- Waardering
- 1.032
Halfblind geslagen in Carré omdat ze niet wilde dansen
![]()
Een jonge Vlaamse moeder (20) die in dancing Carré halfblind werd geslagen met een fles wodka, is getekend voor het leven. Verminkt - ook mentaal. "Mijn eigen zoontje durfde zelfs niet naar me te kijken", getuigt ze. "Ik wil dat de dader weet wat hij heeft aangericht." Nadat de speurders gisteren beelden van een verdachte verspreidden, meldde een 22-jarige man uit Aalst zich spontaan bij de politie. De man houdt zijn onschuld staande, maar blijft wel verdachte nummer één.
![]()
Het slachtoffer, een alleenstaande mama uit het Antwerpse, was in de nacht van zondag 14 op maandag 15 september met een groep vriendinnen in de bekende discotheek Carré langs de A12 in Willebroek. Ze stond met een drankje aan de rand van de dansvloer toen haar aanvaller in beeld verscheen. Hij zei iets tegen haar - zij verstond hem niet - en maakte aanstalten om met haar te dansen. Toen zij haar hand in de lucht stak om hem kordaat af te wimpelen, sloegen zijn stoppen door.
Als in een roes
"Hij greep mijn hand en gaf me een vuistslag in mijn gezicht", getuigt het slachtoffer. Anoniem, omdat de dader nog steeds niet is opgesloten. "Ik wankelde en viel. Toen ik terug recht stond, zag ik hem als een wildeman op me afstormen. Hij had een halfvolle fles wodka in zijn handen. Dan volgde een harde klap. Glas sneed in mijn oog en gezicht. Ik viel neer op de grond en het werd donker voor mijn ogen. Als in een roes voelde ik nog klappen en stampen. Niemand hield hem tegen."
Toen ze in het ziekenhuis aankwam, was de jonge vrouw vooral blij dat ze nog leefde. Een litteken, dat was het einde van de wereld nog niet. Tot de dokter haar uitlegde hoe ernstig het was. De dader had haar meerdere breuken in het aangezicht geklopt en ook haar ooglid was gescheurd. "De klap was zo hard, dat mijn oogkas helemaal verbrijzeld was. Net als mijn kaak. Mijn oogbol was helemaal naar achteren geklopt. En verzakt, omdat het bot errond verbrijzeld was. De arts legde me haarfijn uit hoe hij tijdens de operatie mijn schedel zou moeten openmaken. Mijn wereld stortte in. Ik had thuis een zoontje van anderhalf dat op me zat te wachten."
Artsen konden de operatie uiteindelijk toch uitvoeren zonder haar schedel te moeten openmaken, maar de gevolgen voor de 20-jarige moeder zijn er niet minder om. "Binnenkort moet ik weer onder het mes. Wekenlang liep ik met een bont en blauw geklopt gezicht rond. Ik zag er niet uit. Zelfs mijn eigen zoontje durfde me niet aan te kijken toen hij me in het ziekenhuis zag liggen. Hij had schrik van me. Dat doet pijn als moeder."
Hoofdverdachte meldt zich en mag weer gaan
Politie en parket verspreidden beelden van de verdachte. De man uit het filmpje werd door vier getuigen herkend als de aanvaller. Ook het slachtoffer herkende zijn gestalte, zijn gezicht en zijn T-shirt, maar zijn identiteit was een maand lang onbekend. Tot gisteren. De man in beeld meldde zich plots spontaan bij de politie. "Ik heb mezelf herkend. Ik vind het vreselijk voor het slachtoffer, maar ik heb niets met die vechtpartij te maken", zegt S.A. (22) uit Aalst. "Ik zou dat nooit doen - zeker niet bij een vrouw." Op de beelden vlucht de man haastig weg richting nooduitgang, maar S.A. beweert dat hij naar boven gaat, waar zijn vrienden zaten. Voor de speurders blijft hij verdachte nummer één, ook al omdat hij na het incident nergens meer op bewakingsbeelden te zien is. De politie vermoedt dat hij via een nooduitgang gevlucht is. De man moet zich volgende week bij de politie aanmelden voor een line-up.
Wie info heeft die tot de opheldering van de zaak zou kunnen leiden, wordt gevraagd contact op te nemen met de politie op het gratis nummer 0800 30 300.
kerel spoort niet echt