MuscleMeat

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

Gister in de marinade gezet, vanavond nog insmeren met bbq saus en dan woensdag 10 uur de slowcooker in drool:

20240128_173424.jpg
20240128_173517.jpg

yugh maar een duimpje voor de moeite.

Snert!
20240129_134421.jpg

Dit was de lunch, hierna nog een bordje zonder worst.

20240129_191151.jpg

Voor het diner nog twee keer het bordje vol.

Project "supermarktsnert" mislukt, wel lekkere snert
Het plan was om een snert te maken met spullen die je gewoon bij een supermarkt kan kopen. Het kwam ook helemaal mooi uit, want 's lands grootste kruidenier had varkenskrabbetjes in de bonus. Ook daarvoor ben ik naar een grote en een megagrote geweest: geen krabbetje te vinden. Nu kan het ook met spareribs, maar uiteindelijk zijn het krabbetjes, spek en worst van een marktslager geworden.

Ik had snellere recepten gezien, maar die werkten met rundvleesbouillon en dat voelde toch een beetje als cheaten. Dus met een ruime kilo varkensribben en ruim 3 ons spek voor de rest ongeveer het recept van "Eten met Nick" gevolgd. Dat betekent eerst anderhalf á twee uur bouillon trekken en dan nog een uurtje met weer nieuwe groentes.

Het duurt even en was al nacht toen de soep was teruggekoeld, maar ik ben dik tevreden met m'n pan dikke snert. Nu alleen nog in een paar dagen opeten.

Laatst bewerkt:
Snert!
20240129_134421.jpg

Dit was de lunch, hierna nog een bordje zonder worst.

20240129_191151.jpg

Voor het diner nog twee keer het bordje vol.

Project "supermarktsnert" mislukt, wel lekkere snert
Het plan was om een snert te maken met spullen die je gewoon bij een supermarkt kan kopen. Het kwam ook helemaal mooi uit, want 's lands grootste kruidenier had varkenskrabbetjes in de bonus. Ook daarvoor ben ik naar een grote en een megagrote geweest: geen krabbetje te vinden. Nu kan het ook met spareribs, maar uiteindelijk zijn het krabbetjes, spek en worst van een marktslager geworden.

Ik had snellere recepten gezien, maar die werkten met rundvleesbouillon en dat voelde toch een beetje als cheaten. Dus met een ruime kilo varkensribben en ruim 3 ons spek voor de rest ongeveer het recept van "Eten met Nick" gevolgd. Het duurt even en was al nacht toen de soep was teruggekoeld, maar ik ben dik tevreden met m'n pan dikke snert.

Nu alleen nog in een paar dagen opeten.

Zuurkoolspek + ribbetjes + gerookte worst + runderbouillon is the way to go.

Wil je het heel goed doen, trek zelf bouillon van schenkel. Wil je het makkelijk doen (zoals ik meestal doe) gebruik een paar runderbouillon blokjes of potjes runderbouillon/fond.

Zuurkoolspel + ribbetjes + gerookte worst + runderbouillon is the way to go.

Wil je het heel goed doen, trek zelf bouillon van schenkel. Wil je het makkelijk doen (zoals ik meestal doe) gebruik een paar runderbouillon blokjes of potjes runderbouillon/fond.
Dat heb ik ook gelezen in je post dat jij ook met bouillon werkte. Ik weet dat het vaker voor komt in recepten, dst een van de ingrediënten voor zelfgemaakte bouillon dan toch weer bouillon is, al dan niet van een tablet.

Misschien probeer ik het nog eens, maar voorlopig ben ik wel weer een maand klaar met erwtensoep.

Dat heb ik ook gelezen in je post dat jij ook met bouillon werkte. Ik weet dat het vaker voor komt in recepten, dst een van de ingrediënten voor zelfgemaakte bouillon dan toch weer bouillon is, al dan niet van een tablet.

Misschien probeer ik het nog eens, maar voorlopig ben ik wel weer een maand klaar met erwtensoep.
Heb je zoveel blikken gekocht bij Appie ?

En anders wat msg erin doet ook wonderen.

Msg is zout on crack.

Buiten de Chinese en wat andere Aziatische keukens voelt dat zeker als cheaten.
Nee hoor.

De hartige smaak in o.a. vissaus komt van msg. Maar het zit ook in paddestoelen.

O.a. de Engelsen importeerden die saus uit China via de zijderoute (laaaang geleden) maar de Chinezen wilde niet zeggen hoe ze het maakten. In Europa zijn toen veel namaak sauzen gemaakt van paddestoelen omdat die een soortgelijke umami smaak hadden (want msg).

Terug
Naar boven