Gisteren hebben we de clubcompetitie afgesloten met een etentje in een Texan grill restaurant.
Een dolle avond met veel vlees, bier, nagelen en als afsluiter een ritje op de mechanische stier.
De tiijd die je op de stier bleef zitten telde mee in de uiteindelijke uitslag van de wedstrijd

Aangezien ik toch redelijk riant op punten voorstond (de enige met en een buffe bench en een redelijke deadlift), maar ook weer niet zoveel dat ik een ritje kon weigeren dus maar op die stier geklommen.
Aan 35 seconden zou ik genoeg hebben, dus........
Ik kon me redelijk goed op de stier vasthouden (ondanks dat dat enorme bovenlijf absoluut een nadeel is bij bullriding), maar na een aantal flinke klappen in mijn kruis door het stalen handvat

besloot ik dat het toch maar tijd was af te stappen, ik wou mijn testosteronklieren niet op het spel zetten.
Maar ik bleek toch 51 seconden erop gezeten te hebben, 4 seconden minder dan de uiteindelijke winnaar.
Dus ik mocht uiteindelijk de beker in ontvangst nemen als winnaar van deze hilarische powerliftingwedstrijd.
Beestige raw bench! Ga je ook nog shirted trainen/wedstrijden doen?
Hier ga ik zeker nog wat mee doen.
Want met zo'n raw bench liggen nog leuke dingen in het verschiet, zeker omdat ik master ben (boven de 40jr)
Shirted mag ik momenteel uitgaan van minimaal 200kg.
Ik heb me ingeschreven voor de teamcompetitie bank en kom voor kst Fennell uit.
Hier zal ik het eerste team vervoegen en maken nu een serieuze kans op de top 3 in Nederland.
Ook ga ik volgend jaar weer meedoen aan het open NK bankdrukken.
Als ik mijn progressie zoals die op het moment verloopt vast kan houden dan maak ik serieus kans om een Nederlands record te verbreken, maar dat is nog een beetje zoals het weer voorspellen, het hangt er puur vanaf of ik mijn stijgende lijn vast kan houden en of en hoeveel het record eventueel nog door iemand anders scherper wordt gezet.
Bij een goede prestatie zit er eventueel deelname aan het EK masters bench in.