Fitness Seller

Powerblades trainingslog

dikke bench hoor, jammer van die DL.

Beestige raw bench! Ga je ook nog shirted trainen/wedstrijden doen?

omg.. 180 bench RAW? :D monster !

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.204
Gisteren hebben we de clubcompetitie afgesloten met een etentje in een Texan grill restaurant.
Een dolle avond met veel vlees, bier, nagelen en als afsluiter een ritje op de mechanische stier.
De tiijd die je op de stier bleef zitten telde mee in de uiteindelijke uitslag van de wedstrijd :D
Aangezien ik toch redelijk riant op punten voorstond (de enige met en een buffe bench en een redelijke deadlift), maar ook weer niet zoveel dat ik een ritje kon weigeren dus maar op die stier geklommen.
Aan 35 seconden zou ik genoeg hebben, dus........
Ik kon me redelijk goed op de stier vasthouden (ondanks dat dat enorme bovenlijf absoluut een nadeel is bij bullriding), maar na een aantal flinke klappen in mijn kruis door het stalen handvat :( besloot ik dat het toch maar tijd was af te stappen, ik wou mijn testosteronklieren niet op het spel zetten.
Maar ik bleek toch 51 seconden erop gezeten te hebben, 4 seconden minder dan de uiteindelijke winnaar.
Dus ik mocht uiteindelijk de beker in ontvangst nemen als winnaar van deze hilarische powerliftingwedstrijd.

Beestige raw bench! Ga je ook nog shirted trainen/wedstrijden doen?

Hier ga ik zeker nog wat mee doen.
Want met zo'n raw bench liggen nog leuke dingen in het verschiet, zeker omdat ik master ben (boven de 40jr)

Shirted mag ik momenteel uitgaan van minimaal 200kg.
Ik heb me ingeschreven voor de teamcompetitie bank en kom voor kst Fennell uit.
Hier zal ik het eerste team vervoegen en maken nu een serieuze kans op de top 3 in Nederland.

Ook ga ik volgend jaar weer meedoen aan het open NK bankdrukken.
Als ik mijn progressie zoals die op het moment verloopt vast kan houden dan maak ik serieus kans om een Nederlands record te verbreken, maar dat is nog een beetje zoals het weer voorspellen, het hangt er puur vanaf of ik mijn stijgende lijn vast kan houden en of en hoeveel het record eventueel nog door iemand anders scherper wordt gezet.

Bij een goede prestatie zit er eventueel deelname aan het EK masters bench in.

Jij gaat zeker Master records breken; geen twijfel over mogelijk!

• #1.206
Zojuist ontdekt dat ik via Wimwam de site van de NPB weer kon bereiken.
Dus maar eens even de Nederlandse records erop nageslagen.
Hierbij bleek dat ik die dus de laaste keer dat ik de lijst erop nasloeg niet goed gelezen had.
Bij de masters 1 tot 125kg bedraagt dit record namelijk sinds 2 jaar 225kg.
Bij de masters 2, dus van 50-59jr staat het op 200kg.
Dus ik heb 2 mogelijkheden:
8 jaar trainen en een beetje progressie maken (maar dat duurt me te lang)
2-3 jaar serieus doortrainen (en die optie bevalt me zelf beter)
Dus helaas, maar dat record moet toch nog even wat langer wachten.

Met voldoende inzet en motivatie moet 230kg bench (shirted) ook haalbaar zijn, maar dat zal niet gemakkelijk worden.
De meesten die records bij de masters hebben drukten die gewichten of meer ook al voordat ze master werden, al ken ik persoonlijk iemand die zijn Nederlands en Europees recordgewicht gewoon in enkele jaren heeft opgebouwd en die man is de 60 al gepasseerd. (hij heeft wel in een ver verleden al getraind maar daarna jaren niks meer gedaan)

Nice Ouwe ! :)

Netjes Tom!

Super prestatie en wederom een 1ste plaats op een wedstrijd!! Belooft wat!!

180 kg raw bench is idd iets om trots op te zijn.

• #1.210
Gisteren: (22-08-07) nog gaan trainen.

Het werd een waardeloze k*ttraining (op 1 pr na dan)

Voor de training een futloos gevoel en klam zweet.
Tijdens de training werd dit steeds erger.

Begonnen met boom:
8x82kg
1x92kg
1x102kg
1x107kg(PR)
0x110kg(mijn benen waren ondertussen zo slap als een dweil geworden, ik had helemaal geen legdrive en puur op triceps kreeg ik hem net niet doorgedrukt, ben ervan overtuigd dat dit normaal makkelijk had moeten zijn)

T-bar row:
10x70kg
8x90kg
8x110kg
2x2x130kg (ging niet goed, ook weer dat slappe dweil gevoel)

Seated OH DB press:
Telkens bij het optillen van de dumbbells verloor ik alle controle, na bijna van het bankje gevallen te zijn ben ik maar gekapt met de training, want het ging echt voor geen meter.

Verschijnselen lijken erg op oververmoeidheid/overtraind zijn. :mad:
Hier begint zich toch de combinatie van elke week een wedstrijd, diensten draaien, trainen en mijn leeftijd te wreken.
Heb me dus ook maar meteen ziek gemeld (geen nachtdienst) en neem rust tot volgende week woensdag als ik in de Hoekse Waard moet aantreden.
Hopelijk is er nog iets te redden voor die tijd en kom ik erboven op.

Dus momenteel vooral op mijn reet zitten/liggen en veel eten.

180 raw beast :D
ik hoop dat je dat record kan breken over een paar jaar, zou echt super zijn!

idd ff uitrusten, vooral wedstrijden hakken er met die spanning volgens mij goed in om je herstel.

Gewoon even rust pakken (mag ook wel op jou, of moet ik zeggen uw, leeftijd :D). Maar laat het niet tussen je oren gaan zitten. Slechte dagen moeten af en toe kunnen, niet te veel van aantrekken.

• #1.214
Nee hoor!
Volgende week woensdag sta ik er gewoon vol met energie, daar maak ik me niet zo'n zorgen over.
Een aantal dagen voor 12 naar bed en goed eten doen wonderen.

Goed eten en niet al te gek doen met trainen. Kracht zat voor volgende week woensdag.

ff rust en dan weer knallen kerel ! :thumb:

Laat je gewoon eens een paar dagen lekker verwennen, zal je goed doen!

Inderdaad! wees blij dat je het nu hebt en niet woensdag!

gefeliciteerd blade,je bent goed op dreef.volgend jaar een a/b wedstrijd zit er zeker in voor je!

Met een beetje rust komt het weer helemaal goed, OLDTIMER! :D

Terug
Naar boven