MuscleMeat

Post hier jouw boekenlijst

The art of war (nederlandse vertaling)
Voor de rest heb ik enkele boeken van "voor dummies" gelezen( i know)
Vroeger wel meer zoals de jjr tolkings (voordat 't zo'n hype werd)
Nu meer boeken waaruit ik iets kan leren.;)

Our Iceberg is Melting, John Kotter

Goeie parabel, grappig en leerzaam :) gaat over veranderingsmanagement en heb je in een uur of 2 uitgelezen

Heb je ff? :D

Deze staan op m'n lijstje de komende tijd,

- De Lof der Zotheid, Desiderius Erasmus
- The Selfish Gene, Richard Dawkins
- Perfect Universum, Paul Davies
- Doors of Perception, Aldous Huxley

Paar dagen terug begonnen met De Lof der Zotheid, en wat een delicieus orgasme er dankzij dit opstelletje nu al door m'n ingenieuze denkpatroon suist gaat elke verwachting te boven.

Op een splendide en diepgevoelde wijze word met de ten samen gekomen volgelingen uit de tijd, en de weelderige macht die daarmee samenhing, schertsend de spot gedreven terwijl de auteur zich de bescheidenheid niet van het hart werpt. Eigenlijk moet elke niet westerse allochtoon dit Hollandse stukje meesterwerk lezen en begrijpen alvorens men voet op onze vorstelijke bodem zet.

ik wil me wat gaan verdiepen in het gedrag van de mens, criminologie, profiling, micro impressions, etc. ik vind het fascinerend om te weten wat er in iemands hoofd afspeelt, wanneer iemand liegt en wanneer niet.

kan iemand mij een aantal boeken aanraden met als doel het inzicht te vergroten op dit gebied?

Ik heb nog nooit een boek gelezen :D
Tja die schoolboeken ....

Aan het lezen:

Levenskunst op Leeftijd (Hans Becker)
Eichmann. de definitieve biografie. (David Cesarani)

Boeken die ik met erg veel plezier las de afgelopen tijden en die ik iedereen aan kan raden:

'The origin' (Darwin)
Logica voor verpleegkundigen
Menslievende zorg (van Heijst)
Breekbare vrijheid (Focault)
Eichmann in Jerusalem (Hannah Arendt)
Geweld (Hannah Arendt)
Vita Activa (Hannah Arendt)
Een ethisch leven (Peter Singer)
Tussen dood en leven (Peter Singer)
The blind watchmaker (Dawkins)
Mijn vrijheid (Hirsch Ali)
Ex-drummer (Brusselmans)
De Aanslag & de ontdekking van de hemel (Mulisch)
De stoel van God (Brand)
God als misvatting (Dawkins)
Over de toekomst van het onderwijs (Nietzsche)
Lichamelijke oefening (Dekkers)
De vergankelijkheid (Dekkers) Eigenlijk alles van Dekkers, de man is geniaal!
Darwin's gevaarlijke idee (Dennett)
Apocalyptische tijden : vriend en vijand in de 21ste eeuw (Heirman)
Lessen voor levenden : gesprekken met stervenden (Kübler-Ross)
De slag om de chimpansees (Meershoek)
Our Cosmic Habitat (Rees)
Bizarre wetenschap : vreemde en opzienbarende experimenten (Schneider)
In de wachtkamer van de dood (The)
In veel huizen wordt gerouwd : de Spaanse griep in Nederland (Vugs)
Agressieve mannetjes : over mensapen en de oorsprong van geweld bij de mens (Wrangham)
De droom van de kennis (Meeuse)

De stapel boeken die ligt te wachten om gelezen te worden; te lang om op te noemen :o

Medical Physiology - Boron & Boulpaep
Clinical Medicine - Kumar & Clark
Basic Pathology - Kumar et al
Essential Cell Biology - Alberts et al
Pharmacology
Sobotta Atlas of Human Anatomy 1 & 2
Gray's anatomy
Textbook of Biochemistry- Devlin
The Mystery Method
The Ultimate Diet 2.0 - Lyle McDonald
The Paleo Diet - Loren Cordain

Breekbare vrijheid (Focault)
God als misvatting (Dawkins)

Deze horen ook op mijn to-read lijst. Vooral die van Dawkins, ik heb 'm in engelstalig audiobook maar daar is het eigenlijk iets te ingewikkeld voor denk ik. Audiobooks zijn leuk voor spannende fictie en zo, boeken waarbij je niet af en toe de behoefte heb om een stuk nog eens te lezen of terug te bladeren naar bepaalde stukken.

Ik weet eigenlijk bijna niets van Focault maar die man intrigeert me wel op de een of andere manier.

Heb overlaatst "Mannen Die Vrouwen Haten" gekocht van Stieg Larsson, een topper :thumbs:

• Topic Starter Topic Starter
hmm klinkt interessant:D

Deze horen ook op mijn to-read lijst. Vooral die van Dawkins, ik heb 'm in engelstalig audiobook maar daar is het eigenlijk iets te ingewikkeld voor denk ik. Audiobooks zijn leuk voor spannende fictie en zo, boeken waarbij je niet af en toe de behoefte heb om een stuk nog eens te lezen of terug te bladeren naar bepaalde stukken.

Ik weet eigenlijk bijna niets van Focault maar die man intrigeert me wel op de een of andere manier.

Focault is vet, ik heb redelijk lang gedaan over het lezen van het kleine boekje omdat ik het regelmatig eens moest wegleggen en moest nadenken hoe het zich verhield tot mijn studie. In het boekje komt 'de zorg voor het zelf' en hoe het zich gedurende de (westerse) geschiedenis heeft ontwikkeld veel aan bod.

Dawkins vind ik eerlijk gezegd met name goed als hij over biologie of wetenschap in het algemeen schrijft. Niettemin zegt zijn boek heel pakkende dingen over religie. Jammer dat het onleesbaar is voor een gelovige.

Weet iemand soms kunstzinnige romans, of romans met een filosofisch tintje? Geen dedective of misdaadromans of van die 12 dozijn in een doos liefdesromans, maar echte kunstwerkjes..

Bv 'Het Parfum' van Patrick Süskind vond ik wel zeer kunstzinnig.
En diegene van Milan Kundera: 'De ondraaglijke lichtheid van het bestaan' , dergelijke filosofisch getinte romans.. ??

P.S. Dit topic zou een stickie moeten worden!!

The Memory Book: The Classic Guide to Improving Your Memory at Work, at School, and at Play-Harry lorayne
-The 7 Habits of Highly Effective People by Stephen Covey (personal effectiveness)
-Getting Things Done by David Allen (workflow and productivity)
-Maximum Achievement and Time Power by Brian Tracy (time management)
-Awaken the Giant Within by Tony Robbins (achievement and NLP)
-The Psychology of Winning by Denis Waitley (victory)
-Using Your Brain for a Change by Richard Bandler (NLP)
-The Seven Spiritual Laws of Success by Deepak Chopra (manifesting intentions)
-Way of the Peaceful Warrior by Dan Millman (inner peace)
-Tao Te Ching by Lao Tsu (wisdom)

Kan je die boeken ook in het nederlands krijgen?

Laatst bewerkt:

Neurolinguïstisch programmeren, gaat voornamelijk over communicatie en geheugen, best interessant. Aanrader voor als je geïnteresseerd bent; Introducing NLP by Joseph O'Connor & John Seymour.

Ik ben vandaag begonnen aan De Eeuwige bron (the Fountainhead) door Ayn Rand, ben benieuwd ;)

Neurolinguïstisch programmeren, gaat voornamelijk over communicatie en geheugen, best interessant. Aanrader voor als je geïnteresseerd bent; Introducing NLP by Joseph O'Connor & John Seymour.

Ik ben vandaag begonnen aan De Eeuwige bron door Ayn Rand, ben benieuwd ;)

Gaat voornamelijk over je eigen conditionering als mens als gevolg van aangeleerde overtuigingen en hoe je die kunt "herprogrammeren".

Bandler is de grondlegger Robbins heeft het mooier uitgewerkt.

mijn lijstje voor de komende tijd, morgen haal ik er 1 v/d 5
  • Het diner | Herman Koch
  • Ik haal je op, ik neem je mee | Niccolò Ammaniti
  • Norwegian Wood | Haruki Murakami
  • Jacht op het verloren schaap | Haruki Murakami
  • Fear and Loathing in Las Vegas - Hunter S. Thompson

geen enkel boek....
heb een godsgruwelijke hekel aan boeken lezen :P
laatste boek wat ik gelezen heb is voor school geweest omdat het moest en das gelukkig ook alweer een ff geleden.

Momenteel bezig in:

John Irving - Last Night in Twisted River
Richard Dawkins - De zelfzuchtige genen (grappig dat deze evolutiebioloog zo populair is)
Dostojevski - Misdaad en straf

Teveel om op te noemen.

Terug
Naar boven