Fitness Seller

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

klinkt goed, binnenkort eens iets maken dat erop lijkt

als ik niet meer aan het cutten ben :fuu:

klinkt goed, binnenkort eens iets maken dat erop lijkt

als ik niet meer aan het cutten ben :fuu:

Heb mijn eigen recept weer eens opgesnorkeld, maar je kunt uiteraard eindeloos variëren..

- 500g varkensvlees, in grove doch hapklare blokken
- 500g kielbasa, in plakjes (of andere worst natuurlijk.. rookworst is ook lekker)
- 250g spekjes
- 1kg zuurkool
- 1 grote witte kool, in repen
- 20 gedroogde pruimen
- 6 uien, in halve ringen
- 4 knoflooktenen, fijngehakt
- 500g champignons, in plakjes
- 30g Poolse gedroogde paddenstoelen of eekhoorntjesbrood
- 1el paprikapoeder
- 2tl karwijzaad
- 2tl peperkorrels, gekneusd
- 2tl jeneversbessen, gekneusd
- 400ml rode wijn
- 4 laurierbladeren
- 2el mosterd

1.Bak de spekjes uit voor het vet. Haal de spekjes uit de pan en laat uitlekken op keukenpapier.
2.Bak het vlees en de worstplakjes aan totdat het vlees bruin ziet en de worst iets knapperig is. Haal uit de pan en houd apart.
3.Fruit de ui en knoflook in het resterende bakvet.
4.Voeg vervolgens de koolreepjes toe en roerbak deze totdat de kool iets is geslonken.
5.Voeg de uitgelekte zuurkool, het vlees, de worst en de spekjes weer toe aan de pan en roer goed.
6.Schenk de wijn in de pan en voeg ook de pruimen, champignons, gewelde gedroogde paddenstoelen, paprikapoeder, karwijzaad, peperkorrels, jeneverbessen en laurierbladeren toe.
7.Roer goed door, breng aan de kook en laat minimaal 2 uur stoven. (Hoe langer, hoe lekkerder)
8.Roer de mosterd door de bigos en serveer met aardappelen of brood.

Warme lunch vandaag.... spaghetti met eigen bolognesesaus en een gestoomde spitskool.

SAM_1131.jpg

rihiqt.jpg

Post Workout. Broccoli overload :o

Chocolade mugcake met WF chocolade saus
2lrl02.jpg

"Pumpkin Protein Pancakes" met kaneel, rozijnen en pinda's
2nw0bhv.jpg

Aardbeien fluff met amandelmelk en bevroren aardbeien (die je niet ziet) en WF chocolade saus
nn9un5.jpg

Spinazie pannenkoeken. Zien er ranzig uit maar ze waren écht lekker!
2qdqz29.jpg

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

wauw wat ben jij goed

---------- Post toegevoegd 17 September 2013 om 19:52 ----------

pancakes met die noten erover ,fotogeniek?

Mensen ik zie jullie vaak whey verwerken in gerechten. Zo heb ik hier brood/cake gezien gebaseerd op whey, pizza's, noem het maar op. Bronnen van inspiratie! Maar als ik de zoekfunctie van deze site gebruik, kom ik toch echt uit op 'feitelijke' informatie die zegt dat boven de 60 graden de biologische beschikbaarheid van whey zakt tot 0. Ketens worden in het proces verwoest...... Oke, er zit dan nog steeds geen carb in en alleen maar gezonde vetten, maar je mist dan wel je proteine makro.

Verder heb ik XXL gemaild welke whey zij verkopen die dit tegengaat, dit was hun reactie:

Beste Willem,

De Biologische waarde zal veranderen maar het zal niet onbruikbaar worden.

Als je lekkere recepten wil maken dan kan je het beste de Whey Delicious nemen.

Egg protein kan je wel verwarmen alleen hiermee kan je niet zo goed bakken.

Met vriendelijke groet,

Nick Verhagen

Hoe denken jullie hierover? Want mijn pakketjes (ik kook zondag voor de hele week ivm plaatsing kazerne) bestaande uit kip en groenten (elke week anders gekruid, but still....) komen m'n strot uit en zo'n plak wheybrood of cake hoe je het wil lijkt me wel wat zo nu en dan. Bijgevoegd mijn warme maaltijden deze week ma-do. :P

20130908_133209.jpg

Eiwit 'denaturaliseert' bij verhitting, maar dat betekent absoluut niet dat de kwaliteit achteruit gaat. De aminozuren blijven gewoon intact.

Als je een eitje kookt, melk verwarmt of vlees bakt kun levert het toch ook nog gewoon eiwit. Het lijkt me zelfs aannemelijker dat de biologische beschikbaarheid hoger wordt.
Geen idee waar de mythe vandaan komt dat het zakt naar 0, maar daar klopt echt helemaal niets van :)

---------- Post added 17 September 2013 at 20:21 ----------

prim-sec-tert_structuur.jpg

Zoals je op het plaatje kunt zien komt eiwit voor in meerdere structuren, quaternaire structuur is opgebouwd uit tertiaire, de tertiaire uit secundaire enz..

Denaturatie wil zeggen dat de secundaire structuren en hoger 'kapot' gaan, maar de peptidebindingen tussen de losse aminozuren blijven gewoon intact

---------- Post toegevoegd 17 September 2013 om 20:27 ----------

@spark: THX!!!

Tiramisu :o

uploadfromtaptalk1379445018560.jpg

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.893
Gisteren een B&J in m'n macro's laten passen :D

IMG072.jpg

Daarvoor een giga zuurkool + chicken roerbak gehad.

Credit aan Daster: http://www.fitnesskeuken.nl/?p=115 (hand rozijnen en halve reep 78% cacao toegevoegd)

Was super simpel, alles bij elkaar fl*kkeren en roeren met een vork. Daarna ong 45 minuten @ 175 graden in de oven. Ongeveer uurtje laten afkoelen en smaakt echt goed! De geur die ervan af komt is echt goddelijk!!

23kamwo.jpg

dwqt0k.jpg

2lo3ncy.jpg

14v431h.jpg

Laatst bewerkt:
Ohhhh, dat ziet er smakelijk uit yogi:meal::lick:

wauw wat ben jij goed

---------- Post toegevoegd 17 September 2013 om 19:52 ----------

pancakes met die noten erover ,fotogeniek?

Sarcasme? :o
Die met die noten was voor een schoolprojectje, die moest wat fatsoenlijker op de foto.

cI8KF43.jpg

300 gram ei-eiwit van Muscle Meat, 3 hele eieren, een prei, bak champignons, twee uien en wat tomaten.

Was lekkah :D (Ja, het bord is heel groot)

300 gram ei-eiwit van Muscle Meat, 3 hele eieren, een prei, bak champignons, twee uien en wat tomaten.

Was lekkah :D (Ja, het bord is heel groot)

Lekker!! :eek:

Garnalen in knoflookmarinade met 'kale chips' (boerenkool in de oven gebakken) voor onderweg.
10qwcwk.jpg

Terug
Naar boven