XXL Nutrition

Nieuws Politie adviseert wat je moet doen tijdens een woningoverval

koop gewoon een pistooltje en neerschieten die kk ter***lijers.
Vorige week is er ingebroken bij ons eigen bedrijf en wat zo raar was de alarm gaf geen melding naar de centrale toe.

Ligt eraan. Als er 2 mannen binnen komen met allebei een pistool dan is het idd het verstandigst om niks te doen, maar hebben ze een knuppel dan wordt het weer een ander verhaal.

Elke situatie is natuurlijk weer anders, als er ineens 5 mannen binnenstormen met knuppels en messen en je woont met je vrouw en 3 kinderen dan zou ik zelf niets doen denk ik. Dan maar klappen vangen en het overleven.

Ligt eraan. Als er 2 mannen binnen komen met allebei een pistool dan is het idd het verstandigst om niks te doen, maar hebben ze een knuppel dan wordt het weer een ander verhaal.

Elke situatie is natuurlijk weer anders, als er ineens 5 mannen binnenstormen met knuppels en messen en je woont met je vrouw en 3 kinderen dan zou ik zelf niets doen denk ik. Dan maar klappen vangen en het overleven.

Daarom zeg ik ook koop een pistooltje waar je altijd makkelijk naar toe kan lopen.
En doodschieten helemaal ****ing schijt ook al lig ik 30 jaar in de cel.

Daarom zeg ik ook koop een pistooltje waar je altijd makkelijk naar toe kan lopen.
En doodschieten helemaal ****ing schijt ook al lig ik 30 jaar in de cel.

Tuurlijk, maar of je je vrouw en kinderen 5 jaar wilt missen dan kies ik toch voor andere opties.

Of mensen die een eigen zaak hebben en worden voor een paar jaar weggestopt die kunnen hun opgebouwde zaak ook wel sluiten.

Het is de vraag of het het allemaal wel waard is.

Iemand die wat jonger is heeft natuurlijk minder te verliezen.

In plaats van zo'n adviezen kunnen ze beter de wet wijzigen dat we gewoon een inbreker dood mogen schieten, als dat een paar maal is gebeurd denken de andere wel 2x na voordat ze de neiging hebben tot inbraak over te gaan.

Tuurlijk, maar of je je vrouw en kinderen 5 jaar wilt missen dan kies ik toch voor andere opties.

Of mensen die een eigen zaak hebben en worden voor een paar jaar weggestopt die kunnen hun opgebouwde zaak ook wel sluiten.

Het is de vraag of het het allemaal wel waard is.

Iemand die wat jonger is heeft natuurlijk minder te verliezen.

Ik begrijp nederland echt niet je word beroofd en al die shit.
Maar je mag niks doen...

In plaats van zo'n adviezen kunnen ze beter de wet wijzigen dat we gewoon een inbreker dood mogen schieten, als dat een paar maal is gebeurd denken de andere wel 2x na voordat ze de neiging hebben tot inbraak over te gaan.

En waar baseer je dat op?

Goed punt. Maar er is meer: door dit 'advies' van de overheid (politie is tenslotte deel van de overheid) zullen meer mensen zich als tamme, brave lammetjes gaan gedragen. Inbrekers weten dit, ze begrijpen dat ze het nu makkelijker gaan krijgen bij woningovervallen. Dit versterkt hun motivatie om meer overvallen te gaan doen.

Het komt steeds op hetzelfde neer: overheid denkt goed te doen, maar denkt niet aan de onbedoelde gevolgen, en maakt de situatie erger dan ze al is.

Wat zouden de statistieken zijn in sommige staten van Amerika, waar je een pistool kunt kopen op elke hoek van een straat?

Zou het niet zo erg vinden als dat hier ook mogelijk zou zijn. Mensen met kwade bedoelingen komen toch wel aan wapens. Mensen die zich alleen willen beschermen hebben vaak deze 'connecties' niet.

Je zou dan bijvoorbeeld op je raam moeten plakken dat je in bezit bent van zo'n ding, zodat mensen die er niets mee te maken willen hebben buiten je huis kunnen blijven (onschuldige burgers en misdadigers). Een beetje als ''hier waak ik'' bordje.

Precies! Want in Amerika wordt er nooooit meer ingebroken :rolleyes:

Ik vind het belachelijk zo'n advies, maar het is wel het beste om te doen in zo'n situatie. Moet je leven riskeren voor wat geld en spullen?
En de politie kan helaas niet overal aanwezig zijn, hoe graag ze dat ook zouden willen.

De enigste goede inbreker is een dode inbreker

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat een aantal mensen een inbreker en woningovervaller door elkaar halen terwijl dat over het algemeen twee verschillende soorten daders met verschillende werkwijzen zijn.

Kan jij mij dat verschil uitleggen?

• Topic Starter Topic Starter
Wat een heerlijk figuur is die pat21 toch ook :roflol:
Ik begin hem oprecht te waarderen.

Ja soms ga je hem toch aardig vinden op een of andere manier :roflol: ik weet niet wat dat is.

Heb hem volgens mij zelfs een keer karma gestuurt.

Kan jij mij dat verschil uitleggen?

Een Inbreker wilt het liefst ongezien blijven en heeft over het algemeen alleen gereedschap bij zich. Het zijn gelegenheidsdieven. Als ze worden betrapt gaan ze er 9 van de 10 keer zo snel mogelijk vandoor. Woningovervallers gaan er juist op af als er iemand thuis is en gebruiken over het algemeen direct geweld. Om slachtoffer in bedwang te krijgen. Hebben ook vaker wapens bij zich en zijn niet bang om deze te gebruiken.

Ach zo, als ze zeg maar je onmeeneembare kluis open willen hebben.

Je zou dan bijvoorbeeld op je raam moeten plakken dat je in bezit bent van zo'n ding, zodat mensen die er niets mee te maken willen hebben buiten je huis kunnen blijven (onschuldige burgers en misdadigers). Een beetje als ''hier waak ik'' bordje.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Terug
Naar boven