MuscleMeat

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

IMG_9643.jpeg

Post workout💪🏽

Ja dit leest dus echt makkelijker mee als je eindelijk weet wie die blijkbaar super populaire Cor is 😂

Van de week uitproberen, mijn verwachtingen zijn wel heel hoog nu.

COR = cream of rice, maar hier heb je talloze varianten in. De meeste eten gemalen rijst tot poeder merken zoals TBJP zijn hier erg populair. Voordeel van gemalen rijst dat het echt poeder is is dat er dan een smaakstof aan toegevoegd kan worden van a tot z, nadeel is echter dat het poeder is dus vrij “dik” aangezien de dichtheid van poeder maximaal is.

Merken zoals Bodylab en Upfront verkopen cor wat gemaakt word dmv een extrusie machine die de poeder icm hitte/schroef/matrijs etc de structuur bepaald. Je creeert op deze manier een totaal ander eind product. Dit is vaak geen poeder en wat “grover” en heeft dus een lagere dichtheid wat meer luchtig eet. Je kan hier alle kanten op gaan dat je zelfs de granulatie vd korrels een bepaalde mix% verhouding geeft, oneindig productie variatie hierin. Enigste nadeel is dat het dus geen poeder is en meer “opgeblazen” is dat er vrijwel geen smaak aan kan worden gegeven doordat de smaakstof dan niet gelijkmatig word opgenomen en je dus de ene hap sterker de smaak proeft en andere hap minder. Dit is makkelijk op te lossen door je COR te mengen met simpelweg whey erin ipv bij de poeder vorm de meerderheid hier een “whey drip”/ sausje erbovenop doet.

Poeder COR (tbjp)

image.jpg

Structuur COR (bodylab en upfront)

image.jpg

En belangrijkste; men eet dit doordat het maximaal zuiver en pure carbs zijn, 0.0 vertering problemen geeft en dmv je eigen keuze whey/fruit je alle kanten op kan gaan.
Duidelijk duidelijk ik neem zelf wel eens die Rice Powder van XXL is dat dan met bovenstaande 2 opties te vergelijken?
Of is dat weer wat anders?
Bedankt voor de info totzover!

• Like
Waarderingen: AK
Duidelijk duidelijk ik neem zelf wel eens die Rice Powder van XXL is dat dan met bovenstaande 2 opties te vergelijken?
Of is dat weer wat anders?
Bedankt voor de info totzover!
Heb die van xxl nooit geprobeerd, maar als het poeder is dan is het zoals tbjp. Toevallig in Deurne dorpje langs Helmond word COR voor upfront en bodylab gemaakt, maar denk dat xxl toch het ergens anders laat produceren. Poeder COR komt overigens vaakst voor ivm de smaak, maar ik hoor al in de wandelgangen dat de grovere variant COR van bodylab en upfront ook getest worden met smaakstoffen, maar dan nog zou ik de neutraal pakken. Denk dat leveranciers van COR niet weten dat in de realiteit 99% vd mensen whey erdoor roeren. En bij die poeder variant doet men een whey drip aangezien de COR al een smaak heeft.

Het is ook wat iemand lekker vind, denk dat de meeste hier de poeder pakken maar ikzelf en meen @Gast 174776 die hebben de grovere structuur. Dat het vaak “smaakloos” is is geen probleem aangezien ik bij alle COR meals 40/50gr whey erin gooi en dan de smaak vd COR is direct zoals de whey.

Het is ook wat iemand lekker vind, denk dat de meeste hier de poeder pakken maar ikzelf en meen @Gast 174776 die hebben de grovere structuur. Dat het vaak “smaakloos” is is geen probleem aangezien ik bij alle COR meals 40/50gr whey erin gooi en dan de smaak vd COR is direct zoals de whey.
Klopt heb precies het zelfde. 100 tot 150 cor van esn of bodylab en gewoon 50 whey er door.
de structuur vind ik met die ricepowder inderdaad beroerd eten gebruik hem daarom in shakes met 50 tot 80 gram en 30 a 40 whey.

Xxl laat het inderdaad ergens anders produceren

Ik gebruik die in shakes. Als je het als COR bereid is het naar mijn mening echt niet te rammen.
Zo gebruik ik hem ook 100gr rice powder en 50gr whey.
Maar die COR is dus beetje hetzelfde alleen dan hardere structuur waardoor het meer aan "maaltijd" is als een "shake" zegmaar?

Ps mocht er eens een sale zijn bestel ik wel beide COR's wat zijn beetje goede smaken? COR is ook wat duurder als Rice powder van xxl dusja.

IMG_2942.jpeg

IMG_2944.jpeg

Ben je wel echt aan het cutten als je geen low kcal recepten van TikTok namaakt?

Deze mug-cake is echt perfect en ga ik zeker vaker maken!!

mix het volgende:
- 30 gram whey
- 1 ei
- lepel bloem
- halve lepel bakpoeder
- 70 gram magere kwark
- 70 ml water

doe dit 2 minuten in de magnetron en je kan daarna net zo culinair genieten zoals ik😋

Zo gebruik ik hem ook 100gr rice powder en 50gr whey.
Maar die COR is dus beetje hetzelfde alleen dan hardere structuur waardoor het meer aan "maaltijd" is als een "shake" zegmaar?

Ps mocht er eens een sale zijn bestel ik wel beide COR's wat zijn beetje goede smaken? COR is ook wat duurder als Rice powder van xxl dusja.
Ik zou het eerder vergelijken dat poeder meer als “gelei” eet en die cor van bodylab meer als kwark. Ik vind die van tbjp bv echt niet lekker en eet die van bodylab 3x pd ook met scoop whey en vind het erg lekker.

Terug
Naar boven