XXL Nutrition

Nieuws Populairste voornamen in België in 2009

Anoniem_1980_1

Dutch Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
43
Emma is voor de zesde keer op rij de meest populaire voornaam in België. Bij jongens maakt Noah een comeback. Dat blijkt uit nieuwe cijfers van de Algemene Directie Statistiek en Economische Informatie van de FOD Economie.

Emma en Noah zijn de meest toegekende voornamen in Vlaanderen in 2008. Louise en Léa bekleden de tweede en derde plaats. Ook in Wallonië is Léa erg populair, daar bekleedt ze de eerste plaats in de voornamenlijst samen met Nathan voor de jongens.

In het Brussels Gewest tekent zich een internationalisering af met Mohammed als meest gebruikte voornaam. Ook de andere voornamen krijgen een exotisch tintje, zo zijn 11 van de 20 namen wel erg speciaal: Anas, Aya, Lina, Rayan, Ayoub, Hamza en Amine zijn maar enkele toppers uit de top 20 van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest.

Ook de provincies hebben eigen top 10
In Limburg en West-Vlaanderen komt Noah, de meest populaire voornaam bij de jongens, niet voor in de top-10 terwijl Rune daar net zoals in Oost- Vlaanderen wel hoge punten scoort. Mohamed is de meest populaire voornaam in de provincie Antwerpen maar komt in de andere Vlaamse provincies zelfs niet voor bij de eerste 40.

De nummer 1 meisjesnaam Emma is in alle Vlaamse provincies bij de top 3. In West- en Oost-Vlaanderen doet zich een bijzonder fenomeen voor: Marie Grace is daar heel populair terwijl deze naam in de andere provincies zelfs de top-100 niet haalt.

http://www.hbvl.be/she/jij-en-je-gezin/aid881440/emma-en-noah-zijn-populairste-voornamen.aspx

Een korte samenvatting:
Mohammed is de meest gekozen naam in het Brussels gewest en in de provincie Antwerpen :roflol:

Een korte samenvatting:
Mohammed is de meest gekozen naam in het Brussels gewest en in de provincie Antwerpen :roflol:

Ik denk dat je ook in overweging mee zou moeten nemen dat die lui niet zo heel creatief zijn met het verzinnen van voornamen daar 'wij' onze kinderen veel vaker verschillende namen geven.

Ik denk dat je ook in overweging mee zou moeten nemen dat die lui niet zo heel creatief zijn met het verzinnen van voornamen daar 'wij' onze kinderen veel vaker verschillende namen geven.

+1
Ik ken zelfs 2 broers die alle 2 mohammed heten en dezelfde achternaam hebben.

Het wachten is op cutler.

• Topic Starter Topic Starter
Noah is de vader van die lekkere cheerleader, niks Koran of bijbel
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

geen Gert?:(

Jij hebt er niet veel verstand van. Je mag niet eens dezelfde namen geven volgens de wet

En waarom zijn die "lui" (omdat ze zeker niet werken volgens jou) niet creatief?? Ben je een racist ofzo??

Terug
Naar boven