XXL Nutrition

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

Ik kijk nergens meer van op bij jullie, land der verschrikkingen.

Uiteraard, gebruik ik in ovenschotels e.d. i.p.v. varkensgehakt :)
Je kunt het ook in burger vorm kopen :).
Dat is gewoon mager rundergehakt :roflol:
Ja, noemen we hier filet americain :p.
We so crazyyyyyyyyy!
Is filet americain niet van heel mager rundvlees zoals biefstuk en is dat niet het onderscheid met gehakt wat overal vandaan kan komen en eventueel later het vet is uitgehaald?

De hamburgervorm heet hier volgens mij tartaar.

Meestal zijn het niet de Belgen die gek zijn als het over spijzen en dranken gaat.

Ik zat het ook al te bekijken ik dacht een verkeerd plaatje.
Nu is de vraag of ze dit daar rauw opvreten :roflol:

Het is rundvlees, dus is prima rauw te eten (zelf bak ik het wel, maar het kan).
Net zoals carpaccio of een (Belgische) steak tartaar.

Een goede steak tartaar kan ik wel rauw waarderen, maar zo uit de supermarkt mager rundergehakt uit het vuistje :dunno:

Een goede steak tartaar kan ik wel rauw waarderen
True. Zit dan wel een mooie dichtgeschroeide buitenkant omheen.
Edit, las eigenlijk alleen steak. Foutje bedankt.
Toch zalig een broodje (rauwe) tartaar met uitjes en peper en zout :o
Ik denk wat in NL tartaar heet in Belgie filet americain heet of erop lijkt.
Al dacht ik wel altijd, weet niet zeker misschien weet @apfelstrudel dat, dat tartaar in principe biefstuk is en rundergehakt ook van andere delen kan zijn.

Laatst bewerkt:
  • Haha
Waarderingen: Vonk
True. Zit dan wel een mooie dichtgeschroeide buitenkant omheen.

Toch krijg je hem in het restaurant vaker zo dan met een dichtgeschroeide buitenkant;

1574153844595.png

Goede steaktartaar (rauw) is trouwens wel echt heel nice, maar dat moet je niet maken met vlees uit de supermarkt.

Gewoon een diamandhaas (of bavette) halen bij de slager of groothandel. Vermelden dat het voor steaktartaar is, en dan alles fijnchoppen. Recept van Joop Braakhekke volgen en je hebt een geniale klassieke steaktartaar. Zo maak ik m altijd, nog nooit ergens last van gehad.

Toch krijg je hem in het restaurant vaker zo dan met een dichtgeschroeide buitenkant;

1574153844595.png
Ah ja vergissing. Ik las steak en dan vergeet ik de rest.
Goede steaktartaar (rauw) is trouwens wel echt heel nice, maar dat moet je niet maken met vlees uit de supermarkt.
Sowieso niet. En vers.
Nee.. gewoon een broodje met rauwe tartaar

Zo bij de snackbar :D
Ja ik weet dat dit tartaar is maar hoe wordt dit broodje in Belgie genoemd?

PS moet dit niet in de spoiler, voor de vegans onder ons?

• Haha
Waarderingen: Vonk
Broodje onbereide americain denk ik :dunno:
Wiki:
Wat in Nederland tartaar heet, is nauw verwant met wat in België filet americain wordt genoemd. Wat in Nederland filet americain heet, lijkt sterk op wat in België préparé heet, oftewel gehakt rundvlees dat reeds is aangemaakt met andere ingrediënten zoals peper en ei. Wie in België om filet americain of gewoon americain vraagt, krijgt gemalen rundfilet 'natuur', zonder peper of andere toevoegingen.

Terug
Naar boven