo'n dierenkenner, maar lees zo nu en dan wat. Dus als ik het mis heb dan moet iemand me maar verbeteren. Maar de meeste honden hebben een geschiedenis, en diende vroeger voor een bepaald doel. (jagen/waken/etc)

Analoog hieraan hebben bepaalde honden dus bepaalde eigenschappen. Dat wil niet meteen zeggen dat zo'n hond niet te vertrouwen is. Maar je moet het zeker in je achterhoofd houden.
Ergens klopt dit wel, heb gelezen dat je een Engelse staff ook niet zomaar los mag laten bij andere mannetjes honden in een park oid. Ze gaan een gevecht gewoon niet uit de weg, zit gewoon in hun karakter.

@Yzord, wel een supergaaf beest :D Hing echt 10min lang aan de spijkerbroek in de lucht!

Idd, de meeste honden hebben een geschiedenis ja, zoals jagen of als vechthond of waakhond. Dit stukje geschiedenis krijgen de meeste honden mee in de vorm van evolutiekenmerken, zoals schaarkaken bij staffs.

Maar dat wilt niet zeggen dat een staff geboren wordt om te vechten. Hij heeft het in zich, maar dat komt voornamelijk door zijn kaken en uiteraard zijn spiermassa die samen met zijn kaken vlees kan doen laten scheuren. Maar als hondje wordt opgevoed door vredelievend te zijn, dan zal dit hondje nevernooit niet uit zichzelf ineens gaan vechten (tenzij het een hond betreft, maar dat heet roedelstand bepalen en is DOODNORMAAL!!!)

Idd, de meeste honden hebben een geschiedenis ja, zoals jagen of als vechthond of waakhond. Dit stukje geschiedenis krijgen de meeste honden mee in de vorm van evolutiekenmerken, zoals schaarkaken bij staffs.

Maar dat wilt niet zeggen dat een staff geboren wordt om te vechten. Hij heeft het in zich, maar dat komt voornamelijk door zijn kaken en uiteraard zijn spiermassa die samen met zijn kaken vlees kan doen laten scheuren. Maar als hondje wordt opgevoed door vredelievend te zijn, dan zal dit hondje nevernooit niet uit zichzelf ineens gaan vechten (tenzij het een hond betreft, maar dat heet roedelstand bepalen en is DOODNORMAAL!!!)
Tijdens roedelstandbepaling maken ze elkaar niet af. Sommige honden, niet alleen staffs/pits, gaan vanuit het niets op een hond af en stoppen niet ook al ligt de ander op z'n rug met de staart tussen z'n poten en zich gewonnen geeft.

Je kan wel zeggen dat een hond dit nevernooit niet uit zichzelf zou doen maar 't gebeurt bijna dagelijks. Honden zijn gedomesticeerd maar dat betekent niet dat het mensen zijn of dat ze menselijke gevoelens/redenering kennen. Het blijven dieren die meer geleid worden door instinct dan gedachtes en zo moeten ze behandeld worden.

Ik vind het goed dat deze wet wordt afgeschaft. Ik ben 't niet eens met het inslapen van dieren zonder dat er enige reden voor is behalve het rassoort. Maar sommige mensen doen alsof deze honden lieve engeltjes zijn die nog geen vlieg kwaad doen. Dit terwijl sommige honden, ook van dit ras, baby's, kleine kinderen en andere honden levend opvreten en vaak nog uit het 'niets' ook als je commentaar hoort van de eigenaar. Maar dat zal een 'baasje' nooit snappen omdat die vaak niet objectief hiernaar kan kijken en alleen het kwaad in andere mensen ziet en niet in het ras dat ze bezitten.

Ze gaan een gevecht gewoon niet uit de weg, zit gewoon in hun karakter.

Niet helemaal waar. Als je een staff hebt met een zacht karakter, dan zal deze nevernooit niet een gevecht beginnen, mits er een dominante hond aankomt en door de houding van deze hond weet de staff meteen dat er een gevecht zal ontstaan om de roedelstand te bepalen. Wie staat boven wie. En dit gevecht zal hij/zij nooit uit de weg gaan (of je hebt een echt doetje, maar die ben ik zelden tot niet tegen gekomen).
Een dominante staff hoeft ook geen gevecht te beginnen, maar je merkt vaak aan zijn houding dat hij er al klaar voor is bij onbekende honden.

Zaak is dan ook om dit gevecht zijn gang te laten gaan. Er is maar 1 gevecht nodig om de stand te bepalen en na dit gevecht zul je zien dat ze erna (als ze nog kunnen) gewoon in het park kunnen spelen. Stel, de stafford verliest van de andere hond en enkele jaren later ziet je staff deze hond weer maar dan in verzwakte vorm, dan zal deze vaak zonder gevecht boven hem gaan staan en dat merk je op de manier van spelen en onderdanigheid.

Wat heleboel klapmongolen doen is als een staff aan een andere hond vastzit, gaan ze de staff schoppen. Niet wetende dat een staff een hoge pijngrens heeft en mocht die ene pijnscheut door zijn lichaam gaan, dan zal hij echt niet loslaten, maar juist harder bijten in zijn slachtoffer. Vroeger kreeg men ook een stokje tussen de tanden als je been zonder narcose werd geamputeerd en zo moet je die situatie dan ook zien.

En even een tip voor iedereen....in NL is het VERBODEN met je honden los te lopen. Houdt je hond dan ook gewoon aan de lijn. Ik word er zo doodmoe van van die honden die dominerend naar mijn honden toe komen rennen en dat je op afstand hoort: "hij doet niks hoor...."...nee stomme k*t, maar die van mij wel. En dan gaat het weer loos, hangen mijn honden weer aan die ene hond en wie krijgt er de schuld? En die gevaarlijke k*trassen ook en schreeuw schreeuw huil huil, maar de meesten vergeten een ding...honden mogen NIET los.

Tijdens roedelstandbepaling maken ze elkaar niet af. Sommige honden, niet alleen staffs/pits, gaan vanuit het niets op een hond af en stoppen niet ook al ligt de ander op z'n rug met de staart tussen z'n poten en zich gewonnen geeft.

Je kan wel zeggen dat een hond dit nevernooit niet uit zichzelf zou doen maar 't gebeurt bijna dagelijks. Honden zijn gedomesticeerd maar dat betekent niet dat het mensen zijn of dat ze menselijke gevoelens/redenering kennen. Het blijven dieren die meer geleid worden door instinct dan gedachtes en zo moeten ze behandeld worden.

Ik vind het goed dat deze wet wordt afgeschaft. Ik ben 't niet eens met het inslapen van dieren zonder dat er enige reden voor is behalve het rassoort. Maar sommige mensen doen alsof deze honden lieve engeltjes zijn die nog geen vlieg kwaad doen. Dit terwijl sommige honden baby's, kleine kinderen en andere honden levend opvreten, en vaak nog uit het 'niets' als je commentaar hoort van de eigenaar, maar dat zal een 'baasje' nooit snappen omdat die vaak niet objectief hiernaar kan kijken en alleen het kwaad in andere mensen ziet en niet in het ras dat ze bezitten.

Staffs en pitjes zijn ook honden die geen vlieg kwaad doen. En er gebeurt NIETS uit het niets. Mensen zwijgen maar al te graag dat hun kind aan de staart of oor trok. En een hond kan geen auw roepen, alleen van zich afbijten.

Een hond zal nevernooit uit zichzelf iets of iemand aanvallen als er geen reden toe is. Gevechten tussen honden is normaal!! Dat heet roedelstand bepalen en is allesbepalend voor de rest van de tijd dat ze in dat park worden uitgelaten. Een hond zal nooit zomaar een mens aanvallen of het moet hondsdolheid hebben.

Staffs en pitjes zijn ook honden die geen vlieg kwaad doen. En er gebeurt NIETS uit het niets. Mensen zwijgen maar al te graag dat hun kind aan de staart of oor trok. En een hond kan geen auw roepen, alleen van zich afbijten.

Een hond zal nevernooit uit zichzelf iets of iemand aanvallen als er geen reden toe is. Gevechten tussen honden is normaal!! Dat heet roedelstand bepalen en is allesbepalend voor de rest van de tijd dat ze in dat park worden uitgelaten. Een hond zal nooit zomaar een mens aanvallen of het moet hondsdolheid hebben.
Voor mensen en honden zijn er onderling ook nog verschillen in wat gezien wordt als iets aanvallends of speelsheid, dat snap ik ook nog wel. Maar een hond hoort nooit van zich af te bijten tegenover een mens in een niet voor de hond levensgevaarlijke situatie, dat hoort tijdens de opvoeding geregeld te worden.

En je kan wel zeggen dat een hond nooit uitzichzelf een andere hond zal doodbijten zonder reden. Misschien klopt dit ook wel maar als jouw hond een andere hond doodbijt omdat ie op zijn territorium komt is er wel wat mis met jouw hond/de opvoeding van jouw hond.

Ik heb aan eigen hand ervaren dat de hond van m'n grootouders een andere hond aanviel zonder waarschuwing en z'n keel doorbeet. Je kan wel zeggen dat er wel een reden voor is geweest, die hond kwam namelijk op 'zijn' territorium, maar toch hoort dit niet te gebeuren.

Waar ik meer op doelde is dat je de geschiedenis van je hond toch in je achterhoofd moet houden. Ik ken bijvoorbeeld een verhaal over waakhonden, waarbij een (buur)jongetje vaak op het terrein van de waakhonden kwam. Dit ging allemaal goed, zolang de baas van de honden maar aanwezig was. Toen het terrein een keer gesloten was(zondag of whatever) en het jongetje de bal op het terrein schopte, wilde hij de bal zelf gaan halen, want die honden kende hij toch wel. Jongetje werd wel doodgebeten.

Ik heb zelf een AST t**f en reu, en qua karakter is dat hier echt een heel verschil. Die t**f daar zit werkelijk niks kwaads in, en van haar weet ik ook wel vrij zeker dat ze niet snel in een gevecht zal komen. (zeer demoedig/onderdanig)

M'n reu daarentegen heeft een heel ander karakter, ook al is hij pas een jaar oud. Die zal niet snel een gevecht uit de weg gaan. Er is wel mee te leven, maar je moet gewoon extra goed opletten. Het nadeel is alleen dat je niet alles zelf in de hand hebt. Laatst werd hij bijvoorbeeld onverwachts aangevallen door een dobberman(ja Yzord..).

Mijn hond zat aangelijnd, en de andere hond niet. Gelukkig greep de baas van de dobberman snel in en zat de mijne aangelijnd zodat hij niet (fysiek) kon reageren. (dat hele gebeuren was voor mij ook wel even schrikken... de eerste keer dat mij zoiets overkwam)

Ik heb meer met het mannetje, maar qua gedrag geef ik toch de voorkeur aan het teefje. (dat dominante macho gedrag is ook niet altijd leuk :o)

Voor mensen en honden zijn er onderling ook nog verschillen in wat gezien wordt als iets aanvallends of speelsheid, dat snap ik ook nog wel. Maar een hond hoort nooit van zich af te bijten tegenover een mens in een niet voor de hond levensgevaarlijke situatie, dat hoort tijdens de opvoeding geregeld te worden.

Sorry? Een hond kan maar 1 ding en dat is van zich afbijten als hem pijn wordt gedaan. Wil je soms dat hij zo'n gayhandje laat zien ofzo? of dat hij zijn huis onderschijt?

Het ligt aan jou. Als jij je kinderen zo opvoedt dat ze alles maar met je hond mag doen, dan is het jouw fout als je kind wordt gebeten, niet de fout van de hond. Eerst reactie wat jij doet als je pijn heb is ook meteen grijpen naar de plek waar je pijn hebt. Een hond kan dat alleen maar met zijn mond, en door de snelheid zal het handje van een kind er nog zitten en dus gegrepen worden. Maar een stafford zal dan vanzelf uit schrik binnen een halve seconde loslaten. Mja de beet is er, maar is het terecht dat de hond er de schuld van krijgt? Een staff zal nooit of te nimmer omdat er aan zijn staart getrokken wordt zijn kaken gebruiken waardoor ze op slot slaan. En dat vind ik toch wel een heel groot verschil met wat jij probeert duidelijk te maken.

Ja dat doen al die staffs. Zijn net randdebielen aan de riem.

Haha, heel herkenbaar inderdaad! De mijne heeft dan ook altijd nog een grote stok in dr bek en daar gaat ze een beetje bij kwijlen. Ziet er heel leuk uit en ja...o zo gevaarlijk en dan heeft ze zelfs een felroze halsband om met swarovski botjes erop en dat maakt het natuurlijk helemaal een enge en gevaarlijke hond haha!!!! Snap niet dat mensen daar bang voor zijn.

Trouwens over honden gesproken, grappig verhaal.. Ik was Angie trouwens net aan het uitlaten en ze is loops. Kwam ik een meisje uit m'n buurt tegen met een hele lieve Herder t**f en ze gingen ff spelen. Dus ik had het met haar over die loopsheid aangezien zij daar ook eens in de zoveel tijd mee te kampen heeft. Haar hond was een tijdje terug loops en ze liep haar in de buurt (aan de lijn) uit te laten. Kwam er een mevrouwtje met een hondje (los) tegemoet. Dus ze riep al: "mevrouw, als het een reutje is en niet geholpen, wilt u 'm dan ff aan de lijn doen want mijn hond is loops?" Zegt dat mens: "wat doe je dan buiten als je hond loops is!?" Haha, sommige mensen zijn echt zooooo dom he. Dat meisje antwoordde al heel goed met "nou, ik wil dr ook wel in jouw achtertuin laten poepen anders hoor.." Echt rare mensen heb je! :D

Waar ik meer op doelde is dat je de geschiedenis van je hond toch in je achterhoofd moet houden. Ik ken bijvoorbeeld een verhaal over waakhonden, waarbij een (buur)jongetje vaak op het terrein van de waakhonden kwam. Dit ging allemaal goed, zolang de baas van de honden maar aanwezig was. Toen het terrein een keer gesloten was(zondag of whatever) en het jongetje de bal op het terrein schopte, wilde hij de bal zelf gaan halen, want die honden kende hij toch wel. Jongetje werd wel doodgebeten.

Ik heb zelf een AST t**f en reu, en qua karakter is dat hier echt een heel verschil. Die t**f daar zit werkelijk niks kwaads in, en van haar weet ik ook wel vrij zeker dat ze niet snel in een gevecht zal komen. (zeer demoedig/onderdanig)

M'n reu daarentegen heeft een heel ander karakter, ook al is hij pas een jaar oud. Die zal niet snel een gevecht uit de weg gaan. Er is wel mee te leven, maar je moet gewoon extra goed opletten. Het nadeel is alleen dat je niet alles zelf in de hand hebt. Laatst werd hij bijvoorbeeld onverwachts aangevallen door een dobberman(ja Yzord..).

Mijn hond zat aangelijnd, en de andere hond niet. Gelukkig greep de baas van de dobberman snel in en zat de mijne aangelijnd zodat hij niet (fysiek) kon reageren. (dat hele gebeuren was voor mij ook wel even schrikken... de eerste keer dat mij zoiets overkwam)

Ik heb meer met het mannetje, maar qua gedrag geef ik toch de voorkeur aan het teefje. (dat dominante macho gedrag is ook niet altijd leuk :o)

haha die situaties heb ik inmiddels al 50 keer meegemaakt ofzo :roflol: ik kijk er niet meer van op. Hangen ze aan mekaar vast pak ik ze alletwee of drie op en mieter ze zo de sloot in. En dan ineens zijn ze heel zielig lol :D

Wat betreft dat kindje...wederom de fout van de eigenaar van de honden. Als je een waakhond hebt, dan moet je de waakhond overdag afwezig houden van het normale gepeupel om het terrein heen. Maar deze man dacht dat ze niks zouden doen als hij er zou zijn, maar dacht gewoonweg niet verder erbij na. Sorry, ik kan de honden geen ongelijk geven. Ze zijn aangenomen als waakhonden en hebben hun taak als waakhond dan ook tot perfectie uitgevoerd (klinkt bot, maar zo is het toch?). Degene die je dus uit moet kafferen is de eigenaar zelf.

Neemt niet weg dat je ALTIJD, maar dan ook altijd je hond in de gaten moet houden. En dat geld ook voor je kinderen.

Haha, heel herkenbaar inderdaad! De mijne heeft dan ook altijd nog een grote stok in dr bek en daar gaat ze een beetje bij kwijlen. Ziet er heel leuk uit en ja...o zo gevaarlijk en dan heeft ze zelfs een felroze halsband om met swarovski botjes erop en dat maakt het natuurlijk helemaal een enge en gevaarlijke hond haha!!!! Snap niet dat mensen daar bang voor zijn.

Trouwens over honden gesproken, grappig verhaal.. Ik was Angie trouwens net aan het uitlaten en ze is loops. Kwam ik een meisje uit m'n buurt tegen met een hele lieve Herder t**f en ze gingen ff spelen. Dus ik had het met haar over die loopsheid aangezien zij daar ook eens in de zoveel tijd mee te kampen heeft. Haar hond was een tijdje terug loops en ze liep haar in de buurt (aan de lijn) uit te laten. Kwam er een mevrouwtje met een hondje (los) tegemoet. Dus ze riep al: "mevrouw, als het een reutje is en niet geholpen, wilt u 'm dan ff aan de lijn doen want mijn hond is loops?" Zegt dat mens: "wat doe je dan buiten als je hond loops is!?" Haha, sommige mensen zijn echt zooooo dom he. Dat meisje antwoordde al heel goed met "nou, ik wil dr ook wel in jouw achtertuin laten poepen anders hoor.." Echt rare mensen heb je! :D

Die reacties krijg ik dus ook altijd ja...vooral dus wat ik eerder zei dat men gaat roepen dat haar hond (ja haar, want het zijn altijd vrouwen die schijnbaar niet nadenken, no offense) niks doet.
Ik heb van ellende mijn teefje ook laten helpen, want ze werd de h**r van de buurt joh, zaten honden huilend voor de deur, stelletje slijmballen haha...

Sorry? Een hond kan maar 1 ding en dat is van zich afbijten als hem pijn wordt gedaan. Wil je soms dat hij zo'n gayhandje laat zien ofzo? of dat hij zijn huis onderschijt?

Het ligt aan jou. Als jij je kinderen zo opvoedt dat ze alles maar met je hond mag doen, dan is het jouw fout als je kind wordt gebeten, niet de fout van de hond. Eerst reactie wat jij doet als je pijn heb is ook meteen grijpen naar de plek waar je pijn hebt. Een hond kan dat alleen maar met zijn mond, en door de snelheid zal het handje van een kind er nog zitten en dus gegrepen worden. Maar een stafford zal dan vanzelf uit schrik binnen een halve seconde loslaten. Mja de beet is er, maar is het terecht dat de hond er de schuld van krijgt? Een staff zal nooit of te nimmer omdat er aan zijn staart getrokken wordt zijn kaken gebruiken waardoor ze op slot slaan. En dat vind ik toch wel een heel groot verschil met wat jij probeert duidelijk te maken.
Kán dit wel? Heb ooit van een dierenarts (I know, die weten ook niet alles) gehoord dat dat gewoon onzin is. Door de standvastigheid van het karakter, wíllen ze geowon niet meer loslaten.

(je hebt dan ook speciale "tangen" om die kaken van elkaar los te maken).
Tjek je pm over die andere post.

Kán dit wel? Heb ooit van een dierenarts (I know, die weten ook niet alles) gehoord dat dat gewoon onzin is. Door de standvastigheid van het karakter, wíllen ze geowon niet meer loslaten.

(je hebt dan ook speciale "tangen" om die kaken van elkaar los te maken).
Tjek je pm over die andere post.

Men noemt het inderdaad op slot slaan, maar het is inderdaad de spirit om niet los te laten. Ik heb dan ook altijd een bijtstok bij me, maar is onbegonnen werk als ze beide aan een hond hangen. Daarom loop ik altijd langs een sloot...hup, de sloot in, zijn ze zo los :D

Wie staat boven wie. En dit gevecht zal hij/zij nooit uit de weg gaan (of je hebt een echt doetje, maar die ben ik zelden tot niet tegen gekomen).

Ik heb hier zo'n doetje.

w1fnb.jpg

Mooi beestje die zwarte man...ik heb er ook zo eentje, maar dan een teefje. Zo te zien ook lekker bijdehand :D

Zorg er goed voor bro, ze verdienen het!!

Liever dat dan dat iemand gebeten wordt. Honden moeten leren dat ze hun bek niet mogen gebruiken tenzij ze gebruikt worden als waakhond. Dan hebben ze maar pijn en piepen ze. Duidelijk zat.

Sommige mensen zien honden echt als soortgelijke ofzo. Dat word ik echt zat, vooral wanneer zo'n tyfusbeest je in je poten bijt waardoor je 'em een rotschop geeft en JIJ de kwade pier bent omdat je hun hond pijn doet.

Liever dat dan dat iemand gebeten wordt. Honden moeten leren dat ze hun bek niet mogen gebruiken tenzij ze gebruikt worden als waakhond. Dan hebben ze maar pijn en piepen ze. Duidelijk zat.

Sommige mensen zien honden echt als soortgelijke ofzo. Dat word ik echt zat, vooral wanneer zo'n tyfusbeest je in je poten bijt waardoor je 'em een rotschop geeft en JIJ de kwade pier bent omdat je hun hond pijn doet.

Weet je waar ik zat van word? Van pubers die ven gaan bepalen dat honden maar pijn moeten lijden. Je bent de discussie niet waard. Groeten.

Weet je waar ik zat van word? Van pubers die ven gaan bepalen dat honden maar pijn moeten lijden. Je bent de discussie niet waard. Groeten.
Als iemand jou pijn doet, bijt je'm dan ook gelijk? En mep je ook gelijk een stoel in elkaar als je daar je teen tegenstoot? Ik zeg dat een hond kan piepen als die pijn heeft en niet per se hoeft te bijten. Ik zeg niet dat een hond maar pijn moet lijden, en trouwens of die nou bijt of niet die pijn heeft ie dan al geleden, maar dat je een hond moet leren omgaan met pijn.

Ik ben ten eerste geen puber en ten tweede valt er blijkbaar niet te discussieren met jou. Dit soort dingen doe je, geloof ik, wel vaker in andere discussies op dit forum.

Out of talk or what?

Terug
Naar boven