XXL Nutrition

Powerblades trainingslog

Bezoekers in dit topic

Probeer het maar eens terug te draaien, het gebruik van shirts en suits.
Er zijn meer ontwikkelingen in de sport geweest die niet zo gauw terug te draaien zijn, zeker op nationaal niveau.
Alleen als de IPF er rigoreus een punt achter wilt zetten dan lukt het. (net zoals in de F1 rigoreus het gebruik van turbo's verboden is toen te veel vermogenswinst eruit behaald kon worden)

Vandaag getraind:

Deadlift:
10x70kg
8x110kg
5x150kg
3x190kg
1x230kg
0x250kg (niet genoeg explosiviteit)
0x250kg (shit, weer niet, 5cm boven de grond blijft de halter zweven en kom ik niet verder omhoog)
1x230kg
8x1x210kg

BB row:
3x8x100kg

pulldown:
10x85kg
8x95kg
8x100kg

reverse peck deck (life fitness):
3x8x77kg

cable curls:
10x30kg
10x40kg
10x45kg

Stifflegged deads:
10x100kg
2x6x140kg

Toen was de energie een beetje op, 2 fails op deadlift zuigen echt alle energie uit je weg.
Die verdomde 250kg is echt een muur waar ik me doorheen moet hakken.
Dat ga ik de komende tijd doen door zware singles te doen (8x1)
Die elke week 5kg verzwaren, dan moeten we er wel komen lijkt me.
 
Dat ga ik de komende tijd doen door zware singles te doen (8x1)
Die elke week 5kg verzwaren, dan moeten we er wel komen lijkt me.

werkte voor mij lekker @ mp! en is ook een leuke manier om te trainen vond ik persoonlijk! succes.. met een beetje vertrouwen beuk je straks door die brick wall called 250 heen
 
Goede keuze qua trainingstechniek. Ook veel 3tjes doen hielp mij bij Deadlift om door die 250 te geraken. Ongelofelijke bench heb je weer laten zien bro:bow:
 
Heb je helemaal gelijk in Tom. Het is idd niet zomaar terug te draaien (jammer genoeg voor ouderwetse mensen als ik :p).

Goede training en die 250 ga je snel pakken denk ik!
 
probeer die 240 eerst"?:)
zo doe ik t wel.. eerst kleine stapjes!!:)
 
****ed up die 250 kerel! Heb dus precies hetzelfde probleem. Alleen blijft de 250 bij mij net onder de knie hangen..

Wel een motivatie dat we qua deadlift nu precies gelijk zitten. Ik denk dat ik ook eens een techniek ga toepassen om aan die 250 te komen. 8 x 1 zeg je, maar met welk gewicht? Waar begin je? En in een 8 weken plan?
 
Strakke bench en mooi volume op de deads, jammer van die 250. Het blijft altijd interessant om jouw log te lezen zeg :thumb:
 
probeer die 240 eerst"?:)
zo doe ik t wel.. eerst kleine stapjes!!:)

Die 240 heb ik wel al een aantal maal gelift.
Vandaar de keuze om in deze training van 230 naar 250 te gaan.

RubenSossa zei:
****ed up die 250 kerel! Heb dus precies hetzelfde probleem. Alleen blijft de 250 bij mij net onder de knie hangen..

Wel een motivatie dat we qua deadlift nu precies gelijk zitten. Ik denk dat ik ook eens een techniek ga toepassen om aan die 250 te komen. 8 x 1 zeg je, maar met welk gewicht? Waar begin je? En in een 8 weken plan?

Bij mij lijkt eerder dat als ik hem net van de grond heb de kracht om mijn benen te strekken ontbreekt.
Afgelopen vrijdag heb ik 8x1 met 210kg gedaan.
Maar aangezien ik vermoeid was door 2 lifts met 230kg en 2 attempts met 250kg was dat op dat moment het mogelijke.
Omdat volgende training deze voorvermoeiing ontbreekt ga ik dan met 220kg aan de slag en verhoog wekelijks met 5kg.
Dan zou je na 6 weken in principe 8x1x250 moeten kunnen pakken, vermits elke week de 8x1 gehaald worden.
Lukt dat een week niet dan ga ik de week erop gewoon met hetzelfde gewicht verder tot wel 8x1 lukt.
Dit schema ga ik dan 6 weken aanhouden, dan een rustweekje (alleen lichte deads) en daarna weer toppen.
Wat er dan uitkomt blijft een verrassing (ook voor mezelf ;))

Overigens heb ik zalige spierpijn van die training van vrijdag, van mijn kuiten tot halverwege mijn hoofd, mijn lats zijn ****ed up, en mijn ribben doen pijn :D, dus heavy was het wel.
 
Een tijdje deadliften vanaf een verhoging (bijv. vanaf 2 schijven) wil nogal eens helpen om aan explosiviteit vanaf de grond te winnen. Succes in ieder geval!;)
 
8x1x220 lijkt me wel erg heavy, bij een max van 240, maargoed. Wel een interessante aanpak. Denk dat ik het ook zo ga doen, dan kunnen we mooi vergelijken. Hoeveel rust zou je dan tussen de lifts pakken? 2 min. of 3 min.?
 
Even een korte maar heftige training vandaag.
Ben vanavond bij het powerliftingteam shirted bench gaan trainen, met de eerste wedstrijd over 4 weken wordt het tijd om weer aan het pakje te wennen.

Bench:
10x60kg
8x90kg
5x120kg
3x140kg
1x160kg
1x170kg
Shirt on:
1x185kg (zonder riem, moet de stang zowat op mijn borst trekken)
1x190kg (met riem, ook hier moeite om in de groove te zakken)
1x195kg (PR, zakken gaat iets beter)
1x200kg (PR :D :D, the magic border, deze rep ging het beste van allemaal, gewoon een mooie wedstrijdbeurt)
Shirt off:
4x160kg (oefening, dat merk je wel al die kilo's)
15x125kg (:D Heel vet volume PR)

Na dit heeft alless al zo goed op zijn flikker gehad dat ik het hierbij gelaten heb.
Volgende week meer, op naar de 205kg :wl:

jezus wat een bench man :D 15x125 vind ik het meest brute denk ik :D
 
Idd wat een onwijze benchpress!
 
Woensdag 31-10

Vanavond weer de benchtraining gehad.

Bench:
10x70kg
8x100kg
6x130kg
Shirt on:
1x180kg
1x185kg
1x195kg
0x205kg (was even mijn concentratie kwijt en zakte richting mijn buik, BAF!)
1x205kg (en weer een nieuw PR)
Shirt uit:
8x150kg (ook een PR)

Het laten zakken met shirt ging in het algemeen beter, behalve dan bij die fail.
Bij dergelijke gewichten wordt een klein foutje genadeloos afgestraft :D

Neckpress:
10x50kg
10x60kg
8x70kg
6x80kg

Het wederom hierbij gelaten, die zware beurten zijn toch een aanslag op je lichaam.
 
Tom je bent een beest!!! Very nice kerel 205kg!!:D Ben trots op je!
 
:eek: nice PR Ouwe !
 
Vette bench ! gaat lekker hé :D
 
tering tom!!!:P
dat gaat super daar:D:D
 
best redelijke bench man ;)





















eigenlijk gewoon absurd hahaha :thumbs:
 
Back
Naar boven