- Waardering
- 8
- Lengte
- 1m95
- Massa
- 99kg
- Vetpercentage
- 10%
Ik predik hier toch niet alle oplossingen paraat te hebben, ik wijs alleen op de vele tekortkomingen van de simpele reactie om bij ieder probleem maar gelijk weer op te staan en beginnen te schreeuwen om zwaardere straffen. Het strafrecht is namelijk helemaal niet zo'n zaligmakend instrument, het werkt tenslotte per definitie reactionair. Het zou het failliet van de maatschappij betekenen als dergelijke problemen uitsluitend via het strafrecht aangepakt kan worden.
De agressie tegen autoriteit kan evenwel worden veroorzaakt door de trends die ik zojuist heb geschetst, en daarnaast, of hier een stijging in is, moet nog maar blijken. Dat er een stijging is van het aantal decibel uit de kelen van de vele verontwaardigden (opzich terecht) is wel evident.
Ik ben geneigd te zeggen dat toenemende vrijheidsberoving door de overheid ernstiger is dan de problematiek rond rellende jongeren.
Kerel. Jij begint zelf over zwaardere straffen, terwijl ik het alleen heb over meer vrijheid-beperkende maatregelen en hardere aanpak van "gassies", die zich zo misdragen.
Ik vind zelf zwaardere straffen ook geen goed idee, tenzij het om zware misdrijven gaat, zoals bijvoorbeeld moord , verkrachting en pedofilie.
Die hardere aanpak is nu ook wel toegestaan (in situaties, dat dat geoorloofd is), maar als ze het nu toepassen, staan ze zelf bijna terecht en hebben ze tientallen aanklachten aan hun broek. Als dat nu veranderd zou worden, durft een agent misschien ook eerder in te grijpen. Meer vrijheid-beperkende maatregelen bedoel ik mee, dat een agent meer vrijheid krijgt om naar eigen inzicht te fouilleren, etc..

En dan hadden die turken de schijt kunnen krijgen.