AndroidHealthClinic

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

Dat is prima yoghurt. Sowieso zijn alle Griekse stijl stevige yoghurts lekker en mooie vervanger van crème fraiche, room, Mayo (soms).

Maak er zelf ook graag zaziki mee, dan neem ik meestal 0%. Voeg wel wat olijfolie toe. Ook goed in witlofsalade, bij wraps of taco’s ipv crème fraiche, allerlei curry en indiaas.
Dit klinkt heel erg goed. Bedankt voor de tip! Ga ik me in verdiepen

Dit klinkt heel erg goed. Bedankt voor de tip! Ga ik me in verdiepen
Zaziki is echt top op gegrillde kipfilet. Lean, veel eiwit en serieus lekker! Ik marineer de kipfilet in geraspte citroenschil, Griekse kruiden (gyroskruiden oid is prima) en een beetje yoghurt en mosterd + olijfolie. Daar dan zaziki over.

Jouw linzenschotel ziet er trouwens ook terug goed uit. Past dit soort yoghurt ook heel goed bij. Super lekker.

Truc voor goede zaziki: rasp twee stukken gehalveerde komkommer waar je de zaadjes met een lepel uit hebt geschraapt. Doe dit in een theedoek en pers een flink deel van het sap eruit (niet alles). En gebruik naast munt en wat oregano uit een potje vooral genoeg verse dille. Voor mij echt goed te doen met 0% Griekse yoghurt. Natuurlijk is het helemaal lekker met 5 of zelfs 10% vet. Maar ja, dat vind ik de kcals niet waard.

Enjoy :).

Truc voor goede zaziki: rasp twee stukken gehalveerde komkommer waar je de zaadjes met een lepel uit hebt geschraapt. Doe dit in een theedoek en pers een flink deel van het sap eruit (niet alles). En gebruik naast munt en wat oregano uit een potje vooral genoeg verse dille. Voor mij echt goed te doen met 0% Griekse yoghurt. Natuurlijk is het helemaal lekker met 5 of zelfs 10% vet. Maar ja, dat vind ik de kcals niet waard.

16265476702924303695169362833776.jpg

Low carb shizzle. Na workout vanochtend half 6, de he-le dag binnen gezeten. Dus even de cal naar beneden bijstellen. Nog een paar dagen mini-cut en dan ga ik weer bulk maaltijden posten 💪

Laatst bewerkt:

Je vergeet een basis ingrediënt van tzaziki... knoflook :o

Je vergeet een basis ingrediënt van tzaziki... knoflook :o
Er moet nog wel meer in. Zout, citroensap of azijn als je dat lekker vindt. En knoflook, olijfolie.

Ga er vanuit dat je dat wel wist. Je kunt ook raita maken trouwens. Dat is een Indiase yoghurt-komkommersaus

Dank je! Nee dit is fage 5 procent yoghurt. Past er extreem goed bij. Ik zou echt voor deze gaan. Dit is verder gemaakt met kipgehakt, linzen en kidney bonen. Zelf ben ik niet zo een fan van bonen maar in dit gerecht is het helemaal top.
Helaas niet bij de Deen supermarkt te koop! Wellicht bij AH of jumbo?

Skyr, granolah goji blueberry, verse mango

Bijlagen

• BF8C7996-33C2-481D-8D10-CC4FFD1EA98A.jpeg
    BF8C7996-33C2-481D-8D10-CC4FFD1EA98A.jpeg
    126 KB · Weergaven: 70
lunch

Bijlagen

• 058DD1D3-5EA5-4D98-A3D6-9FAED0DA50E2.jpeg
    058DD1D3-5EA5-4D98-A3D6-9FAED0DA50E2.jpeg
    182,5 KB · Weergaven: 106
Vind het leuk om te zien wat jullie zoal eten; voor nieuwe ideeën! Bedankt!
Ps Ik ben sinds 10 weken met me voeding bezig en sporten (4x per week)
Ik was 77kg en nu 70kg.

Terug
Naar boven