MuscleMeat

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

Ik weeg altijd me mager rundergehakt af op 150gr onbereid. Voor de verandering is gewogen na het bakken, was het nog maar 88 gram. Bakt er serieus zoveel vocht uit mager gehakt?
Ja, vlees bestaat voor een groot deel uit vocht. Wij mensen ook voor 50 tot 70% :)

20201119_184009.jpg

Ja dat is ook zo. Dus eigenlijk moet ik wel 200 gram + onbereid wegen. Om aan de voedingswaarde van 150 gram bereid vlees te komen?
Makkelijkst is om de voedingswaarde van het onbereide product te gebruiken. Koop je vlees bij de supermarkt? Dan zijn de voedingswaarde op het etiket altijd per onbereid product, tenzij anders aangegeven.

Alle voedingswaarde noteer je onbereid, om die reden.
Makkelijkst is om de voedingswaarde van het onbereide product te gebruiken. Koop je vlees bij de supermarkt? Dan zijn de voedingswaarde op het etiket altijd per onbereid product, tenzij anders aangegeven.
Nee dat is duidelijk, zo doe ik het ook altijd. Maar als ik dus onbereid 150 gram mager rundergehakt heb/weeg.

Onbereid 150 gram
kcal 247
kh 1.5 g
vet 18 g
eiwit 28,5 g

En het wordt dan plots 88 gram, is het nog maar.

Bereid 88 gram

kcal 145
kh 0,9
vetten 10.6 g
eiwit 16.7 g

Dus is het dan niet in dit scenario (met vlees) dus makkelijker om het bereid te wegen? of zie ik nu iets over het hoofd.

Terug
Naar boven