XXL Nutrition

Powercage.nl

Bezoekers in dit topic

Ik heb mij een power rack gekocht bij powercage.nl.

Eerst en vooral ben ik tevreden van de service die Henk geeft. Hij antwoordt altijd snel op mails, hij maakt de cage op maat en je kan hem samenstellen zoals je zelf wilt. Bij problemen lost hij ze onmiddellijk op!

Ook konden we met Henk regelen om 3 bestellingen van 3 verschillende personen uit dezelfde regio met 1 pallet te versturen. Daardoor waren de verzendingskosten minder. (Hij heeft ze uiteindelijk persoonlijk komen brengen omdat hij naar België moest.)

Toen heb ik mijn cage in elkaar gestoken. Op 1 ding na was alles heel nauwkeurig en lukte dit zonder problemen. Het foutje was dat de bout net ertussen paste, maar het was krap. Dit kon beter, maar zoals ik zei, dit was bij 1 bout en al de rest was zo goed als maar kon zijn. Ik ben er ook van overtuigd dat dit bij andere cages waarschijnlijk niet zo is. Het is iets waar je je totaal niet aan ergert, eens de bout erdoor zat was er geen probleem en het was niet moeilijk om die bout erdoor te krijgen.

Toen kwam ik tot de vaststelling dat 1 van de 2 aflegbouten wat speling had waardoor mijn baar steeds naar voor rolde. Ik heb dit aan Henk gemeld, kreeg onmiddellijk een nieuw paar opgestuurd en probleem was opgelost.

Conclusie: Het is een goede stevige cage dat je zelf kan samenstellen en kan kopen voor een mooi prijsje. Het is gemakkelijk samen te stellen (in totaal 10 bouten vastdraaien) en alles is in goede staat. De service is zeer goed, alles verloopt vlot en snel, en problemen worden onmiddellijk opgelost.
Het is zeker een aanrader.

Het enigste minpuntje is voor de belgen: de transportkosten zijn nogal aan de dure kant. Maar zoals ik zei kan je met Henk afspreken om meerdere bestellingen met 1 pallet te versturen, dus met wat zoekwerk kun je dit wel doen verminderen.

Een aanrader dus!

P.S. Foto's volgen nog
 
Ik heb net een power cage van Henk opgehaald.
Alles erg netjes en zit goed in elkaar.

Ben er erg tevreden over.
 
Maandag haal ik mijn free stands op, zal wel ff pics posten daarna.
 
Erik welke cage heb je bij Henk gehaald ?
 
50x50x3 ipv de 2mm omdat ik liever wat extra stevigheid wil maar verder standaard met KTL.

Voor mij geen noodzaak voor extra's in de cage zelf.
Ik heb later nog wel een monkey bar special besteld.

Mijn hoofdreden is dat ik veilig wil kunnen squaten zonder dat ik een spotter nodig heb.
 
monkey bar zouden ze standaard in elke kooi moeten steken.

Wel jammer dat de monkey bar van henk niet veel variaties bevat zoals bv (zie foto)

Schermafbeelding 2014-03-01 om 09.14.22.jpg
 
Overweeg ook de 3*3 cage van Henk te kopen, ook vlak bij aangezien ik in groningen woon. Twijfel alleen over de beensteunen van de latpulley (bij de versie met de 1 op 1 overbrenging). Alternatief is de barbarian cage voor mij, maar dan loop ik voor 300 euro aan chinees mis :(.

Zitten deze op dezelfde positie als bij de gemiddelde sportschool latpulley? Hij lijkt afhankelijk van of je de 'g-men' op de voorste of achterste buizen plaatst, verder naar voren/achter te zitten.

Iemand ervaring hiermee?
 
Laatst bewerkt:
Overweeg ook de 3*3 cage van Henk te kopen, ook vlak bij aangezien ik in groningen woon. Twijfel alleen over de beensteunen van de latpulley (bij de versie met de 1 op 1 overbrenging). Alternatief is de barbarian cage voor mij, maar dan loop ik voor 300 euro aan chinees mis :(.

Zitten deze op dezelfde positie als bij de gemiddelde sportschool latpulley? Hij lijkt afhankelijk van of je de 'g-men' op de voorste of achterste buizen plaatst, verder naar voren/achter te zitten.

Iemand ervaring hiermee?

als je een order plaatst kan je Henk vragen als hij hiervoor een oplossing heeft, maakt ie heus geen probleem van
 
als je een order plaatst kan je Henk vragen als hij hiervoor een oplossing heeft, maakt ie heus geen probleem van

Dit heb ik uiteraard ook gedaan, maar was vooral benieuwd naar de ervaringen met deze constructie.

Kreeg als reactie trouwens dat het advies is om een geladen barbell op de vangers te gebruiken als beensteun. Mijn waarneming was kennelijk dus terecht. Ondanks dit negatief puntje overweeg ik trouwens nog steeds deze cage aan te schaffen. Denk alleen dat mijn vriendin dat niet handig vindt... WAF enzo ;).
 
Of je gebruikt ee dipsteun met een handdoek eromheen
 
Bij deze foto's van mijn free stands van Henk, vandaag opgehaald. Voelt allemaal stevig aan, heb voor free stands gekozen vanwege de ruimtebesparing. Deze van Henk heb ik specifiek gekozen omdat ik stands met lange catchers wilde. Ik ga zelf alleen nog even wat beschermend materiaal om de j-hooks en catchers maken zodat m'n stang wat langer mooi blijft. Vanavond ermee trainen!

20140303_171103.jpg


20140303_171113.jpg


20140303_171152.jpg


20140303_171201.jpg


20140303_171216.jpg
 
Bij deze foto's van mijn free stands van Henk, vandaag opgehaald. Voelt allemaal stevig aan, heb voor free stands gekozen vanwege de ruimtebesparing. Deze van Henk heb ik specifiek gekozen omdat ik stands met lange catchers wilde. Ik ga zelf alleen nog even wat beschermend materiaal om de j-hooks en catchers maken zodat m'n stang wat langer mooi blijft. Vanavond ermee trainen!

20140303_171103.jpg


20140303_171113.jpg


20140303_171152.jpg


20140303_171201.jpg


20140303_171216.jpg

Zijn deze stabiel (lijkt een kleine voetprint te hebben)?

PS ATX Bearing barbell?
 
Volgens mij zijn ze wel redelijk stabiel, naar voren of naar achteren omvallen doen ze niet zomaar. Het is natuurlijk nooit zo stabiel als een vast rack of cage maar het is niet anders. Maar beetje voorzichtig doen met terugleggen van de bar. Ja klopt, ATX power bar.

Edit: Heb hem getest, ook ff flink tegenaan geduwd en staat als een huis.
 
Laatst bewerkt:
zijn de outside bar catchers met gewoon een kleine "upgrade" ;)

Is het de bedoeling om mijn bar tussen die stiften te leggen?

postscriptum, maak je deze plaatjes zelf met een cad programma?
 
Is het de bedoeling om mijn bar tussen die stiften te leggen?

postscriptum, maak je deze plaatjes zelf met een cad programma?

ja, dient als beenklem zodat je niet de lucht in vliegt bij lat pull

en nee, via Henk (PM)
 
Ik wil bij Henk een powerrack op maat laten bestellen waarbij ik de dipsteunen aan de voorkant van de cage wil gaan gebruiken. Dit lijkt mij veel fijner dippen, je hoeft dan niet in je cage te kruipen. Henk kan hiervoor optionele dipsteunen leveren, maar ik vraag me af of ze buiten de kooi wel stabiel aanvoelen. Heeft hier iemand ervaring mee?
 
Ik wil bij Henk een powerrack op maat laten bestellen waarbij ik de dipsteunen aan de voorkant van de cage wil gaan gebruiken. Dit lijkt mij veel fijner dippen, je hoeft dan niet in je cage te kruipen. Henk kan hiervoor optionele dipsteunen leveren, maar ik vraag me af of ze buiten de kooi wel stabiel aanvoelen. Heeft hier iemand ervaring mee?

ja hoor geen probleem!
 
Back
Naar boven