XXL Nutrition

Powerblades trainingslog

nice Power :)

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.102
Hey beest was wel een lekkere buitentraining he! Volgende keer gaan we zeker foto's maken...

Ik had wel een snellere tijd met die timbers hoor! 29 sec ipv 52sec.
timbers op afstand had ik 83m

Voor mezelf ook wel lekkere PR's aangezien ik vorige week op de wedstrijd nog maar 60 m had gelopen met 75-ers.... maar dat waren wel echt KLOTE timbers...

Die band was nog ff wennen voor me... wel een lekkere band om te oefenen voor onze wedstrijdjes!

Thnx voor de correcties, ik was de helft al weer zo'n beetje vergeten van de tijden en afstanden, volgende keer ff noteren.

leuke onderdelen training idd. Gezien de loads en de onderdelen vooral op conditioneel gericht. Ga je dus echt kapot van. Maar wel lekker!

• #1.104
Yes Ruben.
De nadruk lag vooral op het conditionele vlak, daar kracht voldoende aamwezig is maar deze alleen nog niet altijd voldoende lang ingezet kan worden.
Al dient gezegd dat vooral de band toch wel een en ander van de kracht verlangt.

Vandaag ook weer getraind, nu weer in de sportschool.

Maandag 30 juli:

Omdat de onderdelentraining van zaterdag nog goed in de benen voelbaar is de squat vandaag geskipt, in plaats daarvan ga ik woensdag een benenverwoestende deadlift training doen.

MP/PP:
15x40kg
8x60kg
3x80kg
3x90kg (tot hier MP, de rest PP)
3x3x100kg (PR)
1x105kg (PR):D
1x100kg
2x8x60kg (MP)

PP begint echt heel goed te gaan, de eerste set van 100kg was nog met weinig legdrive, die drukte ik vooral toch op tricepskracht door (100kg stricte MP ligt dus ook niet meer zo heel ver).
De rest van de sets was de legdrive steeds beter, als ik de techniek verder verbeter moet een groter verschil tussen MP en PP mogelijk zijn, 110kg of zelfs 115kg moet dan op korte termijn mogelijk zijn.

DB curls:
Vandaag een andere aanpak, namelijk 8x3reps.
Gedachte hierachter is dat je 3 reps met een aanzienlijk hoger gewicht kunt volbrengen dan 8 reps en 8x3 een evengroot volume als 3x8 is, alleen kun je dat volume nu met een hoger gewicht volbrengen en zou de prikkel groter moeten zijn (uit de sport en fitness).

10x18kg
6x22kg
3x26kg
8x3x28kg

Tot de 5e set lijkt er weinig aan de hand, je voelt eigenlijk niets, geen pomp.
Daarna begint het toch rap zwaarder te voelen en de laatste set krijg ik de 3e rep maar nog amper omhoog, de spier voelt helemaal hard en blijft dit ook.

Cable side raises:
Links en rechts afwisselend.
10x13kg
10x16kg
8x19kg
8x22kg (PR)
6x25kg (dik PR)

Cable posing curls:
8x40kg
8x45kg
8x50kg

Training die dus vrij kort is, wilde een beetje rustig aan doen vandaag omdat ik zaterdag events getraind had en meteen zondag en vandaag vroege dienst had, hetgeen dus niet bevorderlijk voor je herstel is met maar 5-6 uurtjes slaap deze 2 nachten.

Hoe ik heel veel uit leg drive haal is proberen te smijten met het gewicht en eronder te duiken, beetje de gewichthef marnier, gaat me steeds beter af en zodra je het door hebt vliegen de kilo's eraan dan, op die marnier moet je zeker dit jaar nog goed zijn voor 125+ overhead.

• #1.106
Dat krijg ik idd steeds meer door Alex, het is ook een beetje een kwestie van durven.
De 105 had ik 2 keer geprobeerd en de eerste keer lukte niet omdat ik niet durfde door te stoten en eronder te gaan.
Waarschijnlijk doe jij je PP vrijwel snatch style en dat verklaart jouw grote verschil tussen MP en PP.
In het verleden heb ik vrijwel alleen MP gedaan en me nooit serieus op PP toegelegd.

Meer een soort power jerk ja, dat je het moet durven herken ik ook, gaat vanzelf steeds beter, ik jerk zelf nog verre van optimaal dus ik kan iedere week kilo's toe blijven voegen, het gaat wss met oefenen vanzelf wel beter. Als je de stang bij een gemiste poging gewoon voor je uit kan laten vallen helpt dat ook wel iets met je angst te beperken.

gaat goed kerel!!!:D

sterke presses wederom man. stats ook trouwens, mooi doel voor mezelf die 97 kg vvm aangezien je bijna even lang bent. In time ...

Flinke training, nette PP!!

Met die DB Curls, kun je ipv 8 x 3 ook eens 10 x 3 proberen, of 6 x 4 of 5 x 5. Moet je maar eens proberen, voelt goed.

sterke man, sterk fysiek :thumbs:

Trainen jullie nu met bepaalde regelmaat op de events? Want in het weekend ben ik vrijwel altijd thuis in Limburg en zou ik graag eens een keertje meetrainen als dit mogelijk is.

HAHA, lees jij de M&F :p

Nice PR's op je PP

• #1.114
HAHA, lees jij de M&F :p

Nice PR's op je PP

De sport en fitness, een Nederlandse uitgave.
Hier staan artikelen over BB, PL kickboxen en MMA en strongman in.
Zijn dus degelijk nuttige dingen die je eruit haalt.

RubenSossa zei:
Flinke training, nette PP!!

Met die DB Curls, kun je ipv 8 x 3 ook eens 10 x 3 proberen, of 6 x 4 of 5 x 5. Moet je maar eens proberen, voelt goed.

Die 8x3 werken wel, ik heb nu wat spierpijn in mijn biceps en ook nog steeds een soort pomp (Het scheren van mijn hoofd ging lastig vanmorgen :D)
De repranges varieëren in dit gebied zal zeker goed werken.

• #1.115
Trainen jullie nu met bepaalde regelmaat op de events? Want in het weekend ben ik vrijwel altijd thuis in Limburg en zou ik graag eens een keertje meetrainen als dit mogelijk is.

We trainen meestal op een zaterdagmiddag om 14:00.
Het hangt ook een beetje van mijn diensten af en zo, maar als we weer een training doen kan ik je PMen.
Hoe meer zielen, hoe meer vreugde.
Heb je de beschikking over een auto om naar Brunssum te kunnen komen?
Met de bus gaat ook wel, dan moet je een kleine kilometer lopen van af de bushalte.

Ja, ik kan normaal gesproken wel een auto regelen. Brunssum is een half uurtje rijden voor mij, dus dat is zeker haalbaar om langs te komen dan :)

Goede PP! Daar zit zeker meer in!

Lekkere trainingen kerel! :thumbs:

potige pp :D

Terug
Naar boven