Fitness Seller

Breaking News Politie schiet Marokkaan dood in Schaarbeek

ZO hoort het.
Politie moet het respect op EISEN.

Politie moet veel vaker harder kunnen optreden zoder consequenties. Mensen moeten bang worden voor de politie

Agenten zijn er op getraind om met geweldssituaties om te gaan. Hij had ook een knuppel kunnen gebruiken of zijn vuisten. Indien dat niet mogelijk is, dan pas gebruik je een pistool. En zelfs dan nog schiet je niet iemand zomaar dood. Ik lees net dat er 2 schoten zijn gelost: 1 in de arm en 1 in de borst. Zo'n agent heeft natuurlijk schiettraining gehad en had op minder vitale delen kunnen schieten. Maar de details ken ik natuurlijk niet. Dus het is moeilijk oordelen, maar zo op het eerste gezicht lijkt me deze zelfverdediging buiten proporties.

Mij niet.

Er zijn zeer veel verschillende scenario's mogelijk. Zijn collega werd verwond aan zijn arm en is 1,5 maand arbeidsongeschikt. Het was dus wel degelijk menens.

Maar goed, er zijn natuurlijk altijd helden als jij die een gewapend iemand met de vuisten aan kan. Wellicht dat Steven Seagal nog een rolletje voor je heeft!

http://nl.wikipedia.org/wiki/Steven_Seagal

Bedreigen met een mes zou ook genoeg reden zijn om als burger iemand een doodsklap te geven. Noodweerexces is hier gewoon van toepassing, zeker als iemand echt probeert te steken of neersteekt.

In Nederland werd een Antilliaan vrijgesproken (in hoger beroep) voor het neersteken van Henk Schuurman. Ook daar werd noodweerexces bewezen verklaard omdat Schuurman zelf bezig was om iemand in elkaar te beuken.
ze hebben toch ander verweer materiaal,was het niet slimmer geweest die te gebuiken ipv meteen te gaan liggen schieten:rolleyes:

ze hebben toch ander verweer materiaal,was het niet slimmer geweest die te gebuiken ipv meteen te gaan liggen schieten:rolleyes:

Nee, was niet slimmer geweest.
Als hij bijvoorbeeld eerst traangas had gebruikt en vervolgens de marrokaan in het wildeweg begint te steken zou iedereen gezegd hebben dat 'ie beter had kunnen schieten.

Een onberekenbaar gewapend iemand moet direct uitgeschakeld worden, ongeacht afkomst. Dus ja, ook marrokanen.

Nee, was niet slimmer geweest.
Als hij bijvoorbeeld eerst traangas had gebruikt en vervolgens de marrokaan in het wildeweg begint te steken zou iedereen gezegd hebben dat 'ie beter had kunnen schieten.

Een onberekenbaar gewapend iemand moet direct uitgeschakeld worden, ongeacht afkomst. Dus ja, ook marrokanen.
ongeacht de afkomst met een mes liggen dreigen kan zeker niet,maar eerst die traangas en dan die wapenstok,en die gozer ligt ko de grond op,en klaar is kees:)zou het nieuws zelf niet gehaald hebben dan;)

ongeacht de afkomst met een mes liggen dreigen kan zeker niet,maar eerst die traangas en dan die wapenstok,en die gozer ligt ko de grond op,en klaar is kees:)zou het nieuws zelf niet gehaald hebben dan;)

Ik weet niet tot hoeveer die dingen spuiten maar ik denk dat dat mes eerder bij de agent is dan de spray in de ogen van het boefje

Veel low-lifers hiero.

ze zouden die agenten zo een schok teaser moeten geven of hoe dat ding ook noemt,10000 volt door je lijf,dan ga je meteen de grond op

• Topic Starter Topic Starter
Gaan we nu ook al bepalen hoe de politie hun werk moet doen? Die mensen zijn getraind om hiermee om te gaan, en tot het tegendeel bewezen wordt, ga ik er vanuit dat het vuurwapen de enige overgebleven oplossing was om te verdedigen. Pepperspray en de gummiknuppel worden gebruik in een handgemeen, als er een gevaarlijk wapen als een mes aan te pas komt, en helemaal als daarmee al agenten zijn gestoken, dan is het vuurwapen het wapen van keuze.

vraag me wel af hoe de reacties zouden geweest zijn moest het een belg,nederlander geweest moest zijn,die zou neergeknald worden door een agent?:eek:

Wanneer allochtonen slecht in het nieuws komen spreekt men veelal gewoon van "mannen", wanneer ze echter 'onrecht' wordt aangedaan spreekt men overduidelijk van Marokkanen etc. om sensatie en het gevoel van onderdrukking te versterken. :rolleyes:

Mij niet.

Er zijn zeer veel verschillende scenario's mogelijk. Zijn collega werd verwond aan zijn arm en is 1,5 maand arbeidsongeschikt. Het was dus wel degelijk menens.

Maar goed, er zijn natuurlijk altijd helden als jij die een gewapend iemand met de vuisten aan kan. Wellicht dat Steven Seagal nog een rolletje voor je heeft!

http://nl.wikipedia.org/wiki/Steven_Seagal

Wat probeer je te bereiken met dat misplaatst sarcasme van je? Ik snap ook niet waarom je dit persoonlijk probeert te maken door middel van die opmerkingen van je...

Feit is gewoon dat een Marokkaan met een mes gedood is door middel van een pistool. Op het eerste gezicht valt dit mijn inziens niet onder excessief noodweer...ik zou zelfs zover kunnen gaan als dood door schuld. Maar, nogmaals, de precieze feiten en omstandigheden zijn mij niet bekend. Wellicht heeft de politieagent gerechtvaardigd gehandeld. Maar dit doet er niets aan af dat dit een merkwaardige zaak is en ik vind het zeer bizar en beangstigend dat het doodschieten van Marokkanen als heldengedrag wordt gezien.

Ik vind een uitgebreide verslaglegging omdat het een man buitenlandse afkomst was erg overdreven. Gewoon erop duiden dat de man de politieagent neer probeerde te steken en het dus een levenbedreigende situatie was. Of het dan een Marrokaan, een Pool of een Nederlander is, zo zij het.

ze hebben toch ook een wapenstok en traangas,daar zou ik al best mijn plan met kunnen trekken hoor,traangas in het gezicht en dan die wapenstok op zijn kop en hij zal wel ko zijn,zo kon al die herrie vermeden worden volgens mij:rolleyes:

O, ik had niet door dat jij erbij was toen het voorviel?

:rolleyes:

Idioot. Daar moet direct de kogel in natuurlijk als je collega wordt neergestoken, of wou je er eerst een spannend gevecht van maken met stok en traangas tegen een mes? :roflol:

ze zouden die agenten zo een schok teaser moeten geven of hoe dat ding ook noemt,10000 volt door je lijf,dan ga je meteen de grond op

i dont give a **** aboute somebody els,i am nr1

Je sig hier zegt genoeg... (btw : somebody elsE)... en na de komma, een spatie :D

Gaan we nu ook al bepalen hoe de politie hun werk moet doen? Die mensen zijn getraind om hiermee om te gaan, en tot het tegendeel bewezen wordt, ga ik er vanuit dat het vuurwapen de enige overgebleven oplossing was om te verdedigen. Pepperspray en de gummyknuppel worden gebruik in een handgemeen, als er een gevaarlijk wapen als een mes aan te pas komt, en helemaal als daarmee al agenten zijn gestoken, dan is het vuurwapen het wapen van keuze.
ze dragen toch een kogelvrije vest,dat moet toch een messteek tegenhouden op de het lichaam.en vrij vaak zijn agenten niet bekwaam genoeg,zo meen ik nog te weten dat er een aantal agenten werden neergestoken omdat er een ex geinterneerde moest worden komen opgehaald,de agenten wisten ook niet wat te doen,toen hebben ze nog op het nieuws gezegd dat agenten niet bekwaam en getraind genoeg zijn voor zo een gevallen,en dat ze er beter een speciale eenheid hadden moeten op afsturen.btw die man hebben ze ook neergeknald en was geen marokkaan,dus op dat gebied bezie ik dit geval helemaal geen kwestie van rasisme.

• Topic Starter Topic Starter
ze dragen toch een kogelvrije vest,dat moet toch een messteek tegenhouden op de het lichaam.
Die dragen ze niet altijd hoor. Alleen bij interventies ed.

en vrij vaak zijn agenten niet bekwaam genoeg,zo meen ik nog te weten dat er een aantal agenten werden neergestoken omdat er een ex geinterneerde moest worden komen opgehaald,de agenten wisten ook niet wat te doen,toen hebben ze nog op het nieuws gezegd dat agenten niet bekwaam en getraind genoeg zijn voor zo een gevallen,en dat ze er beter een speciale eenheid hadden moeten op afsturen.
Dat kan, maar niet echt vergelijkbaar met dit.

Dit soort nieuws geeft de burger weer moed, aanpakken die mong*len, ongeacht afkomst.

Een paar weken geleden hebben ze nog een blanke bejaarde (fataal?) neergeschoten toen deze dezelfde stunt lapte. namelijk een andere agent verwonde met een mes.

De politie in Bxl zijn geen racistische klootzakken die het op marrokanen gemunt hebben ze ;)
idd dat heriner ik me nog,heb ik al reeds gepost hoor,en ik heb daarbij ook gezegd dat ik dit geval niets met rasisme te maken vind hebben:)

Iedere agent moet voortaan een mes dragen, zodat hij een eerlijke strijd kan voeren met een messentrekker. :roflol:

Terug
Naar boven