apfelstrudel
Superior Athlete
- Waardering
- 61.702
Geen tekort aan chili's

Een tip (voor als je het mogelijk niet wist): als je curry's maakt, voeg wat suiker toe. En msg.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Geen tekort aan chili's

YesGeen tekort aan chili's
Een tip (voor als je het mogelijk niet wist): als je curry's maakt, voeg wat suiker toe. En msg.
. Ik heb gula djawa dus dat komt goed.
.Yes. Ik heb gula djawa dus dat komt goed.
Haha, jij elke keer met je msg![]()
Ik deed dit dus jarenlang niet totdat ik deze tip kreeg van een Surinaamse collega. Was toen gaan googlen en dacht, ja, het maakt geen f**k uit, behalve flink prijsverschil en meer controle over je eindproduct.Die santen is gewoon kokosvet in vaste vorm welke je aanlengt met water om kokosmelk/creme te krijgen. Mooie is dus dat je zelf de dikte/vettigheid kan bepalen door de hoeveelheid water die je toevoegt.
En het is veel goedkoper.
Tnx! Ik doe er zelf nog kaffir lime blaadjes in. Jij ook?Ik deed dit dus jarenlang niet totdat ik deze tip kreeg van een Surinaamse collega. Was toen gaan googlen en dacht, ja, het maakt geen f**k uit, behalve flink prijsverschil en meer controle over je eindproduct.
Win!
Ligt eraan wat ik maak en waar ik zin in heb.Tnx! Ik doe er zelf nog kaffir lime blaadjes in. Jij ook?
T zou je verbazenMsg is in de Nederlandse keuken super onbekend, maar in Azie gebruiken ze het zoals wij zout en peper gebruiken. Doodnormaal daar.

Ik dacht altijd dat het één van smaakversterkers is waardoor je (als je er gevoelig voor bent) je blijft dooreten?Msg is in de Nederlandse keuken super onbekend, maar in Azie gebruiken ze het zoals wij zout en peper gebruiken. Doodnormaal daar.
Sommige mensen reageren er best wel gevoellig op. Krijgen er hoofdpijn, jeuk of maag- darmklachten van.
Toen Chinezen hier in NL restaurants openden kregen veel mensen die klachten zonder dat nog duidelijk was wat het veroorzaakte. Toen noemde ze het 't ''Chinese restaurant syndrome''
Msg was dus de oorzaak. Overigens geen reden om msg te mijden. Die shit kan geen kwaad, als je er niet gevoelig op reageert (net als gluten, lactose, en andere allergenen..)
Dat doet zoet en zout ook. Maar je hebt er steeds meer van nodig om het te proeven. Dat is daarmee vast niet anders?
Weet ik niet precies meer eigenlijk. Blijf je niet van alles dooreten wat je lekker vind? En we vinden umami lekker.. + zout..Ik dacht altijd dat het één van smaakversterkers is waardoor je (als je er gevoelig voor bent) je blijft dooreten?

wafels met chicken strips en beetje honing. top combi (nooit bij 't zusje gegeten?)Ik zie chickenwings en bitterballen op een waffle en dacht, ja die Jan is wel redelijk Mal. Vandaar de naam?.
Begrijp me niet verkeerd hoor, niks negatiefs. Kvind de combinaties gewoon onconventioneel.
*edit*
Is het zo'n AYCE toko waarbij je verschillende wereldkeukens hebt en zelf kan opscheppen?

Bij mensen met migraine kan het (mede) een aanval triggeren.Sommige mensen reageren er best wel gevoellig op. Krijgen er hoofdpijn, jeuk of maag- darmklachten van.
Blijkbaar speelt daar ook een genetische component, of zouden Chinezen daar net zo goed last van hebben?Bij mensen met migraine kan het (mede) een aanval triggeren.

geen emmer ?

Ik moet er wel knoflooksaus bij hebben, lekker. O wacht, ik zie een bakje saus achter het papier.