Fitness Seller

Polsen bij bankdrukken

miguel2609

Cool Novice
Waardering
2
Lengte
1m83
Massa
77kg
Vetpercentage
17%
Ik was vandaag aan het praten met een klasgenoot van me over hoe iemand zijn polsen moet houden tijdens het bankdrukken. Ik probeer mij polsen zo recht mogelijk te houden en mijn duim erom heen want ik denk dat ik anders veel last van mijn polsen krijg op den duur.

Die vriend van me houdt zijn polsen niet recht en laat de stang zeg maar op zijn polsen rusten. Ook heeft hij zijn duim naast zijn andere vingers omdat zijn overtuiging daarin is dat hij zo meer kan drukken omdat hij geen kracht levert met zijn onderarmen.

Dus nu wil ik wel weten hoe je de polsen moet houden tijdens het bankdrukken.

Groet,
Mike

in lijn met je onderarm

ik grijp hem gewoon vast en draai de halter zo dat me pols recht zit, eigenlijk precies hetzelfde hoe jij hem vast hebt. wat je kan proberen is je duim horizontaal met de halter te plaatsen dan compenseer je de druk op je pols met je duim. heb er zelf geen last van dus dit bedenk ik ook zo maar je kan altijd kijken of het werkt haha.

Polsen recht houden recht in lijn met je onderarmen.
idd je duimen horizontaal op de stang dat scheelt ook al ;-)
hou je duimen zo als het fijn is voor jou

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

De rechterafbeelding is goed.

Post hierboven verteld het verhaal goed!

Duim er wel omheen voor veiligheid!

• Topic Starter Topic Starter
oke dan blijf ik doorgaan op mijn eigen manier. Ik heb wel dat als ik zwaarder ga dat dan mijn polsen wel naar achter vallen. Ze blijven wel in lijn met mijn onderarmen alleen dan staan ze zoals op de linker afbeelding van de post 2 plaatsen hierboven.

Moet ik dan bijvoorbeeld mijn onderarmen sterker maken?

Zoek eens op false grip

• Topic Starter Topic Starter

[Link niet meer beschikbaar]

Ik heb dus ff opgezocht waarvoor die false grip dus was. Uiteindelijk uitgekomen bij Dave Tate van waarom de false grip wordt gebruikt. Bedankt voor de tip om te zoeken naar false grip. en voor al jullie andere advies

Terug
Naar boven