Masters
Freaky Bodybuilder
- Waardering
- 342
- Lengte
- 1m79
- Massa
- 82kg
- Vetpercentage
- 11%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dat is wel weer minder dan, raar dat het nog niet ECHT bekend is als het zo slecht is.
---------- Post toegevoegd Tue 1 Jan 2013 om 04:51 ----------
Blauw is the blauw en wit is lichtblauw?
Wtf heb jij dan voor een LCD scherm getest? heb zelf LCD en nog nooit wit voor lichtblauw aangezien( zowel een goedkoop merk LG als Sony getest )

Werk enkele maanden met een retina led scherm en heb nog nooit zo'n rustig en prettig/scherp beeld gehad. Dat blauw verhaal zie ik hierin niet terug, misschien is dit bij het goedkope spul het geval.
Pijn aan mijn ogen heb ik dan ook niet, ook niet bij mij led tv. Tot op heden ervaar ik het als het meest mooie en prettige beeld, anders had ik het ook niet gekocht.
Energieverbruik van een plasma scheelt je paar tientjes per jaar. Sowieso is dat een groenlinks hippie argument. Valt me beetje van je tegen Masters![]()

Werk enkele maanden met een retina led scherm en heb nog nooit zo'n rustig en prettig/scherp beeld gehad. Dat blauw verhaal zie ik hierin niet terug, misschien is dit bij het goedkope spul het geval.
Pijn aan mijn ogen heb ik dan ook niet, ook niet bij mij led tv. Tot op heden ervaar ik het als het meest mooie en prettige beeld, anders had ik het ook niet gekocht.
Waarom heb ik het gevoel dat jij een plasma zou kopen alleen al om de groenlinkse hippies te irriteren?![]()

Info die ik kan vinden is allemaal flink verouderd, ontwikkelingen gaan snel. Mijn tv en laptop zijn beide van dit jaar en niet 2 a 3 jaar oud.Zelfs zonder pijn aan je ogen kan er schade door LED ontstaan.
Info die ik kan vinden is allemaal flink verouderd, ontwikkelingen gaan snel. Mijn tv en laptop zijn beide van dit jaar en niet 2 a 3 jaar oud.
Daarnaast kun je maar beter dit soort berichten met een korrel zout nemen. Alles is zogenaamd slecht.
Context van de vraag:
Blauwe leds die tegenwoordig veel toegepast worden bij elektronische aparaten geven een zeer fel licht af.
Is dit licht schadelijk voor de ogen?
Dag Pascal,
Het is natuurlijk maar licht ... bovendien zijn de LED's in kwestie zeer klein, waardoor het extreem moeilijk is om ze continu op dezelfde plek op het netvlies geconcentreerd te houden.
Een LED zendt meestal ook maar 1 kleur licht uit - als je het licht van een LED splitst in zijn componenten met een prisma, zal je merken dat je geen kleurenspectrum krijgt (voor witte LEDs wel, omdat daar meerdere electroluminiscente materialen inzitten die samen wit licht maken) Dat betekent twee dingen :
1. Het licht van dergelijke LEDs bevat geen "extra" onzichtbare schadelijke componenten die je netvies kunenn verbranden (zoals UV in zonlicht), en
2. Je zal al lang, geconcentreerd en van erg dichtbij naar een blauwe LED moeten staren om er een "blinde vlek" op je netvlies door op te lopen (je ziet dan achteraf een tijdje een "spookbeeld" van het lichtpuntje als een donkere vlek in je gezichtsveld, maar dit is volledig omkeerbaar en na een minuutje alweer weg). Dit werkt het best in een donkere omgeving, omdat iris in je oog zich dan openzet om zo veel mogelijk licht op te vangen, en een heel klein helder punt laat de iris niet samentrekken, waardoor er voor dat bepaald punt zeer veel licht in het oog terechtkomt.
Maar al bij al denk ik niet dat je schrik moet hebben voor gezichtsschade als het op blauwe LEDs in electronische apparatuur aankomt. Met laserpointers (ongeacht welke kleur) kan je wel je netvlies onherstelbaar beschadigen...
Deze vraag werd beantwoord door:
dr. Christophe Vande Velde
wetenschappelijk medewerker
Ik kijk naar de feiten en mogelijkheden en maak zelf mijn conclusies.Energieverbruik van een plasma scheelt je paar tientjes per jaar. Sowieso is dat een groenlinks hippie argument. Valt me beetje van je tegen Masters![]()

Wel jammer dat je steeds minder plasma tv's ziet. In welke winkel met een tv afdeling je ook loopt, je wordt altijd overweldigend met lcd en full led tv's. De plasma's die er staan, maken met de binnenverlichting zo'n schemerige indruk, dat je er vaak niemand bij ziet kijken.
Dus als ik op me plasma bij Beeldmodus THX Bioscoop kies dan is dit gewoon bullshit?
Een andere stand maar eigenlijk niks te maken met THX ?
Wel jammer dat je steeds minder plasma tv's ziet. In welke winkel met een tv afdeling je ook loopt, je wordt altijd overweldigend met lcd en full led tv's. De plasma's die er staan, maken met de binnenverlichting zo'n schemerige indruk, dat je er vaak niemand bij ziet kijken.
Gaaf idd. Dan heb je de 3 zeker met 12 megapixels? Heb je al gefilmd in 4k met 15bps tijdens actie momenten? Hoe beviel jou dat en heb je er iets aan? Denk dat 1080p met 50/60 bps beter bevalt..of in 720p tot 120bps als je veel snelbewegende beelden hebt (auto/motor e.d). De 2 kon dit alleen met VGA dus wel verbetering.