Fitness Seller

Politie schiet hond dood in California

wat hadden de cops volgens jullie moeten doen met de hond?

Ik kies hierbij geen kant, maar ik ben benieuwd naar jullie alternatief.

Aaien en brokjes geven!

Nee, vind het ook onzin dat er zo veel gezeur op die politie agenten komt. Als zo'n beest je aanvalt zou ik ook gewoon schieten hoor. Agenten zijn ook maar mensen, misschien met een gezin thuis.. liever zo'n hond dood dan er zelf verminkt bij lopen.

Pepperspray/taser of iets dergelijks. Als je met een vuurwapengevaarlijke, voortvluchtige crimineel hebt te maken en deze persoon opent bewust het vuur op agenten (of hij doet een poging daartoe) lijkt me een reactie als deze normaal. Deze hond weet echter niet beter en komt op voor z'n baasje, hoe kun je het dan juist vinden dat die hond doorzeefd wordt met kogels? En hij zat toch in de auto? je zou op zich niet verwachten dat hij het raam uitspringt, dus lijkt me ook niet de schuld van het baasje.

Hij had moeten zeggen: "Hallo Kapoen, zin in een zoentje?".

Denk dat hij gewoon de halsband had kunnen vastnemen eerlijk gezegd (zoals hij van plan leek), behalve als je in je broek poept van schrik natuurlijk.

Laatst bewerkt:

Ik heb de video net bekeken.

1) waarom werd de man gearresteerd? Het is niet duidelijk wat de reden is.
2) heeft de man de politie gewaarschuwd dat zijn hond in de wagen zat? Heeft de politie vervolgens nagedacht over wat er met de hond zou gebeuren of hoe die zou kunnen reageren?
3) toen de hond uit de auto sprong, bood de eigenaar aan om de hond te kalmeren? Indien ja, kreeg hij daarvoor toestemming?
4) vormde de hond echt een gevaar voor politie? Wilde hij wel bijten of was hij alleen bang?

Voorlopige conclusies op basis van wat ik zie:

1) er was geen enkele reden voor de arrestatie, puur machtsvertoon.
2) er was geen reden voor de boeien, " "
3) hond voelde het onrecht dat zijn baasje werd aangedaan, wilde hem redden van wat hij zag als een levensbedreigende situatie voor het baasje
4) baasje probeerde de hond te kalmeren, maar politie maakte een inschattingsfout door zich vijandig op te stellen tegenover een dier in paniek
5) hond had niet hoeven te sterven, alles is in gang gezet door politie en verder uit de hand gelopen door acties van politie

6) een hond doden doe je pas nadat hij gebeten heeft, niet loslaat en niemand de hond nog de baas kan. Het is de allerlaatste uitweg en zeker niet de eerste keuze.

Wat ik zie in dit filmpje is onnodig menselijk leed, een dood huisdier, en een hoop verspilling van belastinggeld zonder enig voordeel voor de samenleving. De mentaliteit bij politie tegenwoordig is echter om eerst te schieten en dan pas te denken.

Die hond incasseerde iets van 4 kogels, alsof 1 kogel niet voldoende geweest zou zijn.
Dat ook ja...

Niet eens, de agent reikt met zijn arm naar de hond en schiet hem vervolgens dood omdat er een (speelse) reactie komt. Vind het frappant dat die Amerikanen altijd zo overdreven reageren, de hond was duidelijk geen bedreiging.

Dit ruikt trouwens naar 'racial profiling', een Golden Retriever hadden ze nooit doodgeschoten. :mad:
Goed punt, serieus. Beide.

Ik had niet eens gezien dat hij naar de halsband reikte, ik zat op de hond te letten, en die komt niet aanvallend over.
En een Golden met doorgefokt gedrag (ofwel Rode Cocker syndroom) is in mijn ogen veel gevaarlijker. Daarbij kan ik me wel voorstellen dat ze het doodschieten, dat is net alsof ze hondsdolheid hebben. Maarja, dat verwachten mensen weer niet bij een Golden. Terwijl de Golden in de top 5 van rassen met meeste bijtincidenten heeft gestaan

k*t wouten, wat heb ik toch een schijt hekel aan de wouten en al helemaal die Amerikaanse.

Ik had niet eens gezien dat hij naar de halsband reikte, ik zat op de hond te letten, en die komt niet aanvallend over.

De hond liep al meer dan 10 seconden los zonder dat hij aanviel, enorm groot verschil met die clip van DieselX waarbij de hond komt afgestormd. :bang:

En een Golden met doorgefokt gedrag (ofwel Rode Cocker syndroom) is in mijn ogen veel gevaarlijker. Daarbij kan ik me wel voorstellen dat ze het doodschieten, dat is net alsof ze hondsdolheid hebben. Maarja, dat verwachten mensen weer niet bij een Golden. Terwijl de Golden in de top 5 van rassen met meeste bijtincidenten heeft gestaan

Was maar een grapje Patricia. (Rottweiler/zwart) - Golden/blank :o)

Laatst bewerkt:

2) heeft de man de politie gewaarschuwd dat zijn hond in de wagen zat? Heeft de politie vervolgens nagedacht over wat er met de hond zou gebeuren of hoe die zou kunnen reageren?
3) toen de hond uit de auto sprong, bood de eigenaar aan om de hond te kalmeren? Indien ja, kreeg hij daarvoor toestemming?
4) vormde de hond echt een gevaar voor politie? Wilde hij wel bijten of was hij alleen bang?

3) hond voelde het onrecht dat zijn baasje werd aangedaan, wilde hem redden van wat hij zag als een levensbedreigende situatie voor het baasje
4) baasje probeerde de hond te kalmeren, maar politie maakte een inschattingsfout door zich vijandig op te stellen tegenover een dier in paniek
5) hond had niet hoeven te sterven, alles is in gang gezet door politie en verder uit de hand gelopen door acties van politie

6) een hond doden doe je pas nadat hij gebeten heeft, niet loslaat en niemand de hond nog de baas kan. Het is de allerlaatste uitweg en zeker niet de eerste keuze.

Wat ik zie in dit filmpje is onnodig menselijk leed, een dood huisdier, en een hoop verspilling van belastinggeld zonder enig voordeel voor de samenleving. De mentaliteit bij politie tegenwoordig is echter om eerst te schieten en dan pas te denken.

Dit!!!

Al vind ik dat die kerel het beter had moeten laten en de politie niet had moeten uitdagen omdat de politie klootzakken zijn en als ze je willen pakken pakken ze je hard.
Dat beestje leek mij niet vals of agressief aan zijn manier van lopen en houding te zien.

Nee, niet mee eens; die vent had geen reden om nadat hij die hond in de auto had gedaan om nog naar die toch al geirriteerde agenten te lopen. Gewoon wegrijden met je levende hond in de auto. En ik had ook wel geschoten als zo'n beest me wil verminken/bijten.

Die hond wil alleen kenbaar maken dat ie voor zn baas opkomt. Zodra die ene cop dichterbij komt reageert hij pas, zonder daadwerkelijk te bijten. Om hem dan gelijk zo neer te knallen, gaat ver. En verlos m dan ook ff uit zijn lijden! Beest trappelt van de pijn.

Denk ook dat als iedereen rustig was blijven staan het beestje niks had gedaan en na verloop van tijd gewoon bij zijn baasje was gaan zitten.

Denk ook dat als iedereen rustig was blijven staan het beestje niks had gedaan en na verloop van tijd gewoon bij zijn baasje was gaan zitten.

Inderdaad gewoon niet zo hysterisch doen, worden beesten uiteraard ook opgefokt van.

Verder is pepperspray op een hond natuurlijk een slecht idee, heeft die hond geen idee wat hem overkomt de komende paar uur. Laat ook niet zo makkelijk zijn ogen spoelen. Misschien dat de agenten beetje voorbarig reageerden omdat die honden bekend staan om agressief gedrag. Had ook niet anders verwacht dan dat de schietgrage USA agentjes schoten toen de hond hapte naar zijn hand.

De hond reageert instinctief net zoals de agent, de schuldige in deze situatie is de ramptoerist...

Terug
Naar boven