Vandaag de clubkampioenschappen RAW bench en deadlift.
De werkwijze was als volgt.
Te beginnen bij 50kg voor bank en 70kg voor DL wordt het gewicht steeds in stapjes van minimaal 2,5kg verhoogd.
Bij ieder gewicht op de stang mocht je er een of meer reps mee doen, maar je kon ook overslaan en bij een hoger gewicht verder gaan.
Op het moment dat een rep failde mocht je nog een herkansing doen met hetzelfde gewicht, daarna lag je eruit.
Wanneer het gewicht verhoogd werd en er niemand anders meedeed met dat gewicht mocht je 3 min rust houden.
De resultaten van mij in de wedstrijd: (ik vermeld alleen de laatste 3 beurten, de rest is opwarmen)
Bench 160-175-180 (160 was al 5kg boven wat de nr 2 achter me gedrukt had, 175kg was een PR, maar die vloog nog omhoog, dus ik pakte 180kg en die kreeg ik ook omhoog, niet zonder grote verbazing van mijn kant, een heerlijk dik vet PR

)
Deadlift 230-240-250(f), hier dus geen verbetering van mijn PR, hoewel de 240 wel iets gemakkelijker omhoog ging, 250 kreeg ik 5cm van de grond.
Vanavond nog de barbeceu met de mechanische stier, de tijd hiervan telt ook nog mee, dus of ik winnaar ben weet ik nog niet.
De gewichten die gehaald zijn worden omgerekend volgens (M getild-BW)x2 om met de verschillen in BW rekening te houden.
Bij bank was ik hiermee 2e (kwam maar 5 kg te kort voor de eerste plaats) voor DL weet ik het nog niet.
Qua gewicht absoluut heb ik op beide onderdelen de meeste kgs gepakt, maar ik ben ook de zwaarste qua BW van de deelnemers op 1 man na.
Was een leuke dag zo, en vanavond wordt het nog dikkere pret (Meat and booze

)