Fitness Seller

Nieuws Politie adviseert wat je moet doen tijdens een woningoverval

PatrickvH

Freaky Bodybuilder
Waardering
342
Lengte
1m85
Slachtoffers van een woningoverval kunnen het beste vluchten als ze gezond willen blijven. Dat zegt de politie na nieuw onderzoek. En wie niet kan vluchten, moet rustig toekijken en accepteren wat er gebeurt. Dat meldt het AD.

Uit het onderzoek naar honderden woningovervallen blijkt dat bewoners in bijna de helft van de gevallen gewond raken. Dat komt meestal doordat ze zich verzetten, zegt landelijk overvalcoördinator Jos van der Stap van de politie.

'Een overal komt als een complete verrassing. Mensen raken in paniek en overvallers reageren daar met geweld op. Door verzet van bewoners kan het heel snel escaleren', aldus Van der Stap.

Er waren vorig jaar in Nederland bijna achthonderd overvallen. In 20 procent van de gevallen is het slachtoffer ondernemer. Ook ouderen zijn een geliefd doelwit van criminelen. Gisteren waren er onder meer woningovervallen in Voorthuizen (waarbij een dode viel) en Zeist.

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederla...e-vluchten-bij-woningoverval.dhtml?show=react

=================================================

Heb voor hun ook nog wel wat adviezen.

Toekijken of vluchten als je hele hut wordt leeggeroofd waar je keihard voor hebt gewerkt, en waarvan de helft al is weggegraaid door de overheid..? Denk even na.

Ik denk dat op zo een moment niet echt wordt nagedacht en dat alle handelingen instinctief zijn.

• Topic Starter Topic Starter
haha idd. wat een grapjassen. moeten we soms ook nog gaan vragen of ze trek hebben in een kopje koffie???

• Topic Starter Topic Starter
Is vooral weer zo'n opdringerig advies wat mogenlijk tegen je gebruikt zal worden als je wel zelf initiatief neemt.

Hangt af van de situatie denk ik. Statistisch gezien zal het wel kloppen voor de eigen veiligheid.

Een safe room of ergens in de tuin gaan bellen lijkt wel het veiligste.

Alleen zie ik hierin ook wel weer een precedent tegen wie een wapenvergunning heeft en dit wilt gebruiken...

Toekijken of vluchten als je hele hut wordt leeggeroofd waar je keihard voor hebt gewerkt, en waarvan de helft al is weggegraaid door de overheid..? Denk even na.
~1

K*t keyboard is weer is als een mong**l (plus wegh)..

Maar Hell NO dat ik weg loop voor dat soort hufters , dan maar een mes tussen me ogen :o

Heb een zwaard naast me bed die ik zeker zal gebruiken..... vluchten of toekijken, wat denk je nou zelf? haha

Ik snap niet dat mensen nog denken dat ze niets mogen doen wanneer een persoon hun huis binnendringt. Volgens artikel 53 uit het Wetboek van Strafvordering heeft iedere burger in Nederland het recht om een persoon onder burgerarrest te zetten wanneer hij deze persoon op heterdaad betrapt (de wet gaat iets verder, maar dit is even simpel). Bij verzet tegen deze arrestatie is het gebruik van proportioneel geweld toegestaan.

Zie ook http://nl.wikipedia.org/wiki/Burgerarrest

Of het verstandig is om op de vuist te gaan met een indringer, zal alleen de burger zelf kunnen beoordelen.

Heb een zwaard naast me bed die ik zeker zal gebruiken..... vluchten of toekijken, wat denk je nou zelf? haha

Ik snap het ergens nog wel, wat als jij met je zwaard op die gast komt afrennen en hij heeft een pistool bij zich? Vergeet niet dat bij zo'n knakker ook de adrenaline door zijn lichaam giert, voor je het weet heb je een kogel in je borst.

Gewoon de inbreker doodslaan en vervolgens met zijn handen jouw keel dichtknijpen :thumbup:. "Het was noodweer"

Heb zelf een wapenvergunning en een revolver thuis liggen in een doos onder mijn bed. no way dat ik naar buiten ga of weg ren als mensen bij mij gaan stelen. Ik heb hard gewerkt voor mijn spullen, moeten hun ook maar doen. Ik zal ze zeker niet dood schieten maar keer in het been / arm sowieso.

Ik snap het advies wel, laten we eerlijk zijn wat is belangrijker wat spulletjes in je huis, of je fysieke gezondheid?

Wat wil je dan, dat de politie het advies geeft dat je inbrekers (die misschien wel gewapend zijn) te lijf moet gaan?

Geen verkeerd advies van de politie dus.

btw ik heb toch inboedel verzekering, u mad?

Laatst bewerkt:
Slachtoffers van een woningoverval kunnen het beste vluchten als ze gezond willen blijven. Dat zegt de politie na nieuw onderzoek. En wie niet kan vluchten, moet rustig toekijken en accepteren wat er gebeurt. Dat meldt het AD.

Het verbaast me dat er niet wordt gesproken over een theekransje houden met de inbreker, zodat hij zich comfortabeler voelt in een vreemd huis met een vreemd persoon.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven