XXL Nutrition

Poll: Plateloaded of Stack?

Peiling Peiling Welke machines hebben bij jou de voorkeur?

• Plateloaded

Stemmen: 52 78,8%
  • Gewichtenstack

Stemmen: 14 21,2%

• Totaal stemmers
    66
De meeste hebben hier liever plate loaded omdat het natuurlijk super stoer is om zoveel BB's aan die stangetjes te hangen :)

Opzich ga ik voor plateloaded maar het is wel een heel gedoe om die schijven op en af te laden. Een apparaat met stack heb ik ook geen moeite mee.

Plate loaded, ik vertrouw die stacks met katrollen niet zo. Hoe weet ik nou of 50kg op een machine in mijn sportschool evenveel is als bij een andere. En met plate loaded heb je dat niet.

En het ziet er bruter uit.

• Topic Starter Topic Starter
Ben altijd een kwartier bezig met al die 20kg platen op m'n leg press te leggen. Ziet er altijd wel leuk en indrukwekkend uit, maar zo'n pin erin duwen (als de mogelijkheid tot dat gewicht er is) is toch veel gemakkelijker.

Ik ben tot nu toe 0 45 graden legpresses tegen gekomen die een stack hebben. Dus met 45 graden legpress zit je altijd met plateloaded, en de legextensions gaan max tot 138kg (wat ik zo gauw ff bekeek) dus als je meer wilt kom je toch al snel bij plateloaded uit.

leg extensions + leg curls heb ik liefst met stack. Makkelijker voor dropsetjes :o

Legpress met stack gaat nooit zo zwaar kunnen als plate loaded, dus dat laatste heeft de voorkeur.

Rugmachines/ row machines is plateloaded ook meestal een stuk aangenamer (en kan zwaarder meestal)

Voor cable stuff is stack natuurlijk vanzelfsprekend (stack met pinnen om extra bij te hangen is nog beter :cool:)

Maar investeer liever in free weight stuff: kwaliteits barbells, squatracks, benches, dumbbells en als het even kan platform + bumperplates

Wat heb jij dan 1500kg barbells ofzo:eek:

Ik had er 2 en allebij krommer dan krom. Heb bv ook een oude russische halter en dat ding is zo oud als jezus en die is kaarsrecht.

Buigen die krom of iets dergelijks?

Ja op FPA heb ik tot nu toe 3 krom gebogen. Die duurdere zwaardere tot 700kg blijft recht maar die is dikker dan normaal en dat is iritant voor dl.
Gewoon investeren in Eleiko, ivanko, texaspowerbar etc. En duidelijk zijn welke barbells bedoeld zijn voor shrugs en rackpulls etc.

Natuurlijk plate loaded maar belangrijker is dat je kwalitatieve barbells en free weights hebt. Niets is irritanter dan die 300-400kg fitness seller barbells in een gym.

Hadden ze bij ons maar 300-400 kg barbells. Wij hebben 100 kg barbells en die staan al allemaal krom :')

Zolang de bewegingsbaan van de machines vergelijkbaar is en de stack voldoende gewicht bevat ga ik voor de gewichtsstack. Scheelt een hoop gedoe met het wisselen van gewicht.

Plateloaded zonder katrollen en kabels vindt ik veel natuurlijker aanvoelen. Dan maar schijven wisselen, zo'n moeite is dat ook niet.

Gewoon investeren in Eleiko, ivanko, texaspowerbar etc. En duidelijk zijn welke barbells bedoeld zijn voor shrugs en rackpulls etc.

klopt, ga ik ook zeker doen. Hierop besparen is zonde, dit zijn vergeleken met machines niet zo'n grote uitgaven. Ook zou je makkelijk met onderhandelen die er gratis bij kunnen krijgen als je grootschalig inkoopt.

gratis bijkrijgen?
Barbells moet je rechtstreeks bij de importeur halen denk ik.
Als je bv van ivanko redelijk wat barbells+schijven (voor plate loaded machines heb je geen heel dure schijven nodig natuurlijk)+ dumbbells besteld, dus voor een goede sportschool, dan krijg je wel korting denk ik.

check hantel hartmann of cyberfit.de

hmm, zie nu idd dat ik me daarin vergist heb. Had niet verwacht dat die freeweight stuff zo duur was wil je kwaliteit hebben.

Wat heb je aan plate loaded als het apparaat zuigt? Ik heb hier nu in de sportschool een hele fijne pl legpress (Nessfitworld) maar ik kan me er zat herinneren waarbij de beweging onnatuurlijk was. Ik ben redelijk lang en de meeste fabrikanten houden met hun apparaten daar weinig rekening mee. Voor de meest natuurlijke beweging pak je toch liever een los gewicht.

Ik zou toch voor Eleiko barbells gaan i.p.v. Ivanko barbells. Ivanko heeft voor veel mensen een iets te scherpe en ruwe knurling. Je handen verdienen toch beter en ze zijn qua prijs ongeveer gelijk.

Als je echt moet kiezen tussen plate loaded en stacks dan zou ik sowieso voor stacks kiezen. Die zijn veel toegankelijker, tenzij je een bodybuilders-only-zaak wil opstarten. Maar dan nog is het gewoon niet functioneel genoeg. Ofwel zet je zowel plate loaded als kabelmachines ofwel alleen kabelmachines.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven