Fitness Seller

Powerblades trainingslog

Bezoekers in dit topic

Powerblade zei:
Vind ze zelf maar vrij licht, want ze gingen gemakkelijk, alleen frontsquat werd wel wat zwaar aan het einde.
Maar omdat ik geen half jaar met pain in the ass door die zenuw wil lopen me maar inhouden een beetje.
Fullsquats moeten nu 5x120 kunnen zeker.
Is evengoed netjes dan toch. FS voor de eerste keer en op fullsquat pak je toch evengoed een aardig volume, ook al heb je een gevoelig bipsje!:D
 
Toch goed nieuws!
Waarschijnlijk met dank aan de frontsquat is het verkrampen van mijn bil een stuk minder geworden ;)
Had er vandaag op het werk niet zoveel last meer van als de voorgaande werkdagen.
Omdat ik de hele dag sta en loop op het werk ben ik daar het meest gevoelig voor het ontwikkelen van dergelijke blessure's.
Er staat de hele dag genoeg spanning op een na de training reeds vermoeide spier om tot verkramping te leiden,de belasting heeft een vrij statisch karakter, de inspanning is niet hoog genoeg om de spier echt goed warm te doen worden.
En als de bil verkrampt kwam daar vaak nog lage rugpijn achteraan.
Op het werk doe ik dus al wat opwarmen (bw squats) en rekoefeningen.
Mijn collega's zijn er inmiddels aan gewend dat als ik aan de knoppen van de machine sta een poot op het hek heb liggen om mijn glutes en hamstrings te rekken.

Aldus de FS er voorlopig inhouden, ik ga nog niet te veel het gewicht verhogen (tot 6x90 of 6x100) maar wel het aantal sets in de tijd verhogen.

Ik denk dat als de spieren eenmaal een hoger volume aankunnen ze dan ook beter een verhoging van de load kunnen verwerken.

Dus Adema, ik ben zeker aan mijn DL en SQ aan het werken, alleen werkt mijn leeftijd en de aard van mijn werk me daarin tegen en gaat het niet zo hard als ik dat zou willen. :(
Mijn borst gebruik ik maar incidenteel in mijn werk,die kan daar gewoon goed rusten.
 
No worries - Ben ff de naam kwijt, maar een strongman van de old age maakte een 50 urige werkweek(zwaar fysiek arbeid) met een 50kg weightvest om, en maxte 6x per week.

Working capacity, that is. Zorg dat je lichaam gewend raakt aan hoge volumes.
 
Adema zei:
No worries - Ben ff de naam kwijt, maar een strongman van de old age maakte een 50 urige werkweek(zwaar fysiek arbeid) met een 50kg weightvest om, en maxte 6x per week.

Working capacity, that is. Zorg dat je lichaam gewend raakt aan hoge volumes.

Dat is mischien de sleutel, het zwaarmaken zodat je ook echt warm wordt van je werk.
Viel me vandaag ook op, nadat ik een 100kg wegende dikke stang waarmee je rollen oppikt uit de kraan had getild en er wat BOR's mee had gedaan(je word geacht dit met een karretje te doen, ARBO, de blikken van colega's waren goud waard :D ) was mij rug ook meteen een stuk losser dan ervoor.

Want van een hele dag in winkels slenteren word je ook vermoeider dan van een stevige wandeling.
 
wo 21-12-05

Weer een rugdagje.

Chinnen:

Breed overhands:
2x8xbw

smal overhands:
4x7xbw

Deadlift:
8x70
5x110
5x130
3x3x150 (pr)

Eindelijk gaat mijn deadlift goed, techniek goed en geen kramp in mijn ass. :D

Stifflegged DL:
3x10x90

CS row:
8x88
4x6x100

Shrugs:
4x10x170 (boven 2 tellen vasthouden)

Sideraises:
4x8x20 (strict)

Training voelde goed, vooral tevreden over DL. ;)
 
nette rugtraining! Train je rug altijd alleen? Is dat normaal in de PL wereld, dat je een gedeelte van je lichaam eruit pikt om te trainen?

greetz
 
hamstring moet dus wel oke zijn, gezien je DL?
nette training imo :D (vooral die shrug en side raises!)
 
Helemaal geen last van mijn hams en glutes nu, wat gerekt erna en de boel voelt nu eigenlijk wel ontspannen aan.
Kijken of dat vanacht met werken ook zo blijft.

In de PL wereld worden veel trainingsroutines gebruikt.
Wat ik doe is een beetje een aangepast UB/LB schema.
Hierin heb ik DL varianten en bovenrug gecombineerd omdat ik normaal maar aan 3 trainingsdagen per week kom. (door diensten en het feit dat de gym in het weekend alleen za morgen open is. Op maandag heb ik altijd een andere verenigingsavond en kan ik ook niet trainen)
Zo kom ik toch aan 2x ub en lb per week.
 
Nice DL en lekkere training! Feli met je pr!

Wat denk je dat je max is op de DL? 170 kg?
 
gefeliciteerd met je PR's en je progressieve trainingen !!
;)
kun je deze jonge knul van bijna 36 nog bijhouden ( qua squat en deadlift)?:rolleyes:
 
Ben ook benieuwd wanneer je van die mieterige 155kg deadlift in je sig gaat afgeraken :p Ik weeg er 73 en zit niet eens ver van die dl
 
^ With stupid.

Kijk eens naar mijn stats powerblade, je bent een MIET!

[/motivatie]
 
en miet met een 150 BP, adomaatje :D

maar idd, uit verhouding is het zeker (doet me aan iemand denken gvd...)
 
Gdv,gdv en nog eens gdv!!!!!
Eindelijk na lang hellen weer de weg terug naar het forum gevonden.
De hele kerst geen DBB, alleen maar "kan server niet vinden".
Allerlei zoekopdrachten en links ten spijt, niks.
Tot ik op het idee kwam andere fora op te zoeken en hierin te zoeken op DBB.
Bij fitnessnet vond ik een topic met daarin een handleiding van 3XL hoe ik iets in mijn systeembestanden moest aanpassen en de nieuwe URL van het forum.
Nog thnx 3XL.

Natuurlijk niet stilgezeten in die tijd, hier volgen de logs van 3 vette trainingen.

Do 22-12-05

Incline BP:
20xlege stang
10x50
8x70
3x8x90 (pr)

Seated MP:
10x50
8x60
5x70
2x80
4x70
8x60

Bench:
10x90
3x8x110

Tate press: (eerste keer)
8x16
3x8x18

DB flyes:
3x7x30 (triceps waren zo moe dat steeds bij de 8e rep het gewicht onvrijwillig richting mijn tanden kwam als ik boven was

En nog wat buik.

Vr 23-12-05

Squat:
10x60
8x100
5x120
3x140 (pr)
1x150 (pr, na 3 mislukte pogingen waarbij ik voorover ging en een zetje van de spotter nodig had)

Frontsquat:
8x70
8x75
8x80 (pr)

Incline curls:
10x18
3x8x20 (pr)

Machine preachercurl: (ja, ik weet wat jullie commentaar is)
3x8x55

Seated calf press technogym: (wist nog niet dat we die hadden ;) )
3x12x40

Calf extension:
2x25x140 (fikkuhhhh :D )

Rear lateral cable raises:
10x15 (per kant)
3x10x20

Zo 25-12-05

Thuistraining voor het kerstmaal:

Chins:
8x5xbw (pr)

BOR:
5x8x90 (superstrict, benen en rug helemaal stilgehouden)

Concentration curls:
6x24
8x22 (gingen voor geen meter na rug)

Wristroller 4kg:
3x op en neer naar beide kanten (flexors en extensors)
Burns like hell!
 
:eek: good work ol' chap, chapeau voor die trainingen!

en gelukkig squat je nu wat je bencht! :D
 
:eek: good work ol' chap, chapeau voor die trainingen!

en gelukkig squat je nu wat je bencht! :D
 
lekker hoor! nog feli met je pr op de squat, gaat de goede kant op!
 
Feli met je PR's!!

Nice workouts!
 
Back
Naar boven