MuscleMeat

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

Mn moeder bakte mijn favoriete taart op mn verjaardag :D.
20220519_195926.jpg

Nog meer van deze foto’s en ik ren nog ff naar Appie 😂

Misschien iets offtopic, maar ik ben op zoek naar makkelijke, snelle spaghettisaus.

Ik gebruik altijd zo'n zakje van de Knorr, maar er is vast wel iets lekkerders te koop wat ook zo makkelijk werkt.

Misschien iets offtopic, maar ik ben op zoek naar makkelijke, snelle spaghettisaus.

Ik gebruik altijd zo'n zakje van de Knorr, maar er is vast wel iets lekkerders te koop wat ook zo makkelijk werkt.
ah heeft hele makkelijk sauzen. Pesto enz. ik vind ze erg lekker.

1652984809287.png

Tomatenpulp kopen, en er zelf saus van maken. ?

20220519_194458.jpg

Geflambeerd met cognac en vervolgens slagroom gebruikt om de saus te maken. Met vers afgebakken stokbrood om te dippen.

Qua smaak is dit misschien wel het lekkerste gerecht dat ik ooit heb gemaakt. En nog gefreestyled ook. Als er interesse voor is wil ik gerust een recept schrijven.

Serieus een 10/10 qua smaak. En niet eens heel prijzig. 2kg shrimpies voor €34, grootte 8/10.

20220519_194458.jpg

Geflambeerd met cognac en slagroom gebruikt om de saus te maken. Met stokbrood om te dippen.

Qua smaak is dit misschien wel het lekkerste gerecht dat ik ooit heb gemaakt. En nog gefreestyled ook. Als er interesse voor is wil ik gerust een recept schrijven.

Serieus een 10/10 qua smaak. En niet eens heel prijzig.
Oooomg

Ja zoiezo opschrijven

Oooomg

Ja zoiezo opschrijven
Khad deze shrimps gebruikt.
€34 voor 2kg, grootte/sortering 8/10 (dus 8 a 10 stuks per kilo, dus 125 a 100 gram per garnaal).

Veel goedkoper dan black tiger prawns en wonderbaarlijk goed van smaak. Zeer goede prijs kwali verhouding. Blacktigers waren €25 de kilo...

2kg, ga uit van 20 garnalen. 5 garnalen pp. Dus 10 per keer als je samen eet. €34 voor 2kg. Dus €17 voor 1 maaltijd met z'n 2tjes. Zeer netjes.

Strudel's epische gamba recept voor 2 personen

Ingredienten.
- 10 Blacktiger prawns met kop (of in dit geval Argentijnse rode garnalen. Sortering 8/10. Met kop en schil. Rauw. Diepvries. Haal bij groothandel, visboer gaat je €50 de kilo kosten...

- 3tenen knoflook, fijn gesneden in plakjes of makkelijk met de knoflookpers
- 1 rode chili peper, fijn gesneden
- 300 ml room (slagroom is lekkerst, kookroom kan ook.
- flesje witte wijn, neem een lekkere. 1 glaasje voor het gerecht en de rest om te drinken.
- circa 100 ml cognac of brandy (cheap ass, Napoleon van de GallnGall kost €12 voor 700ml. Prima om mee te koken en flamberen. Altijd handig om in huis te hebben.
- 1/2 stokbrood
- beetje thijm, fijn gesneden of beter gemalen in vijzel.
- bladpeterselie, fijn gesneden, half bosje.
- 100 g roomboter
- wat zonnebloemolie om in te bakken.
- kip bouilllonblokje (elk merk), of nog beter; kippenfond.

Werkwijze
-ontdooi je garnalen
-haal je roomboter uit de koelkast
-Snij al je ingrediënten
-verwijder van je garnalen de 2e en de een na laatste schil. Dus. Kop en 1e schil laat je zitten, dan alles verwijderen tot de laatste. Dus je houdt 1 schil aan de kop en 1 aan de staart. Als je deze verwijdert vallen de kop en staart eraf, daarom laat je deze dus zitten ;).
20220520_185326.jpg

*Optioneel; Verwijder het darmkanaal. Snijdt de garnaal in over de lengte van de rug en verwijder de darmpjes. (Ik zou er zelf de moeite niet voor doen).

-maak thijmboter door wat fijngesneden thijm (vijzelen is beter) toe te voegen aan je roomboter.

Ok, daar gaan we.

-Bak je stokbrood af (reviven is 3 mins op 180 C)
-Zet 3 pannen op hoog vuur. (2 voor de garnalen, 1 voor de chili's en knoflook)
-Bestrooi je garnalen met wat grof zeezout.
-Voeg olie toe aan de pannen en bak je garnalen op hoog vuur. 1,5 min per kant.
-bestrooi de garnalen met wat peterselie en verwijder de garnalen uit de pannen, leg op een bord (garnalen die te lang garen worden melig). Besmeer beide kanten van alle gamba's met de thijmboter.
-Blus de restanten in de 2 pannen af met de witte wijn (frutsels komen los, wijn kookt in en alcohol verdampt).
-Bak ondertussen je chili pepers en knoflook in olie in pan 3. Als ze gaar zijn flambeer met de cognac. Laat branden en de alcohol verdampen. Voeg de (met wijn afgebluste) restanten van pan 1 en 2 toe aan pan 3 (de chili/ knoflook pan).
-doe het vuur zacht en voeg je slagroom toe. Blijf roeren. (Als je het vuur niet uitzet gaat het schiften).
- voeg een bouillonblokje toe en los op.
- breng op smaak met zout en gemalen zwarte peper.

Opmaak
Doe 5 gamba's per bord. Voeg wat saus toe. Beetje peterselie erover. Klaar. Saus dippen met je stokbrood.

*optioneel. Ontvel wat cherrytomaten en voeg die toe aan de saus. 7 seconden in kokend water en dan terugkoelen in ijswater, velletje verwijderen.

Het klinkt misschien heel ingewikkeld, maar het stelt geen drol voor. Voorbereiding is 90% van het werk. Als alles eenmaal klaar staat en je gaat beginnen met bakken ben je binnen 5 mins klaar. Super makkelijk gerechtje

Laatst bewerkt:
20220519_194458.jpg

Geflambeerd met cognac en vervolgens slagroom gebruikt om de saus te maken. Met vers afgebakken stokbrood om te dippen.

Serieus een 10/10 qua smaak. En niet eens heel prijzig. 2kg shrimpies voor €34, grootte 8/10.
Ik lust dit niet eens en het ziet er heerlijk uit :roflol:

Terug
Naar boven