AndroidHealthClinic

polsen

Krachttraining kan toch invloed hebben op je botten? Botmassa kan zich voor zover ik weet ook aanpassen aan stress, net zoals spieren. Dichtheid kan bijvoorbeeld hoger worden, etc. Dus het is helemaal niet zo duidelijk lijkt me. Aan de andere kant, je pols is een gewricht, dus de invloed die training er op zou kunnen hebben (de dikte dan) is waarschijnlijk erg beperkt, als die er uberhaupt is.

Laatst bewerkt:
Botten komen idd aan. Bij onze sportschool meten ze met een apparaat dat zowel vetpercentage meet in benen, armen en torso afzonderlijk. Daarnaast meet het ook de spiermassa, vochtmassa,ennnnnn BOTmassa.
Niet dat ik nu weet hoeveel gains ik uit mijn botten heb maar het was volgensmij iets van 200 gram in de laaste 6 weken.

Sinds dat ik serieus aan krachttraining doe is mijn pols groter geworden. Mijn horloge die me voor mijn trainingen nog makkelijk paste, zit nu heel erg strak en ik heb hem al op de grootste stand gezet. Waarschijnlijk groeit de pols dus wanneer je aan krachttraining doet.

Jij bent 16, logisch dat je botten nog breder worden op die leeftijd.

Je piekbotmassa (dus de hoeveelheid bot op zijn stevigste van wat het ooit zal zijn) heb je op 21 jaar (dit hebben ze mij onlangs verteld omdat ik vrijwilliger was bij een onderzoek naar botdensiteit).

Je polsen bevatten eigenlk geen spieren. Dat begint pas na ongeveer 15cm vanaf je hand, de eerste onderarm spier. Maar als je vaak en zwaar onderarmen traint kan je de pezen en weefsel rondom je pols wel dikker maken ;) en je polsen groeien automatisch nog totdat je volgroeit bent. Al is dit niet heel erg veel.

GO HARD OR GO HOME!

Wtf , waarom is het klote? Als je dunnere polsen hebt lijken je onderarmen groter.

Edit: Zie avatar

+1

OT:
Lekker supersets doen met reverse en normale wrist curl :-) ben even de naam kwijt van de spier.. maar die aan de binnenkant van je onderarm kan er voor zorgen dat je pols iets ( MINIMAAL! ) dikker wordt. Onderarmen trainen en het komt vanzelf :)

Terug
Naar boven