AndroidHealthClinic

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

COR wafels:

image.jpg

Smaken ze zo goed als ze er uit zien??

Olivier heeft voor mij gekookt vandaag. Ben eens benieuwd. De helft is voor mij, de helft eten de jongens als toetje.
1000070555.jpg
Smaak is erg goed, maar de “whey drip” maakt het echt af als je een goede smaak hebt. Eet erg makkelijk. 6 wafels was 125gr cor en 50gr whey drip dus samen 700 kcal met het fruit erbij. “Vetloos”, rijk aan carbs/ eiwit.

Ik eet veel te saai om hier te posten maar ik lees vaak mee voor ideeën die ik dan nooit maak, maar wil nu toch wel eens weten wie of wat die Cor nou is?!

Ik eet veel te saai om hier te posten maar ik lees vaak mee voor ideeën die ik dan nooit maak, maar wil nu toch wel eens weten wie of wat die Cor nou is?!
COR = cream of rice, maar hier heb je talloze varianten in. De meeste eten gemalen rijst tot poeder merken zoals TBJP zijn hier erg populair. Voordeel van gemalen rijst dat het echt poeder is is dat er dan een smaakstof aan toegevoegd kan worden van a tot z, nadeel is echter dat het poeder is dus vrij “dik” aangezien de dichtheid van poeder maximaal is.

Merken zoals Bodylab en Upfront verkopen cor wat gemaakt word dmv een extrusie machine die de poeder icm hitte/schroef/matrijs etc de structuur bepaald. Je creeert op deze manier een totaal ander eind product. Dit is vaak geen poeder en wat “grover” en heeft dus een lagere dichtheid wat meer luchtig eet. Je kan hier alle kanten op gaan dat je zelfs de granulatie vd korrels een bepaalde mix% verhouding geeft, oneindig productie variatie hierin. Enigste nadeel is dat het dus geen poeder is en meer “opgeblazen” is dat er vrijwel geen smaak aan kan worden gegeven doordat de smaakstof dan niet gelijkmatig word opgenomen en je dus de ene hap sterker de smaak proeft en andere hap minder. Dit is makkelijk op te lossen door je COR te mengen met simpelweg whey erin ipv bij de poeder vorm de meerderheid hier een “whey drip”/ sausje erbovenop doet.

Poeder COR (tbjp)

image.jpg

Structuur COR (bodylab en upfront)

image.jpg

En belangrijkste; men eet dit doordat het maximaal zuiver en pure carbs zijn, 0.0 vertering problemen geeft en dmv je eigen keuze whey/fruit je alle kanten op kan gaan.

Wow, thnx! Ik word nogal snel doodmoe van carbs dus dit klinkt als iets hoopgevends!

Van welke carbs wordt je doodmoe? Bedoel je geen suikers?
Dat bedoel ik denk ik wel. Maar ja varieert heel erg, witte rijst kan ik goed handelen maar een bord spaghetti of penne / aardappels ofzo vaak niet, dan ben ik 3uur van de wereld. Hoeveelheid maakt dan niet eens zoveel uit. Soms krijg ik al last van kommetje havermout, niet zó extreem maar wel irritant genoeg. En het is ook niet consequent. Dus ik hou het altijd heel simpel qua eten dan is er niks aan de hand.

Terug
Naar boven