- Waardering
- 29
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Agenten zijn er op getraind om met geweldssituaties om te gaan. Hij had ook een knuppel kunnen gebruiken of zijn vuisten. Indien dat niet mogelijk is, dan pas gebruik je een pistool. En zelfs dan nog schiet je niet iemand zomaar dood. Ik lees net dat er 2 schoten zijn gelost: 1 in de arm en 1 in de borst. Zo'n agent heeft natuurlijk schiettraining gehad en had op minder vitale delen kunnen schieten. Maar de details ken ik natuurlijk niet. Dus het is moeilijk oordelen, maar zo op het eerste gezicht lijkt me deze zelfverdediging buiten proporties.
ZO hoort het.
Politie moet het respect op EISEN.
Politie moet veel vaker harder kunnen optreden zoder consequenties. Mensen moeten bang worden voor de politie

ze hebben toch ander verweer materiaal,was het niet slimmer geweest die te gebuiken ipv meteen te gaan liggen schietenBedreigen met een mes zou ook genoeg reden zijn om als burger iemand een doodsklap te geven. Noodweerexces is hier gewoon van toepassing, zeker als iemand echt probeert te steken of neersteekt.
In Nederland werd een Antilliaan vrijgesproken (in hoger beroep) voor het neersteken van Henk Schuurman. Ook daar werd noodweerexces bewezen verklaard omdat Schuurman zelf bezig was om iemand in elkaar te beuken.

ze hebben toch ander verweer materiaal,was het niet slimmer geweest die te gebuiken ipv meteen te gaan liggen schieten![]()
ongeacht de afkomst met een mes liggen dreigen kan zeker niet,maar eerst die traangas en dan die wapenstok,en die gozer ligt ko de grond op,en klaar is keesNee, was niet slimmer geweest.
Als hij bijvoorbeeld eerst traangas had gebruikt en vervolgens de marrokaan in het wildeweg begint te steken zou iedereen gezegd hebben dat 'ie beter had kunnen schieten.
Een onberekenbaar gewapend iemand moet direct uitgeschakeld worden, ongeacht afkomst. Dus ja, ook marrokanen.
zou het nieuws zelf niet gehaald hebben dan
ongeacht de afkomst met een mes liggen dreigen kan zeker niet,maar eerst die traangas en dan die wapenstok,en die gozer ligt ko de grond op,en klaar is keeszou het nieuws zelf niet gehaald hebben dan
![]()
vraag me wel af hoe de reacties zouden geweest zijn moest het een belg,nederlander geweest moest zijn,die zou neergeknald worden door een agent?![]()

Mij niet.
Er zijn zeer veel verschillende scenario's mogelijk. Zijn collega werd verwond aan zijn arm en is 1,5 maand arbeidsongeschikt. Het was dus wel degelijk menens.
Maar goed, er zijn natuurlijk altijd helden als jij die een gewapend iemand met de vuisten aan kan. Wellicht dat Steven Seagal nog een rolletje voor je heeft!
http://nl.wikipedia.org/wiki/Steven_Seagal
ze hebben toch ook een wapenstok en traangas,daar zou ik al best mijn plan met kunnen trekken hoor,traangas in het gezicht en dan die wapenstok op zijn kop en hij zal wel ko zijn,zo kon al die herrie vermeden worden volgens mij![]()

ze zouden die agenten zo een schok teaser moeten geven of hoe dat ding ook noemt,10000 volt door je lijf,dan ga je meteen de grond op
i dont give a **** aboute somebody els,i am nr1

ze dragen toch een kogelvrije vest,dat moet toch een messteek tegenhouden op de het lichaam.en vrij vaak zijn agenten niet bekwaam genoeg,zo meen ik nog te weten dat er een aantal agenten werden neergestoken omdat er een ex geinterneerde moest worden komen opgehaald,de agenten wisten ook niet wat te doen,toen hebben ze nog op het nieuws gezegd dat agenten niet bekwaam en getraind genoeg zijn voor zo een gevallen,en dat ze er beter een speciale eenheid hadden moeten op afsturen.btw die man hebben ze ook neergeknald en was geen marokkaan,dus op dat gebied bezie ik dit geval helemaal geen kwestie van rasisme.Gaan we nu ook al bepalen hoe de politie hun werk moet doen? Die mensen zijn getraind om hiermee om te gaan, en tot het tegendeel bewezen wordt, ga ik er vanuit dat het vuurwapen de enige overgebleven oplossing was om te verdedigen. Pepperspray en de gummyknuppel worden gebruik in een handgemeen, als er een gevaarlijk wapen als een mes aan te pas komt, en helemaal als daarmee al agenten zijn gestoken, dan is het vuurwapen het wapen van keuze.
Die dragen ze niet altijd hoor. Alleen bij interventies ed.ze dragen toch een kogelvrije vest,dat moet toch een messteek tegenhouden op de het lichaam.
Dat kan, maar niet echt vergelijkbaar met dit.en vrij vaak zijn agenten niet bekwaam genoeg,zo meen ik nog te weten dat er een aantal agenten werden neergestoken omdat er een ex geinterneerde moest worden komen opgehaald,de agenten wisten ook niet wat te doen,toen hebben ze nog op het nieuws gezegd dat agenten niet bekwaam en getraind genoeg zijn voor zo een gevallen,en dat ze er beter een speciale eenheid hadden moeten op afsturen.
idd dat heriner ik me nog,heb ik al reeds gepost hoor,en ik heb daarbij ook gezegd dat ik dit geval niets met rasisme te maken vind hebbenEen paar weken geleden hebben ze nog een blanke bejaarde (fataal?) neergeschoten toen deze dezelfde stunt lapte. namelijk een andere agent verwonde met een mes.
De politie in Bxl zijn geen racistische klootzakken die het op marrokanen gemunt hebben ze![]()