XXL Nutrition

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

Ik heb weleens kameel gereden en nog nooit schaap.
Wat is het verschil tussen een kleine letter en een hoofdletter? Weet je niet hè? Ik weet het wel. En het verschil tussen een accant grave en een accent aigu? :p
ik geef het op :tanden:

Ik heb weleens kameel gereden en nog nooit schaap.
Wat is het verschil tussen een kleine letter en een hoofdletter? Weet je niet hè? Ik weet het wel. En het verschil tussen een accant grave en een accent aigu? :p
Zelf ben ik meer een fan van het accent circumdakje.

Het vreemde is dat je een accent aigu gebruikt voor nadruk, terwijl de uitspraak meer een accent grave suggereert, of althans alles behalve een aigu.

Het forum is lekker talig vandaag.

Waarom kreunt een Hollander zo als hij klaarkomt?

Omdat hij weet dat het uit zijn eigen zak komt. :trollfacex:

Zelf ben ik meer een fan van het accent circumdakje.

Het vreemde is dat je een accent aigu gebruikt voor nadruk, terwijl de uitspraak meer een accent grave suggereert, of althans alles behalve een aigu.

Het forum is lekker talig vandaag.
Circonflexe. Ben je Haags?
Als hè (als in 'heh') zeg gebruikt ik wel een grave, tenzij ik 'hee' bedoel, dan is het hé (aigu).

Circonflexe. Ben je Haags?
Als hè (als in 'heh') zeg gebruikt ik wel een grave, tenzij ik 'hee' bedoel, dan is het hé (aigu).
Ezelsbruggetje sinds de brugklas, is noch schaap, kameel of schaapkameel.

Dat met die accenten ga ik van de week eens uitzoeken, ik beleef het zoals ik het schreef, maar geen idee of dat goed of fout is.

Uiteindelijk is er één ding belangrijker dan gelijk hebben, namelijk: gelijk hebben met correct taalgebruik.

• Like
Waarderingen: BB_
Ezelsbruggetje sinds de brugklas, is noch schaap, kameel of schaapkameel.

Dat met die accenten ga ik van de week eens uitzoeken, ik beleef het zoals ik het schreef, maar geen idee of dat goed of fout is.

Uiteindelijk is er één ding belangrijker dan gelijk hebben, namelijk: gelijk hebben met correct taalgebruik.
Ik snap je ezelsbruggeltje niet.
Met die accenten, je typt het hier zelf al: 'één'. Die klank is dus een accent aigu. Circonflexe is als in hakkûh, of lekkâh op z'n Haags. Grave is als in bèta-student.

Ik snap je ezelsbruggeltje niet.
Met die accenten, je typt het hier zelf al: 'één'. Die klank is dus een accent aigu. Circonflexe is als in hakkûh, of lekkâh op z'n Haags. Grave is als in bèta-student.
Ik weet wel wat de accenten zijn, maar in mijn beleving gebruik je in het Nederlands soms de aigu voor nadruk, waar je qua uitspraak een grave verwacht.

• Wow
Waarderingen: BB_
Ik moet kwark eten maar in de winter krijg ik die koude kledder sochtends echt niet weg dus....
Stap 1 voor een lekker warm ontbijtje.
Stap 2 roer het doet elkaar en voeg wat kaneel toe en evt wat zoetstof en loop naar de magnetron
Stap 3 haal het bakje na 3 min uit de magnetron garneer met stukjes appel en geniet van je warme ontbijt taartje.

Ik doe 1 ei, 30 gr havermout, 100 gr optimel en een halve appel maar dat is voor een minimaagje. Ik doe niet aan mooie foto's want ik heb honger en wil snel eten maar het is mooier als je het baksel op een bordje kiept en de appel in mooie schijfjes snijd. Qua presentatie dan. Voor de smaak maakt het geen bal uit.
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven