Fitness Seller

Politie ranselt allochtone jongeren af

Ik predik hier toch niet alle oplossingen paraat te hebben, ik wijs alleen op de vele tekortkomingen van de simpele reactie om bij ieder probleem maar gelijk weer op te staan en beginnen te schreeuwen om zwaardere straffen. Het strafrecht is namelijk helemaal niet zo'n zaligmakend instrument, het werkt tenslotte per definitie reactionair. Het zou het failliet van de maatschappij betekenen als dergelijke problemen uitsluitend via het strafrecht aangepakt kan worden.

De agressie tegen autoriteit kan evenwel worden veroorzaakt door de trends die ik zojuist heb geschetst, en daarnaast, of hier een stijging in is, moet nog maar blijken. Dat er een stijging is van het aantal decibel uit de kelen van de vele verontwaardigden (opzich terecht) is wel evident.

Ik ben geneigd te zeggen dat toenemende vrijheidsberoving door de overheid ernstiger is dan de problematiek rond rellende jongeren.

Kerel. Jij begint zelf over zwaardere straffen, terwijl ik het alleen heb over meer vrijheid-beperkende maatregelen en hardere aanpak van "gassies", die zich zo misdragen.
Ik vind zelf zwaardere straffen ook geen goed idee, tenzij het om zware misdrijven gaat, zoals bijvoorbeeld moord , verkrachting en pedofilie.
Die hardere aanpak is nu ook wel toegestaan (in situaties, dat dat geoorloofd is), maar als ze het nu toepassen, staan ze zelf bijna terecht en hebben ze tientallen aanklachten aan hun broek. Als dat nu veranderd zou worden, durft een agent misschien ook eerder in te grijpen. Meer vrijheid-beperkende maatregelen bedoel ik mee, dat een agent meer vrijheid krijgt om naar eigen inzicht te fouilleren, etc..

Helemaal mee eens. De dader die mijn zus heeft omgebracht kreeg 6 jaar omdat hij nog nooit eerder met justitie in aanraking was gekomen. 6 jaar betekend 4 jaar effectief.

Zoutzak als jij daarvoor wilt staan ben je imo echt een loser. Meer kan ik er niet van maken......

Zeker niet, laat ik duidelijk zeggen dat ik niet zonder meer tegen zwaardere straffen ben, maar het is geen oplossing voor maatschappelijke problemen. Dat op sommige misdrijven gevallen forse straffen terecht zijn, misschien dus wel zwaarder dan ze op dit moment.
Maargoed voor moord staat gewoon (max) levenslang. Ik ken natuurlijk deze zaak niet, maar ik vermoed dat hij dus niet is veroordeeld voor moord, maar eerder doodslag.
Overigens heb ik om meerdere redenen moeite met de juridische praktijk en zal er dus ook nooit mijn beroep van maken.

Was jij trouwens niet die kerel die vorige keer begon te janken dat je niet op je plaats gezet wenste te worden toen je moest bekennen geen reet van het recht te weten ;)
recht? allemaal die theoretische zooi in het voordeel van de dader :rolleyes:

als je iemand vermoord en 6 jaar krijgt is dat een lachertje.. denk na... een dierbare van jou wordt omgebracht en jou leve is gewoon kapot en diegene kan na 3 a 4 jaa weer gaan en staan waar hij wilt, omdat ze weer allerlei smoesjes hebben verzonnen om die straf omlaag te krijgen maar niet kijken naar het slachtoffer.

dit soort acties vindt ik dan ook goed. die allochtoons k*tjeugd heeft met 12 jarige leeftijd al een grote bek, zie het dumpert filmpje maar van rotterdam, gewoon dat volk afranselen en desnoods met kogels als het uit de hand loopt. dat is nu eenmaal nodig.

Ik ken natuurlijk deze zaak niet, maar ik vermoed dat hij dus niet is veroordeeld voor moord, maar eerder doodslag.

Hij is alleen veroordeeld voor doodslag omdat de politie telefoongesprekken , die moord zouden bewijzen , door technische problemen kwijtgeraakt is.

Lang leve justitie ...:(

Mag ik vragen wat je aan civiel recht hebt als je een dierbaar iemand bent verloren? Krijg je hem/haar daarmee terug?
Ik hoef hopelijk geen open deuren in te trappen?
De reden dat ik hier op doelde was dus om te wijzen op het feit dat leed van nabestaanden los staat van het strafrecht, of dit nu wenselijk is of niet..

Bergrijp me niet verkeerd , ze doen zeker ook goede dingen en moeten er daarom ook zijn ,.. maar op het gebied van rechten tbv criminelen en terroristen slaan ze wat mij betreft erg door !!

Dit is dus het punt. Mensen zijn geneigd te denken dat inbreuken op vrijheden verschillend mogen zijn voor normale burgers en criminelen en terroristen. Maar dit is een compleet zinloos onderscheid omdat je hier pas over kunt spreken NADAT een rechter inhoudelijk deze veroordeling heeft opgelegd, dus op voorhand heeft daarom ook een ieder gelijke aanspraak op deze mensenrechten.

Dit is dus het punt. Mensen zijn geneigd te denken dat inbreuken op vrijheden verschillend mogen zijn voor normale burgers en criminelen en terroristen. Maar dit is een compleet zinloos onderscheid omdat je hier pas over kunt spreken NADAT een rechter inhoudelijk deze veroordeling heeft opgelegd, dus op voorhand heeft daarom ook een ieder gelijke aanspraak op deze mensenrechten.

idd, voor veroordeling mag er geen verschil zijn ,.... daarom sprak ik ook over "in gevengenschap" ( en daarna )
Kleine side-note is imo het criminele gedrag op straat ofwel wanneer agenten iemand op heterdaad betrappen ,.... wanneer zo iemand niet meewerkt aan vorderingen vd politie mag van mij idd fysiek geweld worden toegepast en verliest de gene in kwestie door eigen toedoen zijn rechten op een "normale" behandeling !

idd, voor veroordeling mag er geen verschil zijn ,.... daarom sprak ik ook over "in gevengenschap" ( en daarna )
Kleine side-note is imo het criminele gedrag op straat ofwel wanneer agenten iemand op heterdaad betrappen ,.... wanneer zo iemand niet meewerkt aan vorderingen vd politie mag van mij idd fysiek geweld worden toegepast en verliest de gene in kwestie door eigen toedoen zijn rechten op een "normale" behandeling !

Vind ik dus een goed voorbeeld. De politie werkt "bij ons" al zo. Als burgers gevorderd worden weg te gaan van een bepaalde plaats, omdat ze daar niets te zoeken hebben, worden ze gevorderd en als ze niet luisteren, worden ze meestal met hond en por van lange wapenstok weggejaagd. Alleen enkele keer volgt een aanhouding, maar dat is alleen voor de echte hersenlozen.;):D

Ik hoef hopelijk geen open deuren in te trappen?
De reden dat ik hier op doelde was dus om te wijzen op het feit dat leed van nabestaanden los staat van het strafrecht, of dit nu wenselijk is of niet..

Iedereen is gelijk daarin. Als ik dus gefouilleerd moet worden, omdat ze mij ergens van verdenken, werk ik daar dus gewoon aan mee, al vind ik het nog zo irritant. Maja, zo denkt lang niet iedereen en daarom wordt het dus ook bijna niet toegepast, zeker niet in gebieden waar dat wel zou moeten.

Vind ik dus een goed voorbeeld. De politie werkt "bij ons" al zo. Als burgers gevorderd worden weg te gaan van een bepaalde plaats, omdat ze daar niets te zoeken hebben, worden ze gevorderd en als ze niet luisteren, worden ze meestal met hond en por van lange wapenstok weggejaagd. Alleen enkele keer volgt een aanhouding, maar dat is alleen voor de echte hersenlozen.;):D

Deden ze dat bij ons maar , ik was laatst bij een voetbal wedstrijd met een klant en zag vanuit de vip-boxen daar de ME de uit-supporters de bus in "proberen" te krijgen.
Stond een mannetje echt gewoon 10 min te wijzen en te schelden tegen een vrouwke vd ME en ze deed 0,0 ,..... terwijl ze met de complete groep echt al meerder malen waren gevorderd om de bus in te gaan !!! Nu heeft zij natuurlijk correct gehandeld omdat ze gewoonweg niet meer MAG doen ,.... maar dat is nu net wat mij zo steekt !! leg gewoon die gummieknuppel in z'n nek in dwing die mannen de bus in !!

( nou moet ik toegeven dat ik zo-ie-zo al een scheurft hekel heb aan voetbal supporters die zich niet normaal kunnen gedragen ,..... echt een stelletje klein jong,..... maar goed dat is weer mijn mening :D )

Iedereen is gelijk daarin. Als ik dus gefouilleerd moet worden, omdat ze mij ergens van verdenken, werk ik daar dus gewoon aan mee, al vind ik het nog zo irritant. Maja, zo denkt lang niet iedereen en daarom wordt het dus ook bijna niet toegepast, zeker niet in gebieden waar dat wel zou moeten.

:thumb: zeer goed voorbeeld !!

Deden ze dat bij ons maar , ik was laatst bij een voetbal wedstrijd met een klant en zag vanuit de vip-boxen daar de ME de uit-supporters de bus in "proberen" te krijgen.
Stond een mannetje echt gewoon 10 min te wijzen en te schelden tegen een vrouwke vd ME en ze deed 0,0 ,..... terwijl ze met de complete groep echt al meerder malen waren gevorderd om de bus in te gaan !!! Nu heeft zij natuurlijk correct gehandeld omdat ze gewoonweg niet meer MAG doen ,.... maar dat is nu net wat mij zo steekt !! leg gewoon die gummieknuppel in z'n nek in dwing die mannen de bus in !!

( nou moet ik toegeven dat ik zo-ie-zo al een scheurft hekel heb aan voetbal supporters die zich niet normaal kunnen gedragen ,..... echt een stelletje klein jong,..... maar goed dat is weer mijn mening :D )

Dat heb ik hetzelfde.:D
Ik ben dus wel wat anders gewend met de politie hier. Al was dat een paar jaar terug ook wel anders hoor. Het hangt grotendeels ook af van de mentaliteit van de agenten en de instructies, die ze mee krijgen.

Neem aan of mag toch hopen dat het niet enkel een opmerking was die hem deed schieten,... Heeft de dode in questie niet geprobeerd de agent aan te vallen ???

Als dat zo is dan zou dat buiten proportioneel geweld zijn ( mondeling tegen vuurwapen ) en zou daar zeker een onderzoek naar moeten komen !
Zo iemand is dus idd niet geschikt voor zoveel "macht"
De man had een mes maar aldus getuigen had hij dat naast zijn lichaam in een neutrale positie. Hij maakte een opmerking over Marrokanen en weigerde te luisteren.

Is dat een goede reden om maar iemand kapot te schieten als hij dus geen enkel gevaar vormt?

Ik stem voor Politie met Tasers

De man had een mes maar aldus getuigen had hij dat naast zijn lichaam in een neutrale positie. Hij maakte een opmerking over Marrokanen en weigerde te luisteren.

Is dat een goede reden om maar iemand kapot te schieten als hij dus geen enkel gevaar vormt?

nope, is zondermeer geen goede reden ,... ben wel weer benieuwd naar de betrouwbaarheid van die getuigen , en de verklaring vd agent in kwestie ,.......

Als die man weldegelijk met een mes op de agent afstapte ,.. heeft de agent wat mij betreft ( en imo volgens de wet ook ) het recht deze persoon met getrokken pistool te sommeren om te stoppen , en bij geen gehoor daaraan mag hij in de benen schieten.

Dat hij doo is had idd niet gemogen,... dat hij geschoten zou worden had hij met z'n lompe harsens maar in moeten denken voordat hij met een mes op een agent afging ! simpel ,......

Spijt me echt heel erg maar zonder beide kanten gehoord te hebben kan ik echt geen medelijden met die man hebben ,..... je stapt gewoon niet al dreigend met een mes naar de politie !!!!!!!!!!
Dat is nou precies wat ik bedoelde met geen respect voor de politie ,.... dat hij doodgeschoten is is niet goed te praten , maar respectloos met een mes op een agent aflopen,....... sry maar dan vraag je om problemen !!

gewoon naar binnen stuiteren................het bad was toch open?
:D

er staat nergens in de wet dat mannen en vrouwen gescheiden in een bad moeten wezen, een openbaar zwembad kan die regels in NL dan ook nooit stellen!
;)

gelukkig ben ik weg uit NL, ik had al voor heel veel problemen gezorgd, wanneer ik dat soort regeltjes bekijk!
:D

Nou kijk, als het zwembad open was, dan waren we écht wel binnen geweest:) En dan hadden die turken de schijt kunnen krijgen.

Nee idd, die regel is er ook niet. Maar blijkbaar was die vrouw die daar werkte het er toch wel mee eens:( dus ze liet ons niet naar binnen.

Haha lucky you, jij zit mooi met je reet in Curacao. :D

Het is jammer dat het zo moet gaan in Nederland, maar het kan nu eenmaal niet anders. Politie moet gewoon weer kont gaan schoppen. Veel van die jongeren hebben dat vroeger thuis blijkbaar niet genoeg gehad. Ik weet nog wel dat ik vroeger als de dood was voor de politie. Niet zozeer voor de politie zelf, nee meer van het feit dat als ik zou worden opgepakt mijn vader erachter zou komen.

prachtig dit

Terug
Naar boven