XXL Nutrition

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

@apfelstrudel je doet toch ook sousvide, bij mij raken de zakken hun vacuüm steeds kwijt. Heb je hier zelf ook ooit last van?

Nu ook shortribs er 24u in liggen maar de zak verloor na paar uur al vacuüm waardoor er lucht in zit en het gaat drijven.
Dan is je zak lek gegaan, is bij mij ook wel eens gebeurd. Gebeurt dit ook bij stukken die geen bot bevatten?

Ik wikkel meestal wat plastic om de uiteindes van de botten heen zodat ze geen scherpe randjes meer hebben en dubbel seal de zakken. Dus vacuumsealen, en dan nog 1x sealen (zonder vacuum), zodat je dus een dubbele seal hebt (dus 2 smelt steepjes).

Wat voor zakken en vacumeermachine gebruik je?

Dan is je zak lek gegaan, is bij mij ook wel eens gebeurd. Gebeurt dit ook bij stukken die geen bot bevatten?

Ik wikkel meestal wat plastic om de uiteindes van de botten heen zodat ze geen scherpe randjes meer hebben en dubbel seal de zakken. Dus vacuumsealen, en dan nog 1x sealen (zonder vacuum), zodat je dus een dubbele seal hebt (dus 2 smelt steepjes).

Wat voor zakken en vacumeermachine gebruik je?
Thanks, zal dat volgende keer eens proberen. Maar volgens mij heb ik het ook al eens met entrecote gehad.

Ik had een goedkope via Ali, en Lidl zakken.

Welke adviseer je te halen gezien die van mij gisteren is overleden door de marinade van de ribs

Thanks, zal dat volgende keer eens proberen. Maar volgens mij heb ik het ook al eens met entrecote gehad.

Ik had een goedkope via Ali, en Lidl zakken.

Welke adviseer je te halen gezien die van mij gisteren is overleden door de marinade van de ribs
Ik en een goedkope via bol.com die best gammel is maar wel nogsteeds werkt.
Klik systeem ging stuk maar zolang je op het apparaat duwt vaccumeerd ie gewoon goed.

Ik weet niet hoe het bij jouw vaccumeermachine zit maar bij die van mij kan ik allen reliëf zakken gebruiken. Gladde zakken pakt ie niet. Zakken haal ik altijd bij de Sligro of Makro. Merk: DIS.

bakjesleven

Bijlagen

• IMG_3344.jpeg
    IMG_3344.jpeg
    432,8 KB · Weergaven: 28
Terug
Naar boven