MuscleMeat

Poll: Plateloaded of Stack?

Peiling Peiling Welke machines hebben bij jou de voorkeur?

• Plateloaded

Stemmen: 52 78,8%
  • Gewichtenstack

Stemmen: 14 21,2%

• Totaal stemmers
    66

Nieck01

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m86
Massa
84kg
Vetpercentage
10%
Hallo allemaal,

Even een kleine poll om te weten wat jullie liever hebben bij fitness apparaten ivm toekomstplannen betreft het oprichten van een gym met als doelgroep bodybuilders/powerlifters. Sommige dingen kan je niet met vrije gewichten doen maar moet je wel met apparaten als legpress, legextensions etc. Of sommigen mensen trainen graag met machines. Wat hebben jullie liever:
Machines die plateloaded (zelf schijven aanhangen) of met een stack (dat je met zo'n pin het gewicht selecteert)?

Alvast bedankt!

Nieck

Plate loaded! Daarbij moet je ook nog enigsinds stabiliseren etc.

Plates.

Plate loaded.

Plate loaded, maar dat vind ik niet eens het belangrijkste.
Bij onze Health City heb je van die super moderne spul van Technogym, is zo gekogelagerd en luxe dat haast met je mee beweegd, het moet wel als trainen aanvoelen, oud ijzer!

Dus goede degelijke machines/apparaten is het belangrijkste.

Voor zware oefeningen zou ik idd plate loaded gebruiken, zeker bij leg press en extension want volgens mij doen vrij veel full stack :P

Zolang er genoeg aan hangt vind ik met een pin ook prima hoor.
Plate loaded geniet enkel de voorkeur omdat vaak bijvoorbeeld legpress met pin bij ons maar tot 150kg gaat en daar zit je al vrij snel op.
Gelukkig hebben wij ook een plate loaded legg press dus allebij is nog beter he haha.

• Topic Starter Topic Starter
klopt combi is beter maarja, dan zit je meteen met het kostenplaatje. Het hangt inderdaad ook van het apparaat af, lat pulldown moet haast wel met stack anders zit je meteen in een gefixeerde beweging en dat lijkt mij niet ideaal.

Zie liever plate-loaded.. Maar dat hebben wij niet.
Met pin red ik het ook wel.. als ik op fullstack zit, ga ik gewoon met 1 hand of 1 been de oefening doen.

Lijkt me vrij duidelijk :o

Maakt me geen fl**ker uit, zolang ik er maar een rekje aan kan hangen waar ik schijven erbij kan hangen, of dumbbells op de stack mag leggen :)

ik train zelf in een gym waar alles stack loaded is. zo nu en dan train ik wel eens in andere gyms, daar is soms plate loaded. en prefereer zeker plate load.

Hammer-Strength lijn! super-apparaten, alles plate-loaded.

• Topic Starter Topic Starter
hammer-strength is idd een mooie lijn vooral de signature series

Plate-loaded, dan gaat het gewicht vaak veel hoger, en gezien je doelgroep is dat wel nodig.

Laatst bewerkt:
Met pin zoviezo dan kan je altijd express de gewichten laten neerklappen, Dan kunnen ze zien/horen dat je hard en zwaar aan het trainen bent.

Natuurlijk plate loaded maar belangrijker is dat je kwalitatieve barbells en free weights hebt. Niets is irritanter dan die 300-400kg fitness seller barbells in een gym.

Iedereen kiest alleen plate loaded voor het extra gewicht en het merk die deze toepassing meestal gebruikt?

Dan uiteraard plateloaded, maar die pin vind ik, in een algemeen oogpunt, toch veel gemakkelijker?

idd, scheelt veel tijd en moeite qua ijzer laden. Als er genoeg gewicht aan die stack zit heb ik dat liever dan plates.

Ben altijd een kwartier bezig met al die 20kg platen op m'n leg press te leggen. Ziet er altijd wel leuk en indrukwekkend uit, maar zo'n pin erin duwen (als de mogelijkheid tot dat gewicht er is) is toch veel gemakkelijker.

Terug
Naar boven