Fitness Seller

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

Peiling Peiling Hoe bak jij je steak?

• Totaal stemmers
    169
.

IMG_20190304_202029.jpg

Nice! Ben jaloers op je food prep creaties. Receptje van eerste en laatste picture, als dat mag?

Edit: Waarschuwing, geen gezond recept. Wel zeer geschikt om je collega's vet te mesten:o

Het zijn wat gekke aantallen, gezien ik het origineel recept wat heb verkleind. Ik draaide uit dit recept zo'n 20 kogels. Komt ie!

Smelt 63 gram (ja ja echte) boter au bain marie. Zet dit even apart.

Meng in een andere bak:
73 gram geraspte kokos
107 gram magere melkpoeder

Breng in een steelpannetje aan de kook:
57 gram poedersuiker
40 gram water

Als het spulletje in de steelpan kookt, dan gooi je het kokos en melkpoedermengsel erbij. Beetje roeren met een houten lepel. Vervolgens bonjour je de gesmolten boter erbij. Goed mengen. Dit laat je een uurtje rusten.

Na een uur verdeel je het mengsel in porties van gewenst formaat. Ik maakte 20 ballen van +/- 15 gram per stuk.
Je maakt iedere portie een beetje plat, doet er een amandel in en kneed het kokosmengsel eromheen totdat je ene balletje hebt. Dit rol je in nog wat kokosrasp. En bam. Klaar :)

Laatst bewerkt:
Het zijn wat gekke aantallen, gezien ik het origineel recept wat heb verkleind. Ik draaide uit dit recept zo'n 20 kogels. Komt ie!

Smelt 63 gram (ja ja echte) boter au bain marie. Zet dit even apart.

Meng in een andere bak:
73 gram geraspte kokos
107 gram magere melkpoeder

Breng in een steelpannetje aan de kook:
57 gram poedersuiker
40 gram water

Als het spulletje in de steelpan kookt, dan gooi je het kokos en melkpoedermengsel erbij. Beetje roeren met een houten lepel. Vervolgens bonjour je de gesmolten boter erbij. Goed mengen. Dit laat je een uurtje rusten.

Na een uur verdeel je het mengsel in porties van gewenst formaat. Ik maakte 20 ballen van +/- 15 gram per stuk.
Je maakt iedere portie een beetje plat, doet er een amandel in en kneed het kokosmengsel eromheen totdat je ene balletje hebt. Dit rol je in nog wat kokosrasp. En bam. Klaar :)
Wow, apart receptje inderdaad :D
Thanks for sharing trouwens! Je hebt me inspiratie gegeven :o

Wow, apart receptje inderdaad :D
Thanks for sharing trouwens! Je hebt me inspiratie gegeven :o

De magere melkpoeder klinkt wellicht wat spannend, maar door dat ingrediënt gaat het haast naar witte chocolade smaken:)

En dat is trouwens tof om te horen! :)

De magere melkpoeder klinkt wellicht wat spannend, maar door dat ingrediënt gaat het haast naar witte chocolade smaken:)

En dat is trouwens tof om te horen! :)
Inderdaad, magere melkpoeder heb ik niet standaard in mijn voorraadkast staan :)
Maar als je zegt dat het naar witte chocolade smaakt, snap ik niet waarom ik dit niet eerder heb gekocht! :D

Die kruimel op je toetsenbord niet vergeten op te eten hé :D

Terug
Naar boven