Haha!
Ik moet er niet aan denken, kantoornerd.
Ik ben gewoon een werker hoor, in de ploegendienst als machineoperator.
Chewie zei:
PB je hebt een lief hoofd Past totaal niet bij dat lichaam en je stats
Maar hoe narrow is jouw narrow bench press? en wat pak jij normaal op de narrow bench als je er op traint?
Ik ben gewoon de vriendelijke reus, Jules vergeleek me met die gozer uit The green mile, nu ben ik wel nog niet zo huge als die gast.
Narrow bench is bij mij de pinken tegen de buitenkant van de 2 gladde stukken in het midden van de stang, dus iets binnen schouderbreedte.
Normaal doe ik 8x120 hiermee, en mischien op dit moment ook al 6x130, moet ik binnenkort maar eens proberen.
Nu dan over vandaag:
Zaterdag 28 juli:
Mijn eerste echte strongman onderdelen training.
Aanwezig waren Jules, Marcel, John, nog 2 vrienden van Jules vanuit het fietsen, en ikzelf.
Marcel als voormalig strongman kon ons natuurlijk goed coachen.
Na er een beetje uitgekomen te zijn welke onderdelen we prcies zouden gaan doen en alles klaargezet te hebben (is al warming up) begonnen we met de tyreflip:
Band van 320kg:
Eerst om de beurt losse flips gedaan of geprobeerd, mij lukte de eerste flip meteen.
3 losse flips gedaan
3 flips achter elkaar.
6 flips achter elkaar.
Marcel haalde 3 flips achter elkaar.
Jules en John hadden 6 losse flips gedaan, met telkens rust.
De andere jongens hebben een brede trailerband met velg van ca 150kg geflipt, zij zijn dan ook geen krachtsporters, dus respect.
Tyreflip viel me aldus niet tegen, ging veel beter dan ik vooraf zelf gedacht had.
Daarna laadrace over 20m:
steen 55kg
putdeksel 50kg
putdeksel 55kg
biervat 65kg
heftrucklepel 70kg
Ging niet heel slecht, maar moest Jules hier voor laten gaan.
Ik had 1:23 min.
Jules had 1:13 min
John 1:55 min.
Van Marcel hadden we geen tijd, maar hij zat waarschijnlijk tussen John en mij in.
En de maat van Jules had 1:27 min, hij kreeg alleen het biervat niet over de rand van de aanhanger.
Zeer goed resultaat dus voor hem als niet krachtsporter, en laat duidelijk zien hoe belangrijk conditie in de laadrace is, die hij als wielrenner wel heeft.
Zelf verloor ik tijd tov Jules door de voorwerpen tot aan de aanhanger te brengen en ze dan erop te leggen terwijl Jules de voorwerpen al lopend van 2 meter erop smeet, dat moet ik dus de volgende keer ook doen.
Maar zeker moet ik op dit onderdeel nog tijd gaan winnen als ik 6 voorwerpen binnen de tijd erop wil krijgen.
Daarna farmerwalks:
Eerst over 55m op tijd met 2 keerpunten, 2x70kg:
Hier was ik snelste met 23 sec.
Marcel 27 sec.
Jules 52 sec.
John 60 sec.
De maat van Jules 23 sec. met 2x50kg omdat hij 2x70kg niet uitgetild kreeg.
Verste afstand met 2x70kg:
ikzelf 108m
Marcel 96m
Jules 78m
John 72m
Farmers gingen aldus erg lekker, de vorige keer dat ik farmers in mijn log had, was de vermelde afstand 120m met 2x70kg, maar dit klopte niet, die farmers bleken maar 65kg per stuk te zijn.
Dus beschouw nu toch als een PR.
Leuke maar zeer pittige training, mijn benen deden zeer van al het melkzuur.
Maar hier wordt je wel een echte bikkel van