MuscleMeat

Post workout maaltijd tijdens cutten

• Topic Starter Topic Starter
Lijkt mij geen kwaad kunnen hoor, half uur tot uur na je training whey-brinta-havermout-olijf/lijnzaad olie in de cut.
Doe het zelf iig wel zo op die manier. Ontbijt bestond eigenlijk uit hetzelfde als post-wo, maar dat is nu slechts whey met water.

Biefstukje bakken na je training? :P

Biefstukje na de training klinkt ook echt niet verkeerd haha.. Keertje wat anders dan een visje. :D

Bijvoorbeeld een week lang alles dat je eet precies opschrijven en elke ochtend jezelf wegen en dat ook opschrijven. Dan kun je na een week met de berekening van je voedinginname en het effect daarvan op je gewicht precies zien hoeveel je moet eten om aan te komen af te vallen of gelijk te blijven.

Rekenen hoeft zelfs niet eens als je gewoon weet wat je eet en daar consistent in bent en daar om de zoveel tijd een enkele wijziging in aanbrengt. Dan hoef je ook maar heel soms te wegen, of de spiegel gebruiken.

Maar met zo'n reken week (of meer, myfitnesspal.com) ben je wel heel precies en kun je heel precies blijven doorgaan. Dan heb je een gemiddelde van je echte energieverbruik voor een week, in plaats van formules en schattingen die er compleet naast kunnen zitten door hoe het echte leven gaat.

Weet je hoe je dat zou kunnen berekenen? Of gebruik je myfitnesspal of iets dergelijks?

Ik ben met mijn voeding zeer consistent, ik heb hiervoor een schema en houdt mij hier ook aan. Een berekening maken van wat er nou precies in een week in komt zal dan ook geen probleem zijn.
Dus een week lang elke ochtend wegen, ik schrijf de wegingen op, verreken dit na een week met de kcal die ik binnen heb gekregen en kijk dan naar het verschil in gewicht? Of dagelijks variëren in calorie inname om dan te zien wat het effect daarvan is?
Ik maak geen gebruik van sites of programma's hiervoor, qua voeding is het wel duidelijk, alleen wat er nou precies in mijn activiteiten schuil gaat.. ik heb geen flauw idee.

Neem je ook whey/dextrose na je training? Of een andere vorm van eiwitten en suikers? dan kan je post workout meal wel ff wachten, op die manier kan je er wel genoeg vetten bij eten zonder enig probleem, anders zou ik je vetten beperken. Verder niet druk maken over kh in de avond, is niks mis mee.

Beste DBB leden,

Wat is een goede post workout maaltijd voor in de cut? Ik train meestal wat later op de avond en wil dan niet te veel kh meer binnenkrijgen, toch wordt er altijd gezegd dat de maaltijd na het trainen voorzien moet zijn van vetten, eiwitten en koolhydraten. Ik heb daarom gekozen voor brinta + whey + eetlepel ollijfolie.. dat is al snel weer 400 calorieën laat op de avond (op een totaal van 1.900). Het liefst laat ik de brinta daarom ook helemaal weg om wat lager in het totale aantal calorieën uit te komen.

Iemand misschien andere ideeën om toch de juiste voedingsstoffen binnen te krijgen na de training?
Het antwoord hierop is heel erg makkelijk
of je nou cut of bulked na je training moet je lichaam eiwitten krijgen dus dat betekent dat je je spieren moet voeden met bcaa's en eiwitten om dit te doen moet je een insulinespike krijgen
je krijgt een insulinespike door suiker te eten dus eet simple carbs (suiker, wit brood, witte pasta, witte rijst)
met eiwitten zodat je lichaam snel begint met repareren.

Whey na de training, daarna brinta en 1 el olijfolie. Dextrose/suikers neem ik niet na de training.
Ik heb begrepen dat de kh in de avond er verder niet toe doen en dat mijn calorie (misschien) wat te laag ligt voor de cut. Dat zal ik deze week eens gaan onderzoeken.

Zou je me kunnen vertellen hoe ik dan precies mijn caloriebehoefte uit zou kunnen rekenen? Ik vind het namelijk ook zowat nu nog 2700 kcal te gaan eten en geen cardio te doen met het idee dat ik aan het cutten ben terwijl ik niet eens zeker weet of ik dan ook af ga vallen.. Welke maatstaven kan ik hiervoor gaan gebruiken zodat ik weet dat ik niet zinloos bezig ben?

Ik moet zeggen dat ik altijd al behoorlijk mager ben geweest en nooit super veel gegeten heb, en toch nooit honger had. Dat zou aanduiden dat er voldoende voedingsstoffen in mijn lichaam aanwezig waren. Toen ik mijn kcals omhoog gooide werd het heel lastig om boven de 3000 uit te komen omdat m'n lichaam gewoon niet meer binnen wou laten. Hieruit heb ik geconcludeerd dat ik een ectomorfe lichaamsbouw heb en dus gewoon zeer moeilijk aankom. Dit is ook de reden dat ik nu mijn vet er weer af wil trainen, om daarna continue op een laag vetpercentage verder te blijven trainen.

Ik denk eerder dat je onderhoud op 2450-2500kcal ligt.
En als maaltijd direct na mijn training pak ik altijd 30g whey met 300ml water en 1 banaan. Een uurtje later 2 snee volkoren brood met 50g kalkoenfilet en 2 gekookte eieren.
En waarom wil je trouwens cutten bij 64kg op 1,71m?

Noten en een banaan!

magere kwark

Dus een week lang elke ochtend wegen, ik schrijf de wegingen op, verreken dit na een week met de kcal die ik binnen heb gekregen en kijk dan naar het verschil in gewicht? Of dagelijks variëren in calorie inname om dan te zien wat het effect daarvan is?
Jup, over de hele week gerekend (of langer) zodat je een gemiddelde per dag krijgt. Als je precies per dag gaat rekenen zit je met fluctuaties in vochtbalans.

En waarom wil je trouwens cutten bij 64kg op 1,71m?

Na 8 maand gebulkt te hebben ben ik zeer weinig aangekomen, ik gok dat ik nu op een vp van 16~17 zit. Ik wil nu eerst weten hoe een cut zou gaan verlopen, op die manier weet ik ook wat beter hoe mijn lichaam nou precies overal op reageert en is het wat makkelijker om dit een beetje op gevoel te doen. Nu zit ik telkens het internet en dit forum af te speuren, maar kom zoveel tegenstrijdige dingen tegen.. En dan kan ik er ook nog niet mijn eigen ervaring aan toevoegen.
Ik ga hierna op een lager vp cleanbulken, 150~200 kcal boven onderhoud en met wat meer begrip van m'n lichaam, hopelijk zonder snel weer te hoeven cutten.

Ziet er lekker uit! Ik ben een beetje gaan rondneuzen op dat kanaal, ga ik zeker een aantal dingen van proberen!

Jup, over de hele week gerekend (of langer) zodat je een gemiddelde per dag krijgt. Als je precies per dag gaat rekenen zit je met fluctuaties in vochtbalans.

Begrepen, ben er mee bezig, hopen dat dat een beetje duidelijkheid gaat geven. Tnx.

Terug
Naar boven