Door omstandigheden (operatie) ben ik (te) veel afgevallen en ik moet juist weer aankomen. Ik heb altijd een beetje de angst gehad aan te komen, te obsessief alles bij te houden en vaak te terughoudend te zijn met mijn food intake. Momenteel heb ik vakantie en eet ik iets meer IIFIYM, wat neerkomt op overdag clean en niet al te veel eten en 's avonds wat uitgebreider. Als ik zelf kook (95% van de gevallen) track en weeg ik alsnog alles om binnen mijn macro's te blijven. Als 'afsluiting' van de vakantie besloot ik even lekker af te halen en een dagje wat minder op de kcal te letten, ook omdat ik afgelopen weken en met de feestdagen niet eens ben aangekomen. Ik merk overigens nog steeds dat ik toch de kcal blijf schatten en bang ben over mijn 'budget' te gaan. Overigens heb ik toen ik dit afhaalde de rest van de dag weinig gegeten (had nog 2000 kcal over) en lang getraind. Ik schat deze afhaalmaaltijd compleet op 2000 kcal en moet wel zeggen dat ik 70% op had en de rest had bewaard tot de volgende dag. De curry tikte wel aan, maar was wel met kipfilet. De lam viel ik denk ik wel mee; het vlees is iets vetter, maar uit de oven toch redelijk droog en niet veel saus. Rijst is goed te schatten. De soep was met linzen en groenten. Ook al zou ik één dag iets meer over mijn budget heen gaan, zal dit niet zo veel impact hebben en aangezien ik aan wil komen wellicht zelfs goed zijn. Vanaf komende week is het weer (clean) preppen en in het weekend wil ik iets losser zijn (lees 'IIFIYM', dus nog wel een beetje binnen mijn budget blijven). Als ik dan als eens cheat is het doorgaans Italiaans of Aziatisch. Een menu'tje bij de Mac komt vaak nog hoger uit de in kcal en geef ik veel minder om.
Het is een lang verhaal geworden, maar wilde dit toch even kwijt.