lifestyle66
Advanced Bodybuilder
- Waardering
- 103
Dit ruikt trouwens naar 'racial profiling', een Golden Retriever hadden ze nooit doodgeschoten.![]()
Vieze racisten !
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dit ruikt trouwens naar 'racial profiling', een Golden Retriever hadden ze nooit doodgeschoten.![]()
wat hadden de cops volgens jullie moeten doen met de hond?
Ik kies hierbij geen kant, maar ik ben benieuwd naar jullie alternatief.
Dat ook ja...Die hond incasseerde iets van 4 kogels, alsof 1 kogel niet voldoende geweest zou zijn.
Goed punt, serieus. Beide.Niet eens, de agent reikt met zijn arm naar de hond en schiet hem vervolgens dood omdat er een (speelse) reactie komt. Vind het frappant dat die Amerikanen altijd zo overdreven reageren, de hond was duidelijk geen bedreiging.
Ik had niet eens gezien dat hij naar de halsband reikte, ik zat op de hond te letten, en die komt niet aanvallend over.

En een Golden met doorgefokt gedrag (ofwel Rode Cocker syndroom) is in mijn ogen veel gevaarlijker. Daarbij kan ik me wel voorstellen dat ze het doodschieten, dat is net alsof ze hondsdolheid hebben. Maarja, dat verwachten mensen weer niet bij een Golden. Terwijl de Golden in de top 5 van rassen met meeste bijtincidenten heeft gestaan
)Ik heb de video net bekeken.
1) waarom werd de man gearresteerd? Het is niet duidelijk wat de reden is.
2) heeft de man de politie gewaarschuwd dat zijn hond in de wagen zat? Heeft de politie vervolgens nagedacht over wat er met de hond zou gebeuren of hoe die zou kunnen reageren?
3) toen de hond uit de auto sprong, bood de eigenaar aan om de hond te kalmeren? Indien ja, kreeg hij daarvoor toestemming?
4) vormde de hond echt een gevaar voor politie? Wilde hij wel bijten of was hij alleen bang?
Voorlopige conclusies op basis van wat ik zie:
1) er was geen enkele reden voor de arrestatie, puur machtsvertoon.
2) er was geen reden voor de boeien, " "
3) hond voelde het onrecht dat zijn baasje werd aangedaan, wilde hem redden van wat hij zag als een levensbedreigende situatie voor het baasje
4) baasje probeerde de hond te kalmeren, maar politie maakte een inschattingsfout door zich vijandig op te stellen tegenover een dier in paniek
5) hond had niet hoeven te sterven, alles is in gang gezet door politie en verder uit de hand gelopen door acties van politie
6) een hond doden doe je pas nadat hij gebeten heeft, niet loslaat en niemand de hond nog de baas kan. Het is de allerlaatste uitweg en zeker niet de eerste keuze.
Wat ik zie in dit filmpje is onnodig menselijk leed, een dood huisdier, en een hoop verspilling van belastinggeld zonder enig voordeel voor de samenleving. De mentaliteit bij politie tegenwoordig is echter om eerst te schieten en dan pas te denken.
Ik heb de video net bekeken.
1) waarom werd de man gearresteerd? Het is niet duidelijk wat de reden is.
2) heeft de man de politie gewaarschuwd dat zijn hond in de wagen zat? Heeft de politie vervolgens nagedacht over wat er met de hond zou gebeuren of hoe die zou kunnen reageren?
3) toen de hond uit de auto sprong, bood de eigenaar aan om de hond te kalmeren? Indien ja, kreeg hij daarvoor toestemming?
4) vormde de hond echt een gevaar voor politie? Wilde hij wel bijten of was hij alleen bang?
Voorlopige conclusies op basis van wat ik zie:
1) er was geen enkele reden voor de arrestatie, puur machtsvertoon.
2) er was geen reden voor de boeien, " "
3) hond voelde het onrecht dat zijn baasje werd aangedaan, wilde hem redden van wat hij zag als een levensbedreigende situatie voor het baasje
4) baasje probeerde de hond te kalmeren, maar politie maakte een inschattingsfout door zich vijandig op te stellen tegenover een dier in paniek
5) hond had niet hoeven te sterven, alles is in gang gezet door politie en verder uit de hand gelopen door acties van politie
6) een hond doden doe je pas nadat hij gebeten heeft, niet loslaat en niemand de hond nog de baas kan. Het is de allerlaatste uitweg en zeker niet de eerste keuze.
Wat ik zie in dit filmpje is onnodig menselijk leed, een dood huisdier, en een hoop verspilling van belastinggeld zonder enig voordeel voor de samenleving. De mentaliteit bij politie tegenwoordig is echter om eerst te schieten en dan pas te denken.
De agent in het volgende filmpje doet het goed. Hier is de hond ook daadwerkelijk agressief.
http://www.dumpert.nl/mediabase/6551257/86b8f2a0/kijk._zo_kan_het_dus_ook.html
Denk ook dat als iedereen rustig was blijven staan het beestje niks had gedaan en na verloop van tijd gewoon bij zijn baasje was gaan zitten.