Fitness Seller

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

20200103_151736.jpg

Heerlijk verse hachee aan het stoven voor vanavond.
Rode kool erbij
Gekookte aardappels.

Goed krachtvoer voor na mijn training.
Alles is biologisch, ik eet enkel biologisch vlees/groenten/fruit etc etc.
Dit smaakt beter en beter voor het geweten!
Akkoord om zoveel mogelijk bio te kopen.
Maar het prijskaartje is er ook wel hé.
Mocht ik alles bio kopen dan is er een hoop budget weg om andere fijne dingen te doen.

1 bakje kwark Bio 1,73 euro.
De goedkope variant 0,46 euro...

De smaak van de bio is wel 10x lekkerder.

Hallo dat klopt wel. Dan zie je de eerlijke prijs wat het kost en niet de kwaliteits en dierenwelzijn gedrukte prijzen.
En ik heb het er voor over.
Vlees haal ik bij de bioslager op het dorp.
Deze manier van consumeren/produceren is niet houdbaar, zie de actuele discussies.
Iedere boer zou wel bio willen zijn, maar zolang het gros van de consumenten enkel op prijs let is er geen markt.
De verandering moet van de consumenten komen. Dan dalen de prijzen vanzelf.
Gelukkig zie je het steeds meer en vaker.

P.s ik haal echt bio. Dus geen beter leven 1 ster.
Vlees koop ik van het Porc Du Grain, het graanvarken gefokt in de vrije landerijen in zuid-frankrijk. Je weet niet wat je mist kwa smaak en structuur, als ik nu een kilo knaller gehakt zou krijgen zou ik het echt niet moeten, zoveel.mee gerommeld.

Gr

Kwark zit wel het meeste verschil in idd.

Maar melk, groenten,fruit. Spaghettisaus, spaghetti en heel veel andere prijzen liggen echt niet zover uit mekaar.
Bij de appie heijn dan.
Biovlees amper te krijgen in de supermarkten. Maar goed zoeken bij de boerderijwinkels in de buurt en ook daar kun je scherp kopen.
Als je meer onder de oppervlakte kijkt zijn er heel veel opties . De supermarkten lopen erg achter op de markt, maar voor met de prijzen helaas...

Kwark zit wel het meeste verschil in idd.

Maar melk, groenten,fruit. Spaghettisaus, spaghetti en heel veel andere prijzen liggen echt niet zover uit mekaar.
Bij de appie heijn dan.
Biovlees amper te krijgen in de supermarkten. Maar goed zoeken bij de boerderijwinkels in de buurt en ook daar kun je scherp kopen.
Als je meer onder de oppervlakte kijkt zijn er heel veel opties . De supermarkten lopen erg achter op de markt, maar voor met de prijzen helaas...
Heb jij een schema waar je dagelijkse voeding uit bestaat?

Akkoord om zoveel mogelijk bio te kopen.
Maar het prijskaartje is er ook wel hé.
Mocht ik alles bio kopen dan is er een hoop budget weg om andere fijne dingen te doen.

1 bakje kwark Bio 1,73 euro.
De goedkope variant 0,46 euro...

De smaak van de bio is wel 10x lekkerder.
Ik zou de bio-predicaat eens goed onderzoeken.
De bio paprika en tomaat bijvoorbeeld is afkomstig uit Spanje. (vooral bij de AH, Deen en Vomar)
Zij voldoen aan de Europese voorwaarden, echter in die voorwaarden staat dat de wortels in aarde moet staan en juist die aarde wordt alles behalve biologisch bestreden.
Ga je nu kijken bij Agri-port, dat is volledig uitstoot neutraal, zelfvoorzienend en volledig biologisch enkel de wortelen staan niet in aarde maar hangen direct in voeding brengend water. De bestrijding van ongedierte worden d.m.v. insecten gedaan.
Biologischer dan dat bestaat niet, maar geen Europese BIO predicaat.

Daarom koop ik alles zoveel mogelijk streekgeteeld bij de boerderijwinkels, ze schieten uit de grond als paddestoelen.
Groenten/fruit kwark/kaas, melk, vlees.
Tis er allemaal te vinden.
Ja dat vlees haal ik dan in principe uit frankrijk maar dat is een exclusief bio label die aan alle hoogste standaarden voldoet.
Ik heb research gedaan voor ik consumeer.

Ja sommige dingen moet ik wel bij de supermarkt halen.die kun je nergens anders krijgen.

Ik heb geen voedingsschema. Ik houd per dag mn caloriën bij.
Ja ik betaal bijna 175€ per week aan kale boodschappen. Maar ik vind het echt waard.
Ik sla er graag een weekendje stappen voor over.
Het moet voor jezelf een overtuiging worden, de prijs is dan ondergeschikt .zie het als hobby

Daarom koop ik alles zoveel mogelijk streekgeteeld bij de boerderijwinkels, ze schieten uit de grond als paddestoelen.
Groenten/fruit kwark/kaas, melk, vlees.
Tis er allemaal te vinden.
Ja dat vlees haal ik dan in principe uit frankrijk maar dat is een exclusief bio label die aan alle hoogste standaarden voldoet.
Ik heb research gedaan voor ik consumeer.

Ja sommige dingen moet ik wel bij de supermarkt halen.die kun je nergens anders krijgen.

Ik heb geen voedingsschema. Ik houd per dag mn caloriën bij.
Ja ik betaal bijna 175€ per week aan kale boodschappen. Maar ik vind het echt waard.
Ik sla er graag een weekendje stappen voor over.
Het moet voor jezelf een overtuiging worden, de prijs is dan ondergeschikt .zie het als hobby
€175 voor 1 persoon of het gezin?

Gezin incl hond

Vandaag aan voeding totaal gerekend.
1kg kwark
3x whey shakes
8 boterhammen . 4 met kaas en appelstroop
4 met pindakaas
Halve liter volle melk
Blikje tonijn
3 mueslirepen
2 bananen

Vanavond mn hachee dan met aardappels, rode kool.

Wss nog zakje cashews,

Dan zit ik rond 2200uur aan de 3500 caloriën meestal

Maar voeding verschilt per dag
En 80 procent is bio.rest is amper te krijgen biologisch.

Laatst bewerkt:
Ik zou de bio-predicaat eens goed onderzoeken.
De bio paprika en tomaat bijvoorbeeld is afkomstig uit Spanje. (vooral bij de AH, Deen en Vomar)
Zij voldoen aan de Europese voorwaarden, echter in die voorwaarden staat dat de wortels in aarde moet staan en juist die aarde wordt alles behalve biologisch bestreden.
Ga je nu kijken bij Agri-port, dat is volledig uitstoot neutraal, zelfvoorzienend en volledig biologisch enkel de wortelen staan niet in aarde maar hangen direct in voeding brengend water. De bestrijding van ongedierte worden d.m.v. insecten gedaan.
Biologischer dan dat bestaat niet, maar geen Europese BIO predicaat.
Ik heb al lang schijt aan het bio label.
Er zijn veel producenten die niet eens dat label kunnen veroorloven.
Maar wel 10x meer bio zijn dan een ander.

Gezin incl hond

Vandaag aan voeding totaal gerekend.
1kg kwark
3x whey shakes
8 boterhammen . 4 met kaas en appelstroop
4 met pindakaas
Halve liter volle melk
Blikje tonijn
3 mueslirepen
2 bananen

Vanavond mn hachee dan met aardappels, rode kool.

Wss nog zakje cashews,

Dan zit ik rond 2200 aan de 3500 caloriën meestal

Maar voeding verschilt per dag
En 80 procent is bio.rest is amper te krijgen biologisch.
3 shakes verklaart veel.

Want?
Is toch 330 cal en 60gr eiwit voor mn dag.

Gr

Of zijn 3 shakes niet goed voor je?

Als je die eiwitten uit "normale" bio voeding haalt ben je vele malen duurder uit...

Is je shake trouwens ook bio?

Nee , ben me er niet bewust van of deze er zijn.
Wist niet dat dit er was.
Als ze er zijn, heb je een link voor me?
Thnx

Gr

Nee , ben me er niet bewust van of deze er zijn.
Wist niet dat dit er was.
Als ze er zijn, heb je een link voor me?
Thnx

Gr

er zijn er best veel maar ook weer enorm duur tov normale whey

Super dankjewel.
Vind de prijzen echt wel meevallen,
Had het duurder verwacht.
Als mn body en fit pot op is zal ik dit eens bekijken.

Terug
Naar boven