- Waardering
- 46.980
- Lengte
- 1m89
- Massa
- 117kg
- Vetpercentage
- 12%
Gefermenteerde groenten. Zuurkool, Kimchi, augurk (zuur en niet zoetzuur)etc.
Combucha, Miso, Natto, tempeh, Kefir (kan je ook zelf maken)
Je kan het ook zelf fermenteren.
Overigens gember is ook goed voor je spijsvertering. Als je van thee houdt verse gember in de thee. Ook lekker in je avondeten te verwerken. Pittig en goed te combineren met kerrie.
Kurkuma is altijd goed, net als gember.Kurkuma schijnt ook goed te werken voor mensen met maag- en darmproblemen. Ik moet zeggen dat ik het zelf nog niet heb geprobeerd, terwijl het mijn klachten (PDS) mogelijk ook zou kunnen verminderen. Ik weet dat Wesley Visser het heel regelmatig gebruikt in mijn maaltijden.
Kurkuma is obviously verkrijgbaar als specerij in de supermarkt, maar ook als supplement in pilvorm. Na het lezen van onderstaand artikel ben ik van plan om het eens te proberen. Leuke bijwerking is dat je maaltijden er een vrolijk geel kleurtje van krijgen.
https://1md.org/article/curcumin-gut-health-1md
Laos wordt gebruikt bij misselijkheid of maagkrampen.Kefir, wat @marina1975 noemt, schijnt er goed te zijn en de bacteriënbalans in je maag te herstellen. Een maat van me kwam maar niet aan en alles wat ie at kwam er direct weer uitzetten (zat in een pittige opleiding bij het Korps Mariniers in Engeland). De dokter zei dat ie kefir moest gaan drinken en dat hielp.