AndroidHealthClinic

pols verekt / verstuipt

skitzo1991

Novice
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
86kg
Vetpercentage
13%
Hoi vandaag op weg naar de sportschool zit al te dromen over de ijzers. Rij met de scooter op de rotonde wordt ik aangereden. Maak een flinke smak en ben met schult van een ander overigens dus nu geblesseerd. Heb een paar flinke schaafwonden en heb mijn pols dus nu verstuikt/verrekt dat is dus ook mijn vraag wat is het en zit daar eigenlijk verschil in of zijn het 2 woorden voor hetzelfde probleem. Ik kan mijn vingers zeer pijnlijk bewegen en kan dus wel de draai de sleutel beweging doen maar kan mijn hand niet naar boven bewegen dan voelt het alsof het vast zit in combo met felle pijn. Wat is dit en hoelang zal het duren voordat ik weer een halter beet heb? Iemand?

groet,

wesley

klinkt als zwaar gekneusd, kan pijnlijker zijn dan een breuk.
2 a 3 weken volledige rust met rekverband will do the trick.

rust roest, niet belasten wel bewegen.

verrekking = verstuiking
verstuiking =/= verrekking

wikipedia zei:
Verstuiking (distorsie) is in de geneeskunde de naam voor een gewrichtsletsel waarbij geen botbreuken zijn opgetreden maar wel een of meer banden, kapsels of ligamenten zijn gerekt, ingescheurd of doorgescheurd, echter niet in die mate dat er van ontwrichting sprake is, waarbij de vlakken van het gewricht niet meer stabiel tegen elkaar liggen.

Het meest verstuikte gewricht bij mensen is ongetwijfeld de enkel, maar ook de pols wordt nog wel eens verstuikt.

Een synoniem voor verstuiking is verzwikking, hoewel in de volksmond een verzwikte enkel misschien wat minder ernstig klinkt dan een verstuikte enkel.
(ff zelf zoeken is toch moeilijk he :) )

al klinkt het meer als een kneuzing of fractuur. Wil je het echt weten zou ik gewoon is langs de dokter gaan.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
hoi bedankt voor reacties na hevige nacht met veel pijn aan pols tog even langs ziekenhuis gegaan voor foto. Blijk ik tog iets gebroken een klein botje boven de pols kan 8 weken duren tot volledige genezing. Dus dat gaat me kwa bb duur komen te staan. Balen maar goed nu 10 dagen gips en dan weer langs.

bedankt voor reacties,

groet

wesley

Ja en daarna rustig opbouwen, anders ben je nog verder van huis.

Terug
Naar boven