AndroidHealthClinic

Nieuws Weer dopingcontrole fitnesszaal België

Einde mei moeten plassen, vorig jaar juli kuur met test en primo afgerond (500-500 denk ik) en positief getest op drostanolone (masteron)?? Ik heb een mail gestuurd dat ik wil dat mijn tweede staal ook getest wordt als ik er bij ben want ik ben 100% zeker dat ik geen mast heb gebruikt. Ook is het een jaar geleden dat ik gekuurd heb, lijkt me sterk dat het dan nog terug te vinden is (kan natuurlijk mss wel met huidige technologie...). Probleem is dat ik dus echt zeker was dat er niks in mijn lijf zat en heb geplast, niet geweigerd dus minnelijke schikking komt dus niet in orde. Zijn er andere mogelijkheden dat ik positief testte op mast of mss een metaboliet ervan? heb klierkoorts gehad, heb griep gehad en keelontsteking het laatste jaar, misschien hierdoor ergens?
Interesting Miss wil je delen welk lab je op zat? Pm?

is gemakkelijk gezegd...

Dit is het antwoord van een advocaat dat ik gekregen heb:

Geachte,

Tal van verboden middelen kunnen ook niet privé worden genomen.

Iedereen die aan sport doet, zelfs als amateur, zelfs in een fitness is onderworpen aan de integrale dopingwetgeving en kan verplicht worden te urineren in aanwezigheid van een controleur.

Er zijn meer doden in fitnesscentra door doping dan in de wielersport.

Doping is een levensbedreigend probleem voor de volksgezondheid. Naast hart en vaatziekten, kunnen organen plots uitvallen, kankers optreden, impotentie en fertilitetsproblemen.
U kan tijdens een controle voor maximaal 24 uur in uw vrijheid beperkt worden.

Deze regels zijn niet strijdig met de Europese regels.

Mvg

Elfri De Neve

Dus: je kunt van je "vrijheid" voor 24 uur beroofd worden en tijdens deze 24u ben je "verplicht" om een urinestaal te leveren, anders staat dat ook weer gelijk aan een weigering en moet je alsnog boete betalen.
Elfri was dit de vraag?

dit had ik gevraagd:

Beste,

De laatste tijd zijn er meer en meer controles op doping in de fitnesscentra.

Blijkbaar zou weigeren een boete van 2000 € opleveren en 2 jaar "sportverbod". Het lijkt mij zeer vreemd dat dit zomaar kan.

Men mag gerust mijn bloedstaal nemen, maar ik weiger te urineren terwijl een persoon bij staat. Welke bevoegdheid heeft deze trouwens?

Verder gaat dit toch tegen de Europese regels in? In NL is doping namelijk toegelaten voor persoonlijk gebruik.

Ik ben zelf geen dopinggebruiker, ik ben even hard tegen alcohol en nicotine als tegen doping bvb, dus het is een kwestie van principe. De alcoholcultuur heerst hier nogal hard in dit bourgondisch landje, maar als je aan sport wilt doen, dan krijg je zo'n absurde controles.

Iemand die een bloedtest weigert aan een echte politieagent met echte bevoegdheid, die krijgt zelfs nog een kleinere geldboete dan iemand die een dopingcontrole weigert.

Ben je trouwens aangehouden tijdens de duur van de controle? Of kun je gewoon weg wandelen?

Bedankt voor de informatie,
Met vriendelijke groet,

Haha welcome in Belgium !

Tenzij je allochtoon bent natuurlijk, dan mag je alles in dit land.

Waarom wonen er nog juicers in België?

Waarom zou dit niet mogen? In Belgie wordt dat nochtans veel gedaan
Vlaanderen mannen. Ik herhaal, voor de 38ste keer, "Vlaanderen". In Brussel en Wallonië, waar de helft van de bevolking woont, traint en kuurt, zijn tot nu toe NUL controles uitgevoerd.

Met dank aan DeWever, voor wie jullie allemaal gestemd hebben. Dwazen.

Wat heeft De Wever dan te maken met deze controles?

Als De Wever echt deze controles wil, waarom dan niet in het Antwerpse terwijl hij zelf burgemeester van Antwerpen is? Voor zover ik weet is 99,9% van de controles in Oost- en West-Vlaanderen.

ga met een raadsman op gesprek (als je naar het kantoor moet van de anti-doping gemeenschap). normaal 2000 euro boete en enkele jaren verbod, resultaat met raadsman 750euro boete en paar maand verbod. (neen ik was het niet)
Zit er dan een raadsman ergens op de bureau van de anti-doping gemeenschap of moet je op voorhand al ergens zo iemand contacteren?
Is dit hetzelfde dan een advocaat of niet?

Geen bron, alleen uit wat ik lees en hoor. Ik kan 2 gyms opnoemen in Antwerpen waarbij dan nog een komt door klikken. Op het internet lees je genoeg nieuwsberichten etc van Oost en West vlaanderen. Als het in Antwerpen ook regelmatig gebeurde zou ik dat zeker wel opvangen.

Dat is waar maar heb er zelf geen plaats voor. Trainde soms met paar man bij iemand in de garagebox maar hij is verhuisd. Had echt niet gedacht dat dit na een jaar nog steeds terug te vinden zou zijn. Net hierdoor heb ik dus vol vertrouwen in het potje geplast ipv te weigeren

Geen bron, alleen uit wat ik lees en hoor. Ik kan 2 gyms opnoemen in Antwerpen waarbij dan nog een komt door klikken. Op het internet lees je genoeg nieuwsberichten etc van Oost en West vlaanderen. Als het in Antwerpen ook regelmatig gebeurde zou ik dat zeker wel opvangen.

American wellness een hardcore gym in Antwerpen word regelmatig getest en ze blijven mensen pakken dus verwacht dat ze er af en toe nog wel eens binnen vallen , de reden dat ik er niet meer train spijtig want is een mooie gym

American wellness een hardcore gym in Antwerpen word regelmatig getest en ze blijven mensen pakken dus verwacht dat ze er af en toe nog wel eens binnen vallen , de reden dat ik er niet meer train spijtig want is een mooie gym

Regelmatig getest? Vorig jaar de allereerste keer door geklik. 1 keer is toch niet regelmatig?

Ik zit er zelf al lange tijd en kan je verzekeren dat vorig jaar de enige keer was

Ik train al jaren thuis maar wou toch het iets deftiger gaan aanpakken. Dus eens wat in de plaatselijke fitness gaan trainen en vooral de ogen en orden open houden. Na enkele keren kwam er al iemand bij mij staan. Hij stelde zich voor als personal trainer en gaf een flyer. Maar ik ben er niet op ingegaan. Na weer enkele keren en een praatje stelde hij al voor om supplementen te gebruiken. Omdat ik toch al enkele jaren thuis trainde en hij het spijtig vond dat ik nog geen beter resultaten had geboekt. Maar zijn supplementen bleken hormonen te zijn. Hij zou ze wel tijdens elke training bij mij inspuiten. Na wat voorzichtig rond te vragen bleek de personal trainer daar de leverancier van velen te zijn. En blijkbaar had hij daar wel een heel groot klantenbestand.

Ik train al jaren thuis maar wou toch het iets deftiger gaan aanpakken. Dus eens wat in de plaatselijke fitness gaan trainen en vooral de ogen en orden open houden. Na enkele keren kwam er al iemand bij mij staan. Hij stelde zich voor als personal trainer en gaf een flyer. Maar ik ben er niet op ingegaan. Na weer enkele keren en een praatje stelde hij al voor om supplementen te gebruiken. Omdat ik toch al enkele jaren thuis trainde en hij het spijtig vond dat ik nog geen beter resultaten had geboekt. Maar zijn supplementen bleken hormonen te zijn. Hij zou ze wel tijdens elke training bij mij inspuiten. Na wat voorzichtig rond te vragen bleek de personal trainer daar de leverancier van velen te zijn. En blijkbaar had hij daar wel een heel groot klantenbestand.

je punt is?

Terug
Naar boven