MuscleMeat

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

Nee dat is duidelijk, zo doe ik het ook altijd. Maar als ik dus onbereid 150 gram mager rundergehakt heb/weeg.

Onbereid 150 gram
kcal 247
kh 1.5 g
vet 18 g
eiwit 28,5 g

En het wordt dan plots 88 gram, is het nog maar.

Bereid 88 gram

kcal 145
kh 0,9
vetten 10.6 g
eiwit 16.7 g

Dus is het dan niet in dit scenario (met vlees) dus makkelijker om het bereid te wegen? of zie ik nu iets over het hoofd.
Dan heb je wel echt slecht gehakt. 150 gram onbereid wordt bij mij meestal 120 gram bereid.

IMG_20201119_221511.jpg

Dan heb je wel echt slecht gehakt. 150 gram onbereid wordt bij mij meestal 120 gram bereid.
Extra Mager Rundergehakt van de Deen. Vind het anders prijzig genoeg 1,5/2 ons per dag.

Maar noteer jij dan de macro's van je 150m gram onbereid, of pak jij die van je 120 gram bereid?

Extra Mager Rundergehakt van de Deen. Vind het anders prijzig genoeg 1,5/2 ons per dag.

Maar noteer jij dan de macro's van je 150m gram onbereid, of pak jij die van je 120 gram bereid?
150 gram onbereid. De voedingswaarden op de verpakking zijn ook per onbereid product.

Wat verdampt is het vocht, zie bericht van @hoxyz.

Je berekent gewoon de 150 gram van het onbereide product maal de voedingswaarde die op het etiket staat.

Enkel met producten waar de voedingswaarde van het uitgelekte product staat ga je uit van het nettogewicht, maar dan staat dit vermeld. (Bijv. blikje tonijn)

Als je van die 150 gram maar 88 overhoudt, zou in het vervolg elders m'n vlees kopen. Zelfs bij plofkip blijft er nog meer over, ondanks dat daar water in wordt gespoten.
Bereid 88 gram is nog steeds 247kcal 18g vet en 28,5g eiwit. Er verdampen geen voedingswaarde, alleen water.
Eens, maar zou het wel kunnen dat er vetten vrijkomen/uitlekken die je evt. afgiet? (Zomaar een hersenspinsel)

Bereid 88 gram is nog steeds 247kcal 18g vet en 28,5g eiwit. Er verdampen geen voedingswaarde, alleen water.
Thanks! dat was me dus ff onduidelijk. Wist niet dat het vocht al meegerekend was met de onbereide voedingswaarde. laat ik het zo zeggen.

Je berekent gewoon de 150 gram van het onbereide product maal de voedingswaarde die op het etiket staat.

Als je van die 150 gram maar 88 overhoudt, zou in het vervolg elders m'n vlees kopen. Zelfs bij plofkip blijft er nog meer over, ondanks dat daar water in wordt gespoten.
Maar als de voedingswaarde toch hetzelfde blijven van 150 gram onbereid. maakt het ook niet uit of je nou 120 gram of 90 gram overhoudt gebakken. Qua macro's dan. Lijkt mij.

• Sad
Waarderingen: Onit

150 gram onbereid (215 kcal) = 120 gram bereid (215 kcal).

Mmm dat ziet er heerlijk uit :p

Wat is het?

Terug
Naar boven