MuscleMeat

slechte grip bij deadlift

vandaag mixed grip gedaan en 2 reps meer eruit gehaald 5x 110kg ( 4de x dat ik deadlift ) had geen last van slechte grip. wel was ik beetje duizelig direct na de set waar zou dit door kunnen komen ?

Vermoedelijk door de 2 extra reps.
Je bent nu namelijk meer tot het uiterste gegaan, omdat grip nu niet meer de beperkende factor is.

• Topic Starter Topic Starter
Vermoedelijk door de 2 extra reps.
Je bent nu namelijk meer tot het uiterste gegaan, omdat grip nu niet meer de beperkende factor is.

doe ik dan iets fout zoals ademhaling? ik adem uit bij het tillen en in bij het neerleggen. kan het kwaad en kan ik hier iets aandoen? of is het een kwestie van vaker doen en wennen.

Vaker doen en wennen + niet vergeten iets te eten voor je gaat trainen

doe ik dan iets fout zoals ademhaling? ik adem uit bij het tillen en in bij het neerleggen. kan het kwaad en kan ik hier iets aandoen? of is het een kwestie van vaker doen en wennen.
Inademen voordat je het gewicht optilt en vasthouden terwijl je lift, wanneer het gewicht weer op de grond is pas weer uitademen en een nieuwe teug lucht inhaleren.

Ik adem al uit in de lockout. Maar dat is dus fout? :dunno:
Naar mijn inziens wel. Het moment dat je uitademt boven in de lift verlies je spanning (en dus kans op inzakken / minder support voor de rug).

Op 6:05 haalt Rippetoe dit ook aan. Misschien voor OP ook een goede video om in zijn geheel te bekijken.

Mixed grip... :angstig:

Je kan ko gaan maar dat is het enige..ofja een enkele die het niet meer kan navertellen.

Je kan ko gaan maar dat is het enige..ofja een enkele die het niet meer kan navertellen.

Yep, bij PR pogingen wordt het bij mij ook altijd even zwart voor de ogen.
Risico van het vak, maar beter deadliftend je kist in zoals Jon Pal Sigmarsson, dan tijdens het chips vreten op de bank.

Zoals voorgenoemde ooit zei: "There's no reason to be alive if you can't do deadlift!"

Ik train zelf zonder handschoenen maar begrijp effe niet waarom het slecht zou zijn om er toch te gebruiken? :scratch:

• Like
Waarderingen: p.b.
Train je grip, train je onderarmen, gebruik een mixed grip.

Gewoon normale overhand grip blijven gebruiken zolang dit mogelijk is dan word je daar sterker in ik haal vaak mijn eerste werkset er wel mee, als je het niet meer kunt vasthouden overgaan op straps, mixed grip of hook grip.

• Topic Starter Topic Starter
Yep, bij PR pogingen wordt het bij mij ook altijd even zwart voor de ogen.
Risico van het vak, maar beter deadliftend je kist in zoals Jon Pal Sigmarsson, dan tijdens het chips vreten op de bank.

Zoals voorgenoemde ooit zei: "There's no reason to be alive if you can't do deadlift!"

geweldig!

Ik train zelf zonder handschoenen maar begrijp effe niet waarom het slecht zou zijn om er toch te gebruiken? :scratch:

Mijn ervaring is dat bij pull oefe ingen handschoenen de grip alleen maar verslechteren. Hand beweegt in de handschoen en handschoen glijd over de stang od.

• Like
Waarderingen: p.b.
Mijn ervaring is dat bij pull oefe ingen handschoenen de grip alleen maar verslechteren. Hand beweegt in de handschoen en handschoen glijd over de stang od.
En je maakt de diameter die je met je handen moet omklemmen groter.

Ik train grip trouwens door tussen sets squats door in het powerrack te gaan hangen (actief, dus met schouders naar ‘achteren’ a la bench). Soms met 1 arm en een keer wisselen. Stretch je ook mooi je onderarmen mee enz. (Helpt mijn gefuckte pezen).

Merk dat dit me helpt en kost eigenlijk geen tijd.

Denk dat handschoenen alleen voordeel hebben voor de gasten met enorme zweetjatten, zoals ik :D
Mijn eerste gym had dumbbells zonder knurling en er was geen magnesium. Zelfs een triceps extension met 14kg was daar niet te doen zonder die dumbbell te laten verschuiven in mijn hand. Meesten hadden hier weer totaal geen last van.

Betreft griptraining om beter te kunnen deadliften moet je dus geen oefeningen doen waarbij je iets langer dan 30 seconden moet vasthouden. Bij een deadlift heb je de bar misschien 3 seconden vast per rep, dus je zal met een heel zwaar gewicht je grip moeten trainen, een gewicht wat je een seconde of 10 kan vasthouden. Je kan dan ook meerdere sets oefenen, wat niet meer gaat lukken als je een minuut zou gaan hangen bijvoorbeeld.

Terug
Naar boven