- Waardering
- 35.310
- Lengte
- 1m85
- Massa
- 108kg
- Vetpercentage
- 10%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik zat het ook al te bekijken ik dacht een verkeerd plaatje.

Uiteraard, gebruik ik in ovenschotels e.d. i.p.v. varkensgehakt
Je kunt het ook in burger vorm kopen.
Is filet americain niet van heel mager rundvlees zoals biefstuk en is dat niet het onderscheid met gehakt wat overal vandaan kan komen en eventueel later het vet is uitgehaald?Ja, noemen we hier filet americain.
We so crazyyyyyyyyy!
Filet americain hoor je rauw te eten.. althans, de 'bereide' versie.Ik zat het ook al te bekijken ik dacht een verkeerd plaatje.
Nu is de vraag of ze dit daar rauw opvreten![]()
Really? Oh ik bakte 'm altijd in de pan.Filet americain hoor je rauw te eten.. althans, de 'bereide' versie.
Ik zat het ook al te bekijken ik dacht een verkeerd plaatje.
Nu is de vraag of ze dit daar rauw opvreten![]()
O nevermind ik las je zin niet goed, snapte m al niet.Really? Oh ik bakte 'm altijd in de pan.
Just kiddin'. Ik doelde ook op die onbereide versie opvreten. Lijkt me niks.
Of het lekker is? Ken wel mensen die het rauw voeren, aan de hond. Maar het zo in je eigen mond stoppen gaat mij te ver.
Toch zalig een broodje (rauwe) tartaar met uitjes en peper en zoutOf het lekker is? Ken wel mensen die het rauw voeren, aan de hond. Maar het zo in je eigen mond stoppen gaat mij te ver.

True. Zit dan wel een mooie dichtgeschroeide buitenkant omheen.
Ik denk wat in NL tartaar heet in Belgie filet americain heet of erop lijkt.Toch zalig een broodje (rauwe) tartaar met uitjes en peper en zout![]()
Dat is ook vragen ook problemen. Weet zeker dat je maag en darmen daar direct heel erg slecht op zullen gaan.Een goede steak tartaar kan ik wel rauw waarderen, maar zo uit de supermarkt mager rundergehakt uit het vuistje![]()
True. Zit dan wel een mooie dichtgeschroeide buitenkant omheen.
Dat is ook vragen ook problemen. Weet zeker dat je maag en darmen daar direct heel erg slecht op zullen gaan.

Nee.. gewoon een broodje met rauwe tartaarIk denk wat in NL tartaar heet in Belgie filet americain heet of erop lijkt.

Supermarkt gehakt gaat je geen lekkere steaktartaar geven.Ligt eraan wat je gewend bent ook, maar dat heeft niets met de smaak en eventueel genot te maken![]()
Ah ja vergissing. Ik las steak en dan vergeet ik de rest.Toch krijg je hem in het restaurant vaker zo dan met een dichtgeschroeide buitenkant;
![]()
Sowieso niet. En vers.Goede steaktartaar (rauw) is trouwens wel echt heel nice, maar dat moet je niet maken met vlees uit de supermarkt.
Ja ik weet dat dit tartaar is maar hoe wordt dit broodje in Belgie genoemd?Nee.. gewoon een broodje met rauwe tartaar
Zo bij de snackbar![]()
Ah ja vergissing. Ik las steak en dan vergeet ik de rest.
Sowieso niet. En vers.
Ja ik weet dat dit tartaar is maar hoe wordt dit broodje in Belgie genoemd?

Wiki:
Wat in Nederland tartaar heet, is nauw verwant met wat in België filet americain wordt genoemd. Wat in Nederland filet americain heet, lijkt sterk op wat in België préparé heet, oftewel gehakt rundvlees dat reeds is aangemaakt met andere ingrediënten zoals peper en ei. Wie in België om filet americain of gewoon americain vraagt, krijgt gemalen rundfilet 'natuur', zonder peper of andere toevoegingen.