AndroidHealthClinic

politie

Wat een smerige *****streek!!

Wat een wereldvreemde idioot is dat!

Olddutch geeft hier toch wel een hele goeie tip op pagina 1.
Ik vind dat iedereen hem moet overladen met karma!!

Oww, en die politie, maak je daar niet druk om.
Ik mag aannemen dat ze betere dingen te doen hebben dan zo'n stom verhaal van die idioot aan te horen.
Laat staan bij jou langs te gaan.

Mijn huisbaas heeft ongevraagd mn post gejat, pakje open gemaakt en anabolen gevonden. Toen heeft ie de politie gebeld. Heb nog niks gehoord maar kan ik het beter ontkennen of kun je dan nog meer problemen krijgen?

Iemand enig idee wat ik kan verwachten en het beste kan doen??
Ten eerste heeft hij de wet overtreden. Dus je kan een klacht indienen. Ten tweede moet jij ontkennen dat jij die anabolen besteld hebt. Als je deze twee dingen doet zal jij compleet vrijgesproken worden, en hij zal een boete krijgen voor schending van de privacy. Succes.

Ik hoop dat je dit gedaan hebt of nog gaat doen?

Aaaii... maar anabolen mag je die dan niet in bezit hebben?Kan ik hier wat meer info over krijgen?
Trouwens wel een naaistreek succes!!

Karma gegeven!

MVg

Ja eigen gebruik wel.
Dus een aantal potjes/vials is prima.

Je kan hem toezeggen dat je aangifte zal doen vanwege die schending als ie niet meteen stopt met die rare actie van m.

Klacht indienen, spullen pakken en huis in de fik. Dat zulke achtelijke lijers bestaan zeg..

ik zou aan z'n deur staan wachten met 100 kickboxers ;)

wat een huisbaas man zomaar eventjes je post gaan open maken :mad:

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb nog niks gedaan...wel ontkend dat het van mij was naar mn huisbaas toe. Maar heb nog niks geen politie gezien, denk ook niet dat ik daar nog iets van hoor.

Ten eerste heeft hij de wet overtreden. Dus je kan een klacht indienen. Ten tweede moet jij ontkennen dat jij die anabolen besteld hebt. Als je deze twee dingen doet zal jij compleet vrijgesproken worden, en hij zal een boete krijgen voor schending van de privacy. Succes.

Ik hoop dat je dit gedaan hebt of nog gaat doen?

Ik heb nog niks gedaan...wel ontkend dat het van mij was naar mn huisbaas toe. Maar heb nog niks geen politie gezien, denk ook niet dat ik daar nog iets van hoor.
Hmz... je zal het wel vreemd vinden dat ik zeg dat je de politie er zelf moet bijhalen, maar toch vind ik dat dit beter is. Die kerel moet gewoon leren van je post af te blijven man, gaat ie alle brievenbussen controleren op vorm en verpakking en verdachte pakjes openen? Kan toch niet!

Oh en ik zou zeker niet gaan dreigen dat hij moet zwijgen of dat je anders klacht indient, want dan sta jij juist zwakker. Ik zou gewoon vriendelijk blijven en hem wel aangeven. Jij kan makkelijk ontkennen dat je het pakje bestelt hebt, maar zolang jouw naam erop staat mag niemand anders dan jij het openen.

Maar goed ik weet niet welke macht ie over jou heeft, als hij je kan buitengooien is dat natuurlijk weer een ander probleem.

Heeft ie je steroiden eigelijk teruggegeven of houdt hij ze bij?

Nou ik huur de kamer dus van een huurder die met stage in het buitenland zit. Hij heeft hem dus aan mij onderverhuurd. Maar ik heb geen officieel contract getekend alleen zo'n standaard contractje van zo'n kamer site, staat ook niet mijn echte handtekening op. Niemand heeft mn ID kaart gezien of gekopieert dus in principe kan ik iedereen zijn.

Maar Big T, als ik hem aangeef en zeg dat ie mn post heeft opengemaakt, ben ik dan niet aan het toegeven dat het pakje voor mij bestemd was?

Of kan ik gewoon tegen de politie zeggen ik verwachtte helemaal geen pakje maar de huisbaas heeft gezegd dat ie een pakje heeft opengemaakt met mijn naam erop dus heb ik hem aangegeven?

Maargoed ik weet dus niet of hij me zomaar buiten kan gooien. Ik moest er van hem binnen een week uit maar ik heb van 1 of ander woonstichting begrepen dat hij dat helemaal niet mag doen omdat er zoiets is als een huurders beschermingswet ofzo?

Weet nog niet goed wat ik zal doen...wat denk je Big T

En antwoord op iemand anders zn vraag...hij heeft mn spullen inderdaad gehouden.
Hmz... je zal het wel vreemd vinden dat ik zeg dat je de politie er zelf moet bijhalen, maar toch vind ik dat dit beter is. Die kerel moet gewoon leren van je post af te blijven man, gaat ie alle brievenbussen controleren op vorm en verpakking en verdachte pakjes openen? Kan toch niet!

Oh en ik zou zeker niet gaan dreigen dat hij moet zwijgen of dat je anders klacht indient, want dan sta jij juist zwakker. Ik zou gewoon vriendelijk blijven en hem wel aangeven. Jij kan makkelijk ontkennen dat je het pakje bestelt hebt, maar zolang jouw naam erop staat mag niemand anders dan jij het openen.

Maar goed ik weet niet welke macht ie over jou heeft, als hij je kan buitengooien is dat natuurlijk weer een ander probleem.

Is deze wet in Nederland hetzelfde? Welk artikel nummer beschrijft de Nederlandse straf die hiervoor opgelegd kan worden?

Dank jullie voor de opzoekoefening, zo doe ik ook weer eens iets voor school. ;)

Art. 460 Sw: Hij die schuldig bevonden wordt (...) aan het openen van een toevertrouwde brief om het geheim ervan te schenden, wordt gestraft met een gevangenisstraf van 8 dagen tot een maand en met een geldboete van 26 tot 200 frank.

Aanklagen die huisbaas!!

Nou ik huur de kamer dus van een huurder die met stage in het buitenland zit. Hij heeft hem dus aan mij onderverhuurd. Maar ik heb geen officieel contract getekend alleen zo'n standaard contractje van zo'n kamer site, staat ook niet mijn echte handtekening op. Niemand heeft mn ID kaart gezien of gekopieert dus in principe kan ik iedereen zijn.

Maar Big T, als ik hem aangeef en zeg dat ie mn post heeft opengemaakt, ben ik dan niet aan het toegeven dat het pakje voor mij bestemd was?

Of kan ik gewoon tegen de politie zeggen ik verwachtte helemaal geen pakje maar de huisbaas heeft gezegd dat ie een pakje heeft opengemaakt met mijn naam erop dus heb ik hem aangegeven?
Heeft hij tegen jou gezegd dat hij een pakje met anabolen gevonden heeft? Of heeft hij ook jouw naam als geadresseerde vermeld?

In het geval dat hij jouw naam NIET vermeld heeft, mag jij niet zeggen dat die post voor jou bestemd is, dat is natuurlijk hetzelfde als een bekentenis. Echter, als hij jouw naam vermeld heeft, dan weet jij dat hij post van je geopend heeft, en dat is simpelweg schending van je privacy. Ook geloof ik dat het schending van de huurwet is.

Kortgezegd kan jij alleen een klacht indienen als hij duidelijk vermeld heeft dat jouw naam op het pakje stond én dat hij het heeft opengemaakt. Als er getuigen zijn die jouw verhaal ondersteunen dan is dat een belangrijk voordeel voor jou.

Een advocaat raadplegen zou natuurlijk helpen, maar dat gaat je veel kosten, zou ik ook niet doen want politie zal de AAS sowieso in beslag nemen bij aangifte.

Als je bij politie moet komen in elk geval blijven ontkennen dat je anabolen besteld hebt, ze kunnen je dan niets maken.

Maargoed ik weet dus niet of hij me zomaar buiten kan gooien. Ik moest er van hem binnen een week uit maar ik heb van 1 of ander woonstichting begrepen dat hij dat helemaal niet mag doen omdat er zoiets is als een huurders beschermingswet ofzo?

Weet nog niet goed wat ik zal doen...wat denk je Big T

En antwoord op iemand anders zn vraag...hij heeft mn spullen inderdaad gehouden.
In België hebben we een huurdersbond, geen idee hoe dat noemt in Nederland. Maar zij kunnen jou zeker advies verlenen en mogelijk juridisch bijstaan.

Wat de AAS aangaat: als het een dure levering was, zou je kunnen overwegen de politie erbuiten te laten en hem het terug te vragen. Zelfs als hij dat weigert kan je daarna alsnog klacht indienen.

Is deze wet in Nederland hetzelfde? Welk artikel nummer beschrijft de Nederlandse straf die hiervoor opgelegd kan worden?
Artikel 13
Zie:
Briefgeheim - Wikipedia

Terug
Naar boven